دیجیتال مارکتینگ

9 روش ساده برای نوشتن یک جمله مقدماتی خوب

مطالب زیادی در مورد نوشتن یک تیتر عالی وجود دارد. اما نوشتن یک جمله مقدماتی خوب چیست؟

چگونه یک جمله مقدمه خوب بنویسیم

وادار کردن خوانندگان به خواندن مقاله به خودی خود یک هنر است. و اگر آن را به خوبی انجام ندهید، مشترکین، سرنخ ها و مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد.

در این پست نحوه نوشتن مقدمه های قدرتمندی که مرورگرهای معمولی را به خواننده تبدیل می کند را به اشتراک می گذاریم. معرفی مقاله مهم است، و در اینجا نحوه محاسبه آنها آورده شده است.

1. کوتاه نگه دارید.

مثال جمله مقدماتی خوب: آن را کوتاه نگه دارید

من از طرفداران جملات کوتاه هستم. من آنها را دوست دارم زیرا مردم می توانند آنها را به راحتی درک کنند. جملات کوتاهی که خوانا، قابل هضم و تند باشند، ارزش زیادی دارند.

نویسندگان اغلب تحت فشار یک مقدمه خوب قرار می گیرند که جملات طولانی و طولانی ارائه می کنند. مشکل این جملات این است که باعث می شود خوانندگان سخت کار کنند، که انگیزه خوبی برای ادامه مطالعه نیست.

هیچ پاسخ قطعی برای مدت زمان مقدمه وجود ندارد اما قانون سرانگشتی ما حداکثر تا 3 پاراگراف کوتاه است.

خوانندگان برای رسیدن به اصل مقاله بی تاب هستند، بنابراین لید را در اعماق مقاله خود دفن نکنید.

2. چیزی غیر منتظره بگویید.

احتمالاً توصیه هایی مانند «قلاب ایجاد کنید» و «توجه خواننده را جلب کنید» شنیده اید. اما واقعاً چه چیزهایی توجه کسی را به خود جلب می کنند؟

مثال یک جمله مقدماتی خوب - چیزی غیر منتظره بگویید

در اینجا چند گزینه عالی وجود دارد:

  • داستان های شخصی
  • سوالات
  • داده ها
  • تنظیم صحنه، به عنوان مثال «تصور کن…»

در مورد آن فکر کنید – خواننده شما قبلاً روی عنوان کلیک کرده است. بنابراین، آنها به موضوع شما علاقه مند هستند. اما اکنون، شما باید آنها را کمی جلوتر بچرخانید.

اگر همان جمله اول شما آنقدر جالب است که مردم را وادار به خواندن جمله بعدی کند، پس کار خوبی انجام داده اید.

3. عنوان را تکرار نکنید.

شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا در مقدمه خود تأثیری قوی بگذارید. این یک فرصت تلف شده برای تکرار تیتر شماست.

در عوض، از فرصت خود برای تقویت آن عنوان و ایجاد زمینه برای مقاله و ارزشی که به همراه خواهد داشت استفاده کنید.

4. حداقل یک بار از کلمه “شما” استفاده کنید.

مثال مقدمه خوب - از کلمه استفاده کنید "شما"

کلمه “شما” کلمه قدرتمندی است.

به خواننده می گوید که شما، نویسنده، مقاله را با آن می نویسید آنها را در فکر. شما با آنها همدلی می کنید، به آنها اهمیت می دهید و می خواهید قطعه شما با آنها طنین انداز شود.

این یک ترفند ساده است که ارتباط مهمی با خواننده شما برقرار می کند.

5. به خوانندگان بگویید که چه چیزی در آینده در راه است.

چه چیزی را پوشش خواهید داد؟ خواننده چه خواهد آموخت؟ این چگونه به آنها کمک خواهد کرد؟ اینها همه سؤالاتی هستند که باید در مقدمه خود به آنها پاسخ دهید.

مثال یک جمله مقدماتی خوب

این انتظارات خواننده را تعیین می کند و به آنها کمک می کند در مقاله شما پیمایش کنند. آنها ممکن است فقط به قسمتی که بیشتر به آن علاقه دارند بپرند یا کل مطلب را بخوانند. مثلا:

  • “شما می خواهید بفهمید که چرا لاک پشت های دریایی همیشه تخم های خود را در ساحل می گذارند.”
  • و اگر تا به حال فکر کرده اید که چرا لاک پشت های دریایی تخم های خود را در ساحل می گذارند، در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید.
  • “این مقاله 17 دلیلی را توضیح می دهد که چرا این موجودات شگفت انگیز تخم های خود را در سواحل می گذارند.”
  • جذاب، خنده‌دار و تکان‌دهنده، اینها دلایلی هستند که باعث می‌شوند موجودات دریایی در ساحل تخم‌گذاری کنند.»

6. توضیح دهید که چرا مقاله مهم است.

ممکن است برای شما چرا مقاله شما برای خوانندگان شما مهم است، اما این به شما بستگی دارد که بر ارزش آن تأکید کنید و آن را در چارچوب قرار دهید.

به عنوان مثال، فرض کنید در حال نوشتن مقاله ای در مورد TikTok هستید که برای مخاطبان بازاریابی نوشته شده است. شما می توانید با یک آمار شگفت انگیز TikTok در مورد پایگاه کاربری آن پیشرو باشید. در اینجا یک مثال است:

در دو سال گذشته، تعداد کاربران TikTok 15 درصد رشد کرده است در حالی که سایر پلتفرم‌ها شاهد رکود یا کاهش تعامل هستند. این نشان می دهد که بازاریابان ممکن است بخواهند توجه بیشتری به این پلتفرم ویدئویی کوتاه داشته باشند.

در دو جمله، نکته جالبی را ارائه کردید و دلیل اهمیت آن را توضیح دادید.

در مقدمه این مقاله، جمله زیر را به خاطر خواهید آورد:و اگر آن را به خوبی انجام ندهید، مشترکین، سرنخ ها و مشتریان بالقوه را از دست خواهید داد.

هدف من در اینجا این بود که موضوع معرفی پست وبلاگ را به نتیجه یک تجارت مرتبط کنم.

7. به نگرانی یا مشکلی که ممکن است خوانندگان شما داشته باشند مراجعه کنید.

هر کس در هر زمینه ای مشکلات خود را دارد. شما باید از زمانی که پرسونای خریدار خود را ایجاد کردید، تعدادی از آنها را فهرست کنید. آگاهی خود را از این مشکلات در مقدمه خود بیان کنید و به احتمال زیاد خواننده ای دلسوز به دست خواهید آورد.

مثال جمله مقدمه خوب - به نگرانی مراجعه کنید

مردم می خواهند مشکلات خود را حل کنند و مقالاتی که نحوه انجام این کار را توضیح می دهند به شما کمک می کند تا خوانندگان خود را به دست آورید.

8. در داستان گفتن دقت کنید.

بسیاری از مردم به شما خواهند گفت که باید در مقدمه داستان بنویسید. داستان‌ها می‌توانند مانند مثال بالا کار کنند، اما راه‌های خوب و بد برای گفتن داستان در مقدمه شما وجود دارد.

از داستان سرایی برای برانگیختن کنجکاوی خواننده و همدردی با او استفاده کنید. اما غافل نشوید و داستانی طولانی بنویسید که در این راه خوانندگان خود را از دست بدهد.

نکته درباره کوتاه نگه داشتن مقدمه را به خاطر دارید؟ هنگامی که شما در حال گفتن داستان هستید، این هنوز هم صدق می کند. در اینجا یک مثال از یکی از پست های وبلاگ QuickSprout خودم آورده شده است:

مثال یک جمله مقدمه خوب

توجه داشته باشید که در جمله اول بخش “همدلی” را برجسته کردم. در اینجا، من به ایجاد ارتباط با خوانندگانم کمک کردم. سپس، من یک داستان کوتاه در مورد تجربه خودم گفتم. پس از آن، مقدمه را با آنچه در ادامه آمده است به پایان رساندم.

اگر مقاله خود را با یک داستان شروع می‌کنید، در اینجا یک نکته وجود دارد: تا زمانی که خواننده عمیق‌تر به مقاله یا حتی تا انتهای آن نرسیده است، نتیجه‌گیری را فاش نکنید.

9. از یک آمار یا واقعیت برای انتقال فوریت استفاده کنید.

وقتی روزنامه نگاران یک داستان خبری را شروع می کنند، اغلب آمار یا واقعیتی چشم نواز در مورد آنچه در حال وقوع است به خوانندگان می دهند.

مثال مقدماتی خوب - از آمار استفاده کنید

به عنوان یک وبلاگ نویس یا هر نوع نویسنده، یک آمار یا واقعیت واقعاً جالب خواننده شما را جذب می کند و به آنها نشان می دهد که چرا موضوع شما واقعاً مهم است.

به عنوان مثال، فرض کنید که یک لوله کش هستید و یک پست وبلاگی در مورد تعویض لوله می نویسید. اگر پستی را با توضیح اینکه چند بار لوله های قدیمی در زمستان می ترکند، شروع کنید، ممکن است خوانندگان بیشتری جذب کنید.

اگر خوانندگان ببینند که این مشکل رایجی است که دیگران با آن مواجه هستند، ممکن است به خواندن ادامه دهند تا یاد بگیرند که چگونه می توانند از آن اجتناب کنند.

مقدمه غذای آماده

دفعه بعد که مقدمه مقاله می نویسید، به این فکر کنید که چه نوع مقدمه ای می تواند باشد شما می خواهم مقاله را بخوانم

مجبور کردن شما برای خواندن گذشته از معرفی یک مقاله، می خواهید چیزی منحصر به فرد، تازه و جذاب بخوانید. شما می خواهید در مورد آن بشنوید خودت و شما مشکلات، باعث می شود مقاله برای کمک به حل آنها ضروری باشد.

مقدمه ها سخت هستند و نوشتن مقدمه های موثر نیاز به زمان و تمرین دارد. اما به یاد داشته باشید، اگر به این معنی باشد که توجه چند نفر دیگر از خوانندگان خود را حفظ کنید، ارزشش را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا