دیجیتال مارکتینگ

به گفته تیم SEO HubSpot، چرا درخواست‌های ChatGPT شما کار نمی‌کنند (و چگونه آنها را برطرف کنیم؟

هیاهوی زیادی در مورد ChatGPT و مدل های هوش مصنوعی مانند آن وجود دارد. این می تواند یک اخطار داشته باشد و آن را به یک محتوای کاملاً جدید تبدیل کند. می تواند تقریباً در هر موضوعی تحقیق کند و یافته های خود را در قالب شعر، رمز، اشعار و موارد دیگر ارائه دهد.

و با این حال، هنگامی که ChatGPT را فعال می‌کنید و به آن پیامی می‌دهید، با چیزی پاسخ می‌دهد که بسیار عالی نیست. بیش از حد گسترده، بیش از حد طولانی، بیش از حد ملایم، یا به طور کامل علامت را از دست داده است.

این اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که ما نمی‌دانیم چگونه از نظر هوش مصنوعی بپرسیم که چه می‌خواهیم. به عبارت دیگر، خروجی فقط به اندازه ورودی است. بنابراین، اگر می‌خواهید بر هوش مصنوعی مسلط شوید، دانستن نحوه نوشتن یک دستور خوب کلیدی است.

در اینجا، من با تیم سئوی HubSpot صحبت کردم تا عناصر کلیدی یک اعلان خوب را به همراه چند نکته و تکنیک مفید برای نوشتن سریع، درک کنم.

گزارش رایگان: وضعیت هوش مصنوعی در سال 2023

فهرست مطالب

نحوه نوشتن اعلان هوش مصنوعی کامل

تکنیک های نوشتن سریع

نحوه نوشتن اعلان هوش مصنوعی کامل

فرمول نوشتن سریع هوش مصنوعی

1. پاسخ ایده آل خود را تصور کنید.

وسوسه انگیز است که ChatGPT را بارگیری کنید و مستقیماً به اعلان بروید. با این حال، Josh Blyskal، استراتژیست SEO در HubSpot، رویکرد درونگرایانه تری را توصیه می کند.

او به من گفت: “اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید چه می خواهید. قبل از اینکه هر چیزی را تایپ کنم، همیشه یک لحظه وقت می گذارم تا تصور کنم خروجی نهایی چگونه خواهد بود.”

او مثالی از یک بازاریاب می‌آورد که می‌خواهد یک طرح بازاریابی ایجاد کند. به جای تایپ «برای من یک طرح بازاریابی بنویس» در ChatGPT، او باید زمان بگذارد و تصور کند که طرح چگونه به نظر می رسد – چند بخش دارد، چند نقطه در زیر هر بخش وجود دارد و چه اطلاعاتی در آن وجود دارد.

اکنون که او درک بهتری از کار در دست دارد، نوشتن یک درخواست که تمام کادرها را بررسی می کند بسیار آسان تر می شود.

2. یک کار خاص و عمل محور بنویسید.

مدل‌های هوش مصنوعی بر اساس ویژگی‌های خاص رشد می‌کنند. اگر آن را با دستورالعمل های مبهم تغذیه کنید، به آن فضایی می دهید که چه چیزی را تفسیر کند فکر می کند شما می خواهید.

برای مثال، فرض کنید از ChatGPT می‌خواهید «این را دوباره بنویسید [article/email/Tweet]انتظار دارید که چیزی جدید و بدیع بنویسد. در عوض، پیام اصلی شما را با استفاده از همان کلمات و عبارات بازمی گرداند.

راه حل این است که با کلمات خود دقیق و عمدی صحبت کنید.

به عنوان مثال، به جای «بازنویسی»، ممکن است بگویید دوباره تصور کن، بسط دادن، ساده کردن، یا مدرن کردن. حتی یک تغییر کوچک در نحوه بیان یک اعلان می تواند به طور قابل توجهی پاسخ را تغییر دهد.

همانطور که Blyskal اشاره می کند، “بسیاری از مردم با هوش مصنوعی مانند یک سیستم سفت و سخت رفتار می کنند که می توان با کلمات یا عبارات مناسب هک کرد، اما اینطور نیست. هیچ کلیدواژه مخفی وجود ندارد که بتواند بهترین نتایج را تضمین کند. این مانند بازی با کلمات است و باید عمداً در مورد کلماتی که استفاده می کنید فکر کنید.”

3. صحنه را با زمینه تنظیم کنید.

شما می‌توانید با توقف در مرحله قبل کنار بیایید – به خصوص اگر درخواست شما نسبتاً ساده باشد (مثلاً “پنج جوک کوبنده برای بچه‌ها بنویسید”).

با این حال، می‌توانید درخواست‌های خود را با اضافه کردن متن به آنها اضافه کنید. این به مدل هوش مصنوعی مواد بیشتری را می‌دهد تا پاسخی عالی داشته باشد.

بیانکا داگوستینو، متخصص سئو در HubSpot، آن را اینگونه بیان می کند: “فرض کنید دوستتان از شما می خواهد که به فروشگاه بروید و چند چیز را بردارید. شما قطعا به زمینه بیشتری نیاز دارید – کدام فروشگاه، چه چیزهایی، بودجه چقدر است و غیره. هرچه زمینه بیشتری را از دوست خود دریافت کنید، انجام کار آسان تر است. هوش مصنوعی هم همینطور!”

بیایید به یک مثال نگاه کنیم:

متن نوشتن سریع

هر دوی این اعلان‌ها ممکن است نتایج خوبی به همراه داشته باشند، اما درخواست دوم توضیحات دقیق‌تری و قانع‌کننده‌تر را به شما ارائه می‌دهد. این به این دلیل است که مدل هوش مصنوعی زمینه بیشتری برای کار دارد، از جمله نام محصول (“ملکه جیغ”)، شکل آن (یک اسکراب)، و ویژگی های کلیدی آن (وگان، بدون گلوتن، بسته بندی قابل بازیافت).

4. دستورالعمل های واضح را اضافه کنید.

اگرچه مدل‌های Al قدرتمند هستند، اما همچنان به شما نیاز دارند که پیشرو باشید. بدون دستورالعمل روشن، آنها اساسا یک آشپز بدون دستور غذا یا یک کارمند جدید بدون کتاب راهنما هستند.

در اینجا یک مثال آورده شده است: تصور کنید باید مقاله ای در مورد بازاریابی اینستاگرام بنویسید. همراه با وظیفه اصلی (“مقاله ای در مورد بازاریابی اینستاگرام بنویسید“)، همچنین به ChatGPT دستور می دهید:

  • “موضوعات فرعی زیر را پوشش دهید…”
  • “نقل قول/آمار زیر را وارد کنید…”
  • “یک مثال برای نشان دادن اضافه کنید…”

شما نه تنها به ChatGPT یک موضوع واضح می دهید، بلکه خود محتوا را نیز هدایت و شکل می دهید. شما در حال اضافه کردن نقل قول، آمار و مثال هستید تا به خروجی بافت بیشتری بدهید.

البته مهم این نیست که شما چه می گویید بلکه نحوه بیان آن نیز مهم است. محتوای مقاله ممکن است به اندازه باشد، اما ممکن است فاقد صدای یا دیدگاه منحصر به فرد باشد. اینجاست که سبک و لحن وارد می شود.

اضافه کردن سبک و لحن

برای Sylviain Charbit، متخصص ارشد فنی سئو HubSpot، افزودن سبک به دستورات یک فرآیند چند مرحله ای است. او با اجازه دادن به ابزار هوش مصنوعی یک پاسخ کلی را شروع می کند و سپس به تدریج پاسخ آن را برای سبک شکل می دهد.

او به من گفت: «می‌توانید از آن بخواهید که از موقعیت، شخصیت یا حرفه‌ای الهام بگیرد یا نمونه‌هایی از قبل ساخته‌شده برای تقلید در اختیارش بگذارد». Charbit همچنین از اصلاح کننده های لحن مانند “شاد”، “طنز” یا “معتبر” استفاده می کند تا هوش مصنوعی را بیشتر راهنمایی کند.

بیایید به چند نمونه نگاه کنیم:

نمونه هایی از سبک، لحن و چشم انداز نوشتن سریع

سایر پارامترهای سبک شامل طول و قالب است. می توانید طول پاسخ (مثلاً “مقاله را کمتر از 800 کاراکتر نگه دارید”) و قالب آن را مشخص کنید (مثلاً “یک لیست از نقاط گلوله ایجاد کنید”).

5. شفاف سازی و پالایش

Blyskal از قانون 60% پیروی می کند.

او به من گفت، “وقتی چیزی تولید می‌کنی و حداقل 60 درصد آن چیزی است که می‌خواهی، باید به اصلاح آن دستور خاص ادامه بدهی. اما اگر از آن کوتاهی کرد، ممکن است زمان شروع از صفر رسیده باشد.”

بنابراین، اگر از ChatGPT بخواهید ده ایده برای وبلاگ ایجاد کند و فقط دو ایده را دوست دارید، نشانه خوبی است که به صفحه طراحی بازگردید. حتی اگر آستانه 60 درصد را برآورده کنید، باز هم می‌توانید خروجی را با ارائه دستورالعمل‌های بعدی مانند «محاوره‌تر به نظر برسانید» یا «این را در یک پاراگراف متراکم کنید» اصلاح کنید.

به یاد داشته باشید که نوشتن سریع یک علم دقیق نیست. مانند هر فرآیند خلاقانه، اغلب برای به دست آوردن خروجی مناسب نیاز به تجدید نظرهای متعدد است.

تکنیک های نوشتن سریع

به آن نقش بدهید

ایفای نقش تکنیکی است که شامل درخواست از مدل هوش مصنوعی برای اتخاذ یک نقش، شغل یا عملکرد خاص است.

Blyskal به من گفت: «وقتی از یک مدل هوش مصنوعی می‌خواهید نقش خاصی را بازی کند، سطح خاصی از تخصص را به او می‌دهید. برای مثال، اگر از او بخواهید به عنوان یک مصاحبه‌گر حرفه‌ای عمل کند، به دنبال نمونه‌هایی از مهارت‌های خوب مصاحبه می‌شود و با سؤالاتی که ظاهراً حرفه‌ای به نظر می‌رسند پاسخ می‌دهد.»

با تعیین نقشی که مدل هوش مصنوعی باید ایفا کند – مانند یک مصاحبه گر حرفه ای، یک طراح گرافیک یا یک متخصص تغذیه – همچنین از دیدگاه ها و دیدگاه های مختلف استفاده می کنید که می تواند به ویژه برای بازاریابان مفید باشد.

برای مثال، فرض کنید در حال راه اندازی یک محصول جدید هستید، یک وان آب سرد. شما باید تبلیغی ایجاد کنید که برای مخاطب هدف شما جذاب باشد: به طور خاص، دوندگان مسافت طولانی. در این سناریو، شما از مدل هوش مصنوعی می خواهید که نقش مخاطب هدف شما را بازی کند و مزایای کلیدی محصول شما را فهرست کند.

مثال نوشتن سریع ChatGPT

اکنون مدل هوش مصنوعی پاسخ‌هایی را ایجاد می‌کند که با نیازها و ترجیحات دوندگان مسافت‌های طولانی هماهنگ باشد. این به شما بینش ارزشمندی نسبت به مخاطبانتان می‌دهد و به شما امکان می‌دهد آگهی جذاب‌تر و مرتبط‌تری ایجاد کنید.

زنجیره فکر

تصور کنید در یک سفر جاده ای هستید و به GPS برای راهنمایی شما از نقطه A به نقطه B متکی هستید. در طول سفر، مسیرهای گام به گام را تا رسیدن به مقصد به شما می دهد.

برانگیختن زنجیره فکر از رویکرد مشابهی پیروی می کند. شما به مدل هوش مصنوعی یکی پس از دیگری اعلان می دهید، و هر فرمان بر روی یکی قبل از خود ایجاد می کند. این مدل را در مسیر خود نگه می دارد و به شما کنترل بیشتری بر خروجی می دهد.

تحریک زنجیره ای از فکر

Blyskal توضیح می دهد: “شما اساساً از مدل هوش مصنوعی می خواهید که استدلال خود را در هر مرحله توضیح دهد. اگر هیچ یک از توضیحات را دوست ندارید، می توانید خروجی را تا زمانی که برای درخواست بعدی آماده شود، سرهم کنید.”

این برای کارهایی که می توانند به مراحل کوچکتر تقسیم شوند ایده آل است. به عنوان مثال، یک کپی رایتر را در نظر بگیرید که از هوش مصنوعی برای ایجاد مقاله استفاده می کند. او ابتدا از آن می خواهد تا یک طرح کلی ایجاد کند. هنگامی که او از طرح کلی راضی است، از آن می خواهد که مقاله را بنویسد، سپس عنوان و سپس توضیحات متا را بنویسد. او تا زمانی که از خروجی فعلی راضی نباشد به مرحله بعدی نمی رود.

این قدرت تحریک زنجیره ای است. با هدایت مدل در یک توالی منطقی، پاسخ های دقیق و مرتبط تری ایجاد می کنید.

نمونه هایی را ارائه کنید

Blyskal به من گفت: “اگر نکته ای وجود داشته باشد که درخواست شما را به سطح بعدی برساند، آن مثال هایی برای مدل هوش مصنوعی ارائه می دهد.”

می‌توانید مثال‌ها را به‌عنوان نقاط مرجع در نظر بگیرید که به مدل هوش مصنوعی کمک می‌کند سبک، لحن، ساختار یا قالب خاصی را تقلید کند. علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند محتوایی را تجزیه و تحلیل کند و بهبودهایی را ارائه دهد.

برگردیم به تو

Blyskal به بهترین وجه گفت: “در هسته تحریک گفتگو است.” شما هوش مصنوعی را مهندسی یا برنامه ریزی نمی کنید. در عوض، شما با آن صحبت می کنید.

مانند هر مکالمه ای، شما به طور طبیعی لحن خود را تنظیم می کنید، زمینه کافی را ارائه می دهید و جزئیات، حکایت ها و مثال هایی را به اشتراک می گذارید تا بافت داستان خود را ببخشید. اینها همان عناصری هستند که یک اعلان واقعا عالی را ایجاد می کنند.

دعوت به اقدام جدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا