شبکه های اجتماعی

Kaspersky راه حل تخصصی را برای دستگاه های تعبیه شده مبتنی بر لینوکس راه اندازی می کند

Kaspersky پشتیبانی از لینوکس را در محصول Kaspersky Embedded Systems Security خود معرفی کرده است. این راه حل امنیت بهینه ای را برای سیستم ها، دستگاه ها و سناریوهای مبتنی بر لینوکس تعبیه شده، مطابق با استانداردهای نظارتی قابل اعمال برای این سیستم ها، فراهم می کند. این شرکت گفت که این محصول برای هر دستگاهی که ایمن می‌کند – هر سطح قدرت آن – در برابر آخرین تهدیدات سایبری که سیستم‌های لینوکس امروزی را تهدید می‌کنند، محافظت بهینه را ارائه می‌کند.

گزارش اخیر Fortune Business Insights ارزش بازار جهانی لینوکس را 5.33 میلیارد دلار در سال 2021 نشان می دهد، رقمی که پیش بینی می شود تا سال 2029 به 22.15 میلیارد دلار با نرخ رشد سالانه 19.8 درصد افزایش یابد. لینوکس که بسیار رقابتی است و قادر به کار در طیف وسیعی از سخت‌افزار است، در بین سیستم‌های تعبیه‌شده تجاری در کسب‌وکارهای بزرگ و شرکت‌های زیرساختی حیاتی، از جمله بانک‌ها، شرکت‌های خرده‌فروشی و سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی محبوبیت پیدا کرده است و انتظار می‌رود که پذیرش لینوکس در سال‌های آینده رشد قابل‌توجهی داشته باشد.

این گستره در حال گسترش توجه مجرمان سایبری را به خود جلب کرده است که در حال توسعه بدافزارهای تخصصی جدید برای این پلتفرم ها هستند. Kaspersky بیش از 14.5 میلیون حمله خودکار مبتنی بر شبکه را در نیمه اول سال 2023 به لینوکس ثبت کرده است. این حملات – نتیجه بدافزار خود توزیعی که قصد انتشار خود از طریق شبکه را دارد – مورد علاقه مهاجمان برای سوء استفاده از آسیب‌پذیری‌ها در سیستم‌های جاسازی شده است. در همان دوره، Kaspersky 260000 فایل مخرب منحصربفرد جدید کشف کرد که به طور متوسط ​​بیش از 1400 فایل جدید است که هر روز توسط هکرها توزیع می شود.

Kaspersky اکنون طیف گسترده ای از عملکردهای محافظت سایبری را برای پشتیبانی از ویژگی های پلتفرم های تعبیه شده مبتنی بر لینوکس ارائه می دهد. حفاظت دقیق برای دستگاه‌های تعبیه‌شده مستقل (خودپردازها، دستگاه‌های فروش خودکار، و غیره) با لایه‌های اضافی با پیکربندی انعطاف‌پذیری ترکیب می‌شود که برای رسیدگی به سطوح حمله افزایش یافته سیستم‌های تعبیه‌شده با سطوح قدرت بالاتر، مانند PoS رایانه‌ای و سیستم‌های پزشکی طراحی شده‌اند.

این رویکرد چند لایه برای حفاظت به این معنی است که پیاده‌سازی را می‌توان برای پیکربندی‌ها و سناریوهای استقرار خاص تنظیم کرد، که منجر به عملکرد بهینه‌شده، با حفاظت متناسب با سناریوهای تهدید مربوطه برای هر مورد استفاده خاص می‌شود.

خطر حملات مستقیم عفونت در دستگاه‌های در دسترس عموم نیز با قابلیت‌های محافظت از خود قدرتمند و عملکرد نظارت بر یکپارچگی مقابله می‌کند. علاوه بر این، Application and Device Controls از حملات مبتنی بر استفاده از لوازم جانبی و برنامه های کاربردی ناخواسته و راه اندازی ابزارهای غیرقانونی جلوگیری می کند.

نظارت بر یکپارچگی – همراه با مدیریت رویداد متمرکز و یکپارچه‌سازی با قابلیت‌های SIEM شخص ثالث – همچنین به مشاغلی که با داده‌های مالی و شخصی ارزشمند و حساس کار می‌کنند کمک می‌کند تا الزامات انطباق و مسئولیت‌پذیری الزام‌شده توسط مقرراتی مانند PCI/DSS، SWIFT CSCF HIPAA و غیره را برآورده کنند.

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا