شبکه های اجتماعی

آیا TikTok برای تجارت شما مناسب است؟

TikTok – پدیده جوانان

در چند سال گذشته، پلتفرم به‌سرعت در حال گسترش اشتراک‌گذاری ویدیو، TikTok، مورد علاقه نسل‌های جوان، به صحنه منفجر شده است و به عنوان یک چالش بزرگ برای همه شبکه‌های اجتماعی دیگر ظاهر شده است.

TikTok معنای تولید محتوای ویدئویی کوتاه در رسانه‌های اجتماعی را متحول کرد و رقبای خود را به یک سمت وادار کرد – چالشی که البته تقریباً همه آنها با درجات مختلفی از موفقیت به آن دست یافتند.

با بیش از 130 میلیون کاربر تنها در ایالات متحده (بیش از یک سوم کل جمعیت کشور) و بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان، این برنامه چیزی جز رشد نداشته است و به نظر می رسد کوچکترین کاهشی نداشته باشد.

در TikTok، محبوب ترین انواع محتوا شامل سرگرمی، کمدی، شوخی و البته محتوای رقص و موسیقی معروف آن است. این، همراه با جمعیت بسیار جوان‌تر کاربر، باعث شده است تا کسب‌وکارها با احتیاط بیشتری به پلتفرم نزدیک شوند.

اما آنها در حال پیشرفت هستند، و از آنجایی که جمعیت نوجوانی که اکثر کاربران این برنامه را تشکیل می دهد، شروع به رسیدن به بزرگسالی می کند و قدرت خرید خود را می پذیرد، بسیاری از شرکت هایی که اولین پذیرندگان این پلت فرم بودند، از مزایای آینده نگری خود بهره برده اند.

ویدیوهای TikTok تا حدودی منحصر به فرد هستند زیرا می توانند محتوای بسیار طولانی تری نسبت به برخی از رقبای خود داشته باشند. در سال 2022، TikTok طول ویدیوهای خود را از 3 به 10 دقیقه افزایش داد و پتانسیل انواع محتوای جدید و نوآورانه را بسیار افزایش داد. این بسیار طولانی تر از رقبایی مانند اینستاگرام است که طول داستان های آن تنها 15 ثانیه است.

TikTok برای مشاغل

فرصت‌های برندسازی شرکت و دسترسی به نسل جدیدتر و جوان‌تر از پیروان و مشتریان بالقوه هرگز واقعی‌تر از امروز نبوده است و احتمالاً تغییر نخواهد کرد.

حتی در حال حاضر، TikTok هنوز در مراحل اولیه خود است و پتانسیل کامل آن هنوز محقق نشده است. سازمان‌هایی که این پلتفرم را اتخاذ می‌کنند و آن را به استراتژی‌های کمپین رسانه‌های اجتماعی خود اضافه می‌کنند، می‌توانند هم خود را به یک مخاطب جهانی جدید – مخاطبی که قرار است بزرگترین تا کنون باشد – ببینند و هم از بسیاری جهات استراتژی دیجیتال خود را در آینده اثبات کنند.

رسانه‌های اجتماعی به طور کلی شیوه تعامل کسب‌وکارها با مشتریان خود و جهان را تغییر داده‌اند و TikTok با درخواست سطحی از اصالت و «سرگرمی برند» این امر را حتی بیشتر از این پیش برد.

سرگرمی های برند دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد، اما چیزی نبوده است که همه کسب و کارها فوراً به آن بپردازند. ارائه جنبه ای سبک تر و «انسانی تر» از یک کسب و کار، همراه با تقاضای نوظهور برای اصالت، شفافیت و پایداری هرگز رایج نبوده است، و سازمان هایی که این رویکرد را اتخاذ کرده اند، واقعاً نتایج را می بینند.

یک جنبه تجاری مهم برای TikTok همچنین روشی است که در آن سازندگان آن، که از همه اقشار جامعه و از سراسر جهان آمده اند، به اینفلوئنسرهای فوق ستاره تبدیل شده اند. با درک پتانسیل این سازندگان بسیار ویروسی برای کمک به سازمان‌ها و افراد برای دستیابی به مخاطبان بزرگ‌تر، کسب‌وکارهایی که استراتژی TikTok را اتخاذ کرده‌اند، به پاداش‌های بزرگ‌تری نیز دست یافته‌اند، در حالی که تأثیرگذاران خاصی را به تحسین بین‌المللی سوق داده‌اند.

tiktok-users-by-age-2022

نام تجاری “ساسی” چیست؟

در حدود یک دهه گذشته، افزایش قابل توجهی در آنچه ما به عنوان “برند تجاری بی‌رحمانه” از آن یاد می‌کنیم، وجود داشته است. این شرکت‌ها با نگرش و هشیاری وارد رسانه‌های اجتماعی شده‌اند که در ابتدا واکنش‌های تکان‌دهنده‌ای از یک طرز فکر تجاری محافظه‌کارتر دریافت کردند.

ما تا حد زیادی بیشتر به این نوع شیوه ارائه در پلتفرم هایی مانند توییتر عادت کرده ایم، اما همیشه اینطور نبوده است، و ما هنوز راه هایی را پیش از پذیرش جهانی در پیش داریم – اگر این روند اصلاً ادامه یابد. در حالی که همیشه کسب‌وکارهایی وجود داشته‌اند که به راحتی از مقداری ارزش شوک سرمایه‌گذاری می‌کنند، با تغییر جامعه، کسب‌وکارهایی نیز باید به شکل‌گیری آن کمک کنند. لحن کسب و کار ما و روش هایی که در آن با جوامع خود صحبت می کنیم ممکن است باید تغییر کند.

برندی که ترسی از پا به پای رقبای خود در توییتر ندارد، خود را به دام ریتوییت های بیشتری می اندازد. شرکتی که در ویدیوهای «جذاب‌آمیز» TikTok به موضوعات پرمخاطره‌تر ارجاع می‌دهد، خود را تقلید می‌کند یا یک موضوع پرطرفدار کنونی، یا شرکتی که صرفاً در مورد مسائل اجتماعی موضع عمومی می‌گیرد، برجسته خواهد شد. به سرعت در حال محو شدن روزهایی هستند که در آن بی طرفی اجتماعی سنتی، ارائه محافظه کارانه سخت و ترس از بیگانگی مشتریان حاکم بود.

TikTok و سایر رسانه‌های اجتماعی نشان داده‌اند که داشتن یک شخصیت اشکالی ندارد، و در واقع، برندهایی که بدون آن کار می‌کنند ممکن است در گذشته با تصویر نام تجاری خفه‌ای گیر کرده باشند.

این شخصیت اضافی در را به روی شرکت هایی باز می کند که به عنوان خالقان واقعی، نه فقط تبلیغ کنندگان، فعالیت می کنند. سرگرمی های مارک دار ابزاری موثر و ویروسی است که مشاغل فعال در فضاهای رسانه های اجتماعی می توانند و به طور فزاینده ای باید از آن به نفع خود استفاده کنند.

در حالی که بیشتر اهداف کسب و کار کسب درآمد است، اما امروزه این عنصر در جامعه در میان بسیاری از افراد بسیار محبوب نیست، بنابراین ایجاد تعادل در خط بین رویکرد فروش و رویکرد انسانی چالشی برای عملکرد کسب و کار مدرن است.

twitter-aldi-monzo-sassy-branding-2022

تبلیغات در TikTok

“تبلیغات ایجاد نکنید – ویدیوهای TikTok بسازید…”

این فلسفه ای است که توسط خود TikTok به تبلیغ کنندگان بالقوه ارائه شده است. این شرکت به خوبی – اگر نگوییم بهتر – متوجه است که اصالت و تجربه چیزی است که واقعاً برای کاربران اهمیت دارد، و ارتقای این اصالت چیزی است که برند خودشان بر آن بنا شده است.

هیچ‌کس در رسانه‌های اجتماعی نیست زیرا می‌خواهد آگهی‌های بازرگانی را تماشا کند، از تبلیغات و پنجره‌های بازشو طفره برود، یا تجربه بی‌نظیر رسانه‌های اجتماعی او با تبلیغات شرکتی قطع شود.

با دیدن این واقعیت، TikTok در اصرار خود بر محتوایی که جریان دارد و به تقویت حس اجتماعی کمک می‌کند ثابت قدم است – احساسی که ما در اصلاح چهره بازتاب می‌دهیم. در حالی که ممکن است این استراتژی کمتر تبلیغاتی برای بسیاری از بخش‌های بازاریابی خارجی و جدید به نظر برسد، و چالش‌های خلاقانه خاصی را ایجاد می‌کند، اما واقعاً راهی است که امروزه برندها می‌توانند با جمعیتی از افراد بومی دیجیتال ارتباط برقرار کنند.

این جوانان فهیم نه وقت دارند و نه علاقه ای به تبلیغات سنتی دارند. این واقعیت این روزها در تمام انواع محتوای ویدیویی کوتاه در رسانه های اجتماعی صادق است، TikTok آن را به سادگی آشکار کرده و آن را محکم تر در ذهن کاربران رسانه های اجتماعی تثبیت کرده است.

جالب است که ببینیم TikTok چگونه می‌تواند دسترسی گسترده ویروسی را با محتوای تقویت‌شده ترکیب کند، زیرا پلتفرم راه‌های جدیدی برای کسب درآمد از محتوا در سر می‌پروراند.

تجزیه و تحلیل TikTok

کاربران دارای حساب‌های تجاری TikTok می‌توانند به طیف وسیعی از داده‌های تحلیلی مشابه آنچه برای اکثر شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی موجود است دسترسی داشته باشند. بیشتر KPIهای سنتی مانند اینستاگرام در برنامه موبایل TikTok در دسترس کاربران حساب تجاری هستند، اما TikTok همچنین این داده ها را به راحتی در نسخه دسکتاپ خود ارائه می دهد، چیزی که اینستاگرام نمی کند.

هنگامی که به آنجا رسیدند، اکثر مدیران رسانه های اجتماعی با داشبوردی مشابه با داشبوردی که احتمالاً قبلاً با آن کار می کردند روبرو می شوند. داشبورد شامل KPI های معمولی مانند فالوورها، بازدیدها، لایک ها، نظرات و غیره و همچنین اطلاعات جمعیت شناختی همراه با آن است.

مهم برای سازندگان:

هنگام ساخت ویدیوهای TikTok، لطفاً مشخصات فنی و بهترین روش‌های زیر را در نظر داشته باشید:

tiktok-creator-information-2022

بنابراین، آیا TikTok برای تجارت شما مناسب است؟

فقط شما می‌توانید تصمیم بگیرید، اما ما فکر می‌کنیم که پتانسیل زیادی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها از همه نوع در این فضا وجود دارد، و ما بسیار هیجان‌زده هستیم که برنامه‌های تجاری TikTok را در حال توسعه ببینیم.

به دلیل جمعیت شناسی TikTok، ممکن است عملیات B2B موفقیت اولیه کمتری را در TikTok تجربه کند، اما این بدان معنا نیست که به هر حال نباید آن را آزمایش کنید. ما معتقدیم که هر کسب و کاری می تواند در هر پلتفرم رسانه اجتماعی موفق باشد، برخی ممکن است به سادگی با چالش های مختلفی روبرو شوند.

و اگر می‌خواهید TikTok را امتحان کنید، یا در حال حاضر از مزایای این پلتفرم استفاده می‌کنید، با خوشحالی می‌گوییم که فیس لیفت اکنون می‌تواند از طریق Quintly از شما با تجزیه و تحلیل TikTok پشتیبانی کند. اگر می‌خواهید درباره کارهایی که quintly می‌تواند انجام دهد و مقایسه حلقه‌های جدید (ish) اینستاگرام و TikTok بیشتر بدانید، لطفاً با دنبال کردن این پیوند به راهنمای مقایسه دقیق ما نگاهی بیندازید.

برای شروع لیفت صورت و کونتلی، دوره آزمایشی رایگان 14 روزه ما را بررسی کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا