شبکه های اجتماعی

اوپنهایمر کریستوفر نولان نتوانست سام آلتمن و ایلان ماسک سازنده ChatGPT را تحت تاثیر قرار دهد.

فیلم «اپنهایمر» به کارگردانی کریستوفر نولان، داستان جی رابرت اوپنهایمر، معروف به «پدر بمب اتمی» را روایت می کند. در آخر هفته، هزاران تماشاگر سینما، از جمله سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، برای تماشای فیلم به سینماها هجوم آوردند که در آن کیلین مورفی به عنوان فیزیکدان مشهور حضور داشت.

علیرغم دریافت نقدهای مثبت در همه جا، فیلم آلتمن را تحت تاثیر قرار نداد. او معتقد بود که این فیلم برای ایجاد انگیزه در بچه ها برای فیزیکدان شدن بود، اما نتوانست به این هدف دست یابد.

“من امیدوار بودم که فیلم اوپنهایمر الهام بخش نسلی از بچه ها باشد که فیزیکدان شوند، اما واقعاً علامت آن را از دست داد. بیایید آن فیلم را بسازیم!» توییت آلتمن را می خواند.

در همان توییت، آلتمن قدردانی خود را از شبکه اجتماعی دیوید فینچر که بر اساس سفر مارک زاکربرگ در فیس بوک است و به گفته آلتمن، این فیلم الهام گرفته از بنیانگذاران استارتاپ است، ابراز کرد. او افزود: «فکر می‌کنم شبکه اجتماعی موفق شد این کار را برای بنیان‌گذاران استارت‌آپ انجام دهد.

این توییت به مدیر عامل توییتر نیز رسید الون ماسک، که به نظر می رسد با مدیر عامل OpenAI موافق است و در پاسخ می نویسد “در واقع”.

آلتمن در توییتی نوشت که فیلم آپولو 11 که تصاویر صوتی و تصویری و کارهای پشت صحنه ماموریت معروف ناسا به رهبری نیل آرمسترانگ فضانورد را به نمایش می گذارد، الهام بخش ترین فیلم است. آپولو 11 شاید الهام بخش ترین فیلمی باشد که تا به حال دیده ام. اکیدا توصیه می کنم!» او نوشت.

آلتمن یک نظرسنجی ارسال کرده است تا تصمیم بگیرد کدام فیلم از باربی و اوپنهایمر در همان روزی که او باید تماشا کند اکران شدند. این نظرسنجی 42000 رای گرفت و 82 نفر به اوپنهایمر رای دادند، در حالی که تنها 18٪ به باربی رای دادند. در نتیجه، آلتمن در توییتر اعلام کرد که اوپنهایمر را تماشا خواهد کرد.

اوپنهایمر نولان بر اساس زندگینامه فیزیکدان جی رابرت اوپنهایمر، پرومتئوس آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر است.

در جنگ جهانی دوم، سپهبد لزلی گرووز جونیور، فیزیکدان جی رابرت اوپنهایمر را به رهبری پروژه بسیار طبقه بندی شده منهتن منصوب کرد. اوپنهایمر و تیم دانشمندانش چندین سال را به تحقیق و طراحی بمب اتمی اختصاص دادند. در 16 ژوئیه 1945، تلاش های آنها با اولین انفجار هسته ای در جهان به ثمر نشست که برای همیشه مسیر تاریخ را تغییر داد.

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا