شبکه های اجتماعی

5 راه برای بهبود آگاهی از امنیت رسانه های اجتماعی در محل کار

ایجاد آگاهی از امنیت رسانه های اجتماعی در محل کار ممکن است به اندازه توسعه استراتژی های تعامل TikTok هیجان انگیز نباشد. اما هنوز هم یک کارکرد حیاتی برای تیم‌های اجتماعی در سازمان‌هایی با هر اندازه است.

به این دلیل که تهدیدات رسانه های اجتماعی فقط بر حساب های اجتماعی برند شما تأثیر نمی گذارد. در صورت عدم رسیدگی به آنها، خطرات امنیتی می توانند به کل سازمان نفوذ کنند. آنها حتی می توانند ایمنی شرکت و مشتریان شما را تهدید کنند.

برای محافظت از برند خود و در عین حال حفظ اعتماد مخاطبان خود، باید آگاهی از امنیت رسانه های اجتماعی را افزایش دهید.

در این مقاله، برخی از خطرات امنیتی رایج در شبکه های اجتماعی را بررسی می کنیم. ما همچنین بهترین شیوه ها و راه های ارتقاء آگاهی از امنیت رسانه های اجتماعی در محل کار را مورد بحث قرار می دهیم.

پاداش: دریافت رایگان، قابل تنظیم الگوی سیاست رسانه های اجتماعی برای ایجاد سریع و آسان دستورالعمل برای شرکت و کارمندان خود.

خطرات امنیتی رایج در رسانه های اجتماعی چیست؟

وقتی آنلاین هستید، خود را در معرض طیف وسیعی از خطرات امنیتی قرار می دهید – از حملات فیشینگ گرفته تا رمزهای عبور سرقت شده. داشتن حساب های رسانه های اجتماعی فعال خطرات مشابهی را به همراه دارد.

این خطرات امنیتی زمانی تشدید می شوند که مسئولیت مدیریت چندین حساب، آموزش کارکنان و حفظ اعتبار آنلاین برند خود را بر عهده دارید.

در اینجا برخی از خطرات رایج امنیت سایبری در رسانه های اجتماعی آورده شده است:

بد افزار

بدافزار نوعی نرم افزار مخرب است. به سرور، شبکه یا رایانه نفوذ می کند و قصد دارد آسیب برساند. اگر بدافزار به حساب‌های اجتماعی برند شما نفوذ کند، در معرض خطر قرار گرفتن کل سازمان در معرض ویروس قرار می‌گیرید.

فیشینگ

هنگامی که یک هکر به عنوان یک کسب و کار یا منبع معتبر به منظور درخواست داده، اطلاعات یا پول ظاهر می شود، به آن «فیشینگ» می گویند. حملات فیشینگ اغلب وعده پاداش در ازای اطلاعات شخصی یا خرید را می دهند.

منبع

دزدی هویت

از گربه‌ماهی گرفته تا پروفایل‌های جعلی، سرقت هویت یکی دیگر از خطرات رایج برای کسب‌وکارها در رسانه‌های اجتماعی است. ایجاد یک نمایه جعلی با استفاده از نام تجاری یا مشابه شما به شهرت شما آسیب می رساند. همچنین می تواند فالوورهای شما را در معرض خطر قرار دهد. به عنوان مثال، حساب جعلی می‌تواند برای جمع‌آوری اطلاعات فالوورها، هدایایی اجرا کند.

هشدار جستجو و نجات اکانت های جعلی اینستاگرام در سالت لیک

منبع

نقض داده ها

نقض داده زمانی است که داده های حساس شرکت، کارمندان یا مشتریان شما توسط یک منبع غیرمجاز در معرض خطر قرار می گیرند.

تبلیغات کلاهبرداری

مشابه سرقت هویت، تبلیغات کلاهبرداری نیز در رسانه های اجتماعی وجود دارد. در این کلاهبرداری ها، حساب ها ادعاهای جعلی می کنند تا مشتریان را فریب دهند تا به آنها پول یا اطلاعات بدهند. برنامه تلویزیونی “Tank کوسه” اخیراً یک PSA را به اشتراک گذاشته است که به بینندگان خود در مورد تبلیغات رسانه های اجتماعی از سوی مشاغلی که ادعاهای نادرست دارند هشدار می دهد:

https://www.youtube.com/watch?v=qjzei2IC0pE

صدمه به شهرت

اگر هر یک از خطرات بالا در شرکت شما اتفاق بیفتد، می تواند به اعتبار برند آسیب زیادی وارد کند. به خصوص اگر داده های مشتری یا اطلاعات محرمانه افشا شود. اعتماد مشتریان شما به برند شما کاهش می یابد. بازیابی این اعتماد به تلاش و زمان زیادی نیاز دارد.

در حالی که این خطرات دلهره آور به نظر می رسند، اجازه ندهید شرکت شما را از فعال بودن در رسانه های اجتماعی بترسانند. شما می توانید از این خطرات پیشگیری کرده و آنها را کاهش دهید. شما فقط به پروتکل ها، سیاست ها و آموزش مناسب نیاز دارید.

چگونه آگاهی از امنیت رسانه های اجتماعی را برای سازمان خود بهبود بخشید

نقش امنیت رسانه های اجتماعی تنها بر عهده تیم اجتماعی نیست. هر یک از اعضای سازمان در حفاظت از اطلاعات شرکت، کارمند و مشتری نقش دارند.

این مسئولیت شماست که اطمینان حاصل کنید که همه افراد در سازمان شما از خطرات مرتبط با رسانه های اجتماعی آگاه هستند. آنها همچنین باید از پروتکل هایی برای ایمن نگه داشتن شرکت و داده های حساس آگاه باشند.

در اینجا چند راه برای تیم اجتماعی شما برای بهبود آگاهی از امنیت رسانه های اجتماعی در محل کار آورده شده است.

1. یک خط مشی رسانه اجتماعی ایجاد کنید

شرکت ها و تیم های اجتماعی باید کارکنان خود را تشویق کنند تا در مورد شرکت در رسانه های اجتماعی بحث کنند. به هر حال، حمایت از کارمندان یک راه عالی برای گسترش دسترسی شما به شبکه های اجتماعی است. اما برای اطمینان از ایمن ماندن همه افراد در فضای مجازی، به یک سیاست رسانه اجتماعی خوب نیاز دارید.

به همین دلیل است که ایجاد یک خط مشی رسانه های اجتماعی اولین گام در جهت بهبود آگاهی امنیت رسانه های اجتماعی است. این سیاست باید شامل شوددستورالعمل ها و پروتکل ها برای کارمندان هنگام استفاده از رسانه های اجتماعی.

یک خط‌مشی رسانه‌های اجتماعی برای محافظت از کسب‌وکار و کارمندان آن با اطمینان از اینکه همه از آن پیروی می‌کنند، طراحی شده است. آنچه را که کارمندان می توانند و نمی توانند در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند را مشخص کنید. دستورالعمل هایی را برای افرادی که با حساب های اجتماعی شرکت کار می کنند ارائه دهید.

برای ایجاد یک خط مشی جامع رسانه های اجتماعی با تیم های حقوقی، روابط عمومی و فناوری اطلاعات خود همکاری کنید. این باید تمام جنبه های امنیتی، از جمله انطباق، تهدیدات سایبری، و محرمانه بودن را پوشش دهد.

وقتی چندین بخش در ایجاد خط‌مشی شما دخالت دارند، می‌توانید مطمئن باشید که هر ریسک احتمالی را در نظر می‌گیرید.

2. کارمندان خود را آموزش دهید

مسئولیت نهایی امنیت رسانه های اجتماعی اغلب بر عهده تیم اجتماعی است. اما سایر کارمندان نیز نقش مهمی دارند. تا حدودی، همه ما مسئول اطمینان از محافظت از شرکت هستیم.

آگاهی از امنیت رسانه های اجتماعی زمانی آغاز می شود که کارمندان جدید در شرکت وارد شوند. اطمینان حاصل کنید که آنها از خط مشی رسانه های اجتماعی آگاه هستند و رعایت آن واضح است.

اما آگاهی نباید به همین جا ختم شود – در نهایت، آموزش امنیت رسانه های اجتماعی یک تلاش مداوم است.

تیم اجتماعی می تواند جلسات آموزشی منظمی را میزبانی کند تا اطمینان حاصل شود که کارمندان در جریان هستند. این جلسات باید دستورالعمل های رسانه های اجتماعی شرکت و آخرین خطرات رسانه های اجتماعی را پوشش دهد.

به روز رسانی های مهم پلت فرم، خطرات جدید یا در حال توسعه، و یادآوری های مربوط به خط مشی رسانه های اجتماعی خود را به اشتراک بگذارید. در طول جلسه آموزشی خود، خط ارتباطی را باز کنید. اطمینان حاصل کنید که مردم در پرسیدن سؤالات در مورد خطرات امنیت رسانه های اجتماعی احساس راحتی می کنند.

3. احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنید

استفاده از احراز هویت دو مرحله ای برای ورود به حساب های آنلاین در این مرحله رایج است. شما از احراز هویت دو مرحله ای برای حساب های شخصی و حرفه ای استفاده می کنید. این روش یک لایه امنیتی اضافی را فراهم می کند، بنابراین استفاده از آن برای حساب های رسانه های اجتماعی کسب و کار شما منطقی است.

احراز هویت دو مرحله ای فقط برای حساب های اجتماعی شرکت شما نیست. همچنین می توانید آن را برای هر ابزار خارجی که به حساب های اجتماعی شما متصل است فعال کنید.

کارمندان را تشویق کنید تا از احراز هویت دو مرحله ای برای حساب های شخصی خود استفاده کنند. این امر به ویژه در صورتی مهم است که آنها قصد دارند هر چیزی مرتبط با شرکت را به اشتراک بگذارند.

4. از ابزاری برای کنترل دسترسی به حساب های خود استفاده کنید

مهم نیست که تیم شما چقدر بزرگ یا کوچک باشد. هنوز باید مراقب باشید که چه کسی به حساب های رسانه های اجتماعی شرکت شما دسترسی دارد.

به عنوان مثال، فرض کنید به شخصی اجازه دسترسی کامل به صفحه فیس بوک شرکت خود را به مدیریت می دهید. نقش مدیر می تواند کنترل کند که چه کسی به صفحه دسترسی دارد و حتی می تواند افراد را از دسترسی به صفحه حذف کند.

اگر شخصی با دسترسی کامل ادمین سازمان را ترک کند، می تواند به سرعت به یک مشکل امنیتی تبدیل شود. تیم شما حتی ممکن است خارج از حساب کاربری قفل شود. اگر می خواهید دوباره دسترسی پیدا کنید، باید با پلتفرم کار کنید تا همه چیز را مرتب کنید.

با استفاده از a می توانید از مشکلات امنیتی و دسترسی جلوگیری کنید ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی (مانند ناب فالوور). این مانع از دسترسی مستقیم افراد به حساب های رسانه های اجتماعی شما می شود. یک ابزار می تواند یک لایه محافظ اضافی بین کسب و کار شما و کسانی که به اجرای حساب ها کمک می کنند ایجاد کند.

5. حساب های اجتماعی خود را زیر نظر داشته باشید

گوش دادن اجتماعی یک عمل حیاتی است که برای بسیاری از عملکردهای تیم اجتماعی از جمله امنیت اعمال می شود. وقتی صحبت از امنیت می شود، از گوش دادن اجتماعی برای نظارت بر فعالیت های مشکوک استفاده کنید. اگر می خواهید یک آموزش سریع در مورد گوش دادن اجتماعی داشته باشید، مراحل ویدیوی زیر را دنبال کنید:

https://www.youtube.com/watch?v=qCAKH9SaWnc

مراقب تلاش های غیرعادی برای ورود به سیستم، لینک های مشکوک در صندوق ورودی خود یا حساب های جعلی باشید. اگر چیزی نامناسب یا عجیب به نظر می رسد، آن را علامت گذاری کنید و به بقیه اعضای تیم خود هشدار دهید. حتی اگر در نهایت به یک هشدار نادرست تبدیل شود، بهتر است از خطر به خطر افتادن داده ها یا اعتبار برند خود ایمن باشید.

برای سازندگان، متا اقدامات بیشتری برای کمک به محافظت از هویت شما از طریق Meta Verified انجام می‌دهد. اشتراک شامل یک نشان تأیید شده است که اعتبار حساب شما را تأیید می کند. تأیید شده همچنین شامل نظارت و حفاظت اضافی حساب می شود.

سوالات متداول آگاهی از امنیت رسانه های اجتماعی

مسائل امنیتی در شبکه های اجتماعی چیست؟

مسائل امنیتی در رسانه های اجتماعی مشابه تهدیدات امنیت سایبری است. آنها شامل نقض اطلاعات، بدافزار یا فیشینگ، حساب‌های جعلی و تبلیغات کلاهبرداری هستند.

چرا امنیت در رسانه های اجتماعی مهم است؟

امنیت رسانه های اجتماعی به محافظت از کسب و کار، کارمندان و مشتریان شما در برابر تهدیدات سایبری کمک می کند. جلوگیری از خطراتی که می تواند به اعتبار برند شما آسیب برساند نیز مهم است.

چگونه امنیت را در شبکه های اجتماعی تضمین می کنید؟

چند بهترین روش برای کمک به تضمین امنیت در رسانه های اجتماعی برای کسب و کار شما وجود دارد. با یک خط مشی رسانه اجتماعی روشن، احراز هویت دو عاملی، آموزش مداوم کارکنان و نظارت مستمر شروع کنید.

با ناب فالوور در زمان مدیریت حضور خود در رسانه های اجتماعی صرفه جویی کنید. پست‌ها را منتشر و زمان‌بندی کنید، تبدیل‌های مرتبط را پیدا کنید، مخاطبان خود را درگیر کنید، نتایج را اندازه‌گیری کنید، و موارد دیگر – همه از یک داشبورد. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

شروع کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا