برنامه نویسی

Cloudflare Worker چیست؟

Rate this post

معرفی

Cloudflare Workers یک پلت فرم بدون سرور است که راهی سریع و کارآمد برای اجرای کد در پاسخ به درخواست های HTTP ارائه می دهد. این یک ابزار فوق العاده مفید برای توسعه دهندگانی است که می خواهند قابلیت های جدیدی را به وب سایت ها یا برنامه های خود اضافه کنند. چه در حال ساختن یک نقطه پایانی ساده API هستید، داده‌ها را از وب‌سایت‌ها جمع‌آوری می‌کنید یا فقط می‌خواهید وب‌سایت خود را کارآمدتر کنید، Cloudflare Workers می‌تواند به شما کمک کند. در این مقاله، ما اصول اولیه Cloudflare Workers را بررسی خواهیم کرد، از جمله نحوه کار آنها، نحوه راه‌اندازی آن‌ها و موارد استفاده که برای آنها مناسب‌تر هستند.

مخاطب هدف

هدف من این مقاله برای افرادی است که می خواهند در مورد آن بیاموزند Cloudflare Workers.

اهداف یادگیری

پس از تکمیل این مقاله، نحوه انجام کارهای زیر را خواهید آموخت:

  • نحوه راه اندازی Cloudflare Worker پروژه
  • یک api ساده ایجاد کنید که در آن یک پاسخ را برگرداند.
  • پروژه را تست و اجرا کنید.

تعریف

Cloudflare Workers پلتفرمی است برای فعال کردن توابع بدون سرور تا حد امکان به کاربر نهایی. در اصل، خود کد بدون سرور در شبکه ذخیره می شود و زمانی اجرا می شود که نوع مناسب درخواست را دریافت کند. (src اینجا)

یک مثال استفاده

فرض کنید می خواهید آخرین اطلاعات آب و هوا را از یک وب سایت خراش دهید و در سایت خود نمایش دهید. در اینجا نحوه انجام این کار با استفاده از Cloudflare Workers آورده شده است:

addEventListener("fetch", event => {
  event.respondWith(handleRequest(event.request))
})

async function handleRequest(request) {
  const response = await fetch("https://www.example.com/weather");
  const data = await response.text();

  // extract weather data from the HTML
  const weatherData = extractWeatherData(data);

  return new Response(weatherData, {
    headers: {
      'content-type': 'application/json'
    }
  });
}

function extractWeatherData(html) {
  // parse the HTML and extract the weather data
  // ...

  return JSON.stringify(weatherData);
}

وارد حالت تمام صفحه شوید

از حالت تمام صفحه خارج شوید

در این مثال، کارگر به رویدادهای واکشی گوش می دهد و سپس با ایجاد یک درخواست واکشی، اطلاعات آب و هوا را از وب سایت بازیابی می کند. سپس از تابع extractWeatherData برای تجزیه HTML و استخراج اطلاعات مربوط به آب و هوا استفاده می کند. داده های آب و هوای حاصل به عنوان یک رشته JSON در پاسخ برگردانده می شود.

این فقط یک مثال اساسی است، اما قدرت Cloudflare Workers را برای خراش دادن داده ها از وب سایت ها نشان می دهد. با قابلیت اجرای کد در پاسخ به درخواست‌های HTTP، می‌توانید به راحتی راه‌حل‌های اسکرپینگ پیچیده را بدون نیاز به مدیریت هیچ سروری بسازید.

مزایای استفاده از Cloudflare Worker

  1. بدون سرور: با CloudFlare Workers، نیازی به مدیریت هیچ سروری ندارید و اجرای کد در پاسخ به درخواست های HTTP را آسان و مقرون به صرفه می کند.

  2. شبکه جهانی: CloudFlare دارای یک شبکه جهانی از مراکز داده است، بنابراین کد شما به کاربران شما نزدیک‌تر می‌شود و تأخیر را کاهش می‌دهد و عملکرد را بهبود می‌بخشد.

  3. مقیاس‌پذیری: CloudFlare Workers به‌طور خودکار مقیاس‌بندی می‌شود تا با افزایش ترافیک مقابله کند، بنابراین لازم نیست نگران برنامه‌ریزی ظرفیت یا مدیریت سرورها باشید.

  4. انعطاف‌پذیری: CloudFlare Workers از انواع زبان‌های برنامه‌نویسی پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید یکی را انتخاب کنید که به بهترین وجه مطابق با نیازهای شما باشد.

  5. صرفه جویی در هزینه: با حذف نیاز به سرور، می توانید در هزینه های زیرساخت و نگهداری صرفه جویی کنید.

  6. استقرار سریع: با CloudFlare Workers، می‌توانید به سرعت و به راحتی تغییرات کد را اجرا کنید و به شما امکان می‌دهد سریع‌تر تکرار کنید و سریع‌تر به نیازهای مشتری پاسخ دهید.

  7. امنیت: CloudFlare دارای سابقه امنیتی قوی است، بنابراین می توانید هنگام استفاده از CloudFlare Workers به ​​امنیت کد و داده های خود اطمینان داشته باشید.

  8. یکپارچه سازی آسان: CloudFlare Workers می توانند به راحتی با سایر سرویس های CloudFlare مانند CDN و ویژگی های امنیتی آن ها ادغام شوند و ساخت یک راه حل کامل را آسان می کند.


منابع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا