دیجیتال مارکتینگ

مزایا و معایب محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

رقابت برای ایجاد محتوای باکیفیت و روشنگر فقط برای بازاریابان دشوارتر می شود. ایمن کردن یک مقاله با رتبه بالا در Google در حال حاضر یک چالش است – و زمانی که کسب و کار شما جدیدتر است یا فاقد اعتبار در موتور جستجو است، حتی سخت تر می شود.

در سال 2023، بسیاری از کسب و کارها به دنبال استفاده از ابزارهای بیشتری برای افزایش خروجی محتوا و بهبود سئو هستند و محتوای تولید شده با هوش مصنوعی راه حل محبوبی است.

در این پست، مزایا و معایب محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را مورد بحث قرار خواهیم داد. اما قبل از فرو رفتن در آنها، اجازه دهید ابتدا تعریف کنیم که چیست.

ثبت نام کنید تا ابزارهای هوش مصنوعی HubSpot را امتحان کنید

نرم‌افزار هوش مصنوعی می‌تواند اطلاعات از قبل موجود را از موتورهای جستجو بیرون بکشد و محتوای منحصربه‌فردی را از جستجوی افراد در مورد کلمات کلیدی، عبارات یا موضوعات مختلف ایجاد کند.

همکاران ما در شبکه پادکست HubSpot به یک ابزار محبوب هوش مصنوعی، Chatgbt می پردازند و توضیح می دهند که چگونه آن را برای بهبود تلاش های بازاریابی خود بهینه می کنید، برای گوش دادن به آن، روی زیر کلیک کنید.

چگونه کار خود را به ChatGPT (از این دستورات استفاده کنید) با راب لنون محول کنید

در حالی که به نظر می رسد راه حل مناسبی برای برنامه بازاریابی شما باشد، قبل از استفاده از نرم افزار باید مزایا و معایب آن را در نظر بگیرید.

مزایا و معایب محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

مزایا و معایب محتوای تولید شده توسط ai

طرفداران محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

1. چرخش سریع

هوش مصنوعی نتایج تقریباً فوری را برای ایجاد سریع محتوا ارائه می دهد، مهم نیست موضوع ساده یا پیچیده باشد.

نویسندگان انسانی – حتی در پربارترین آنها – می توانند ساعت ها طول بکشد تا پست های وبلاگ یا مطالب بازاریابی با کیفیت را تولید کنند. در مقابل، ابزار هوش مصنوعی متوسط ​​شما کمتر از یک دقیقه طول می کشد تا محصول مشابهی تولید کند.

آنچه ما دوست داریم: بسته به نرم‌افزاری که انتخاب می‌کنید یا برای آن هزینه می‌کنید، محدودیتی برای مقدار محتوایی که می‌توانید در یک روز درخواست کنید وجود ندارد. این می‌تواند به بازاریابان کمک کند تا محتوای پشت سر هم را برای یک برنامه بازاریابی محتوای بهبودیافته یا تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی پر کنند.

2. مقرون به صرفه

هوش مصنوعی می تواند با کسری از هزینه یک نویسنده یا فریلنسر تمام وقت محتوا تولید کند. نویسندگان صدها برای مقالاتی که نیاز به تخصص دارند و هزاران دستمزد حقوق دریافت می کنند. اشتراک‌های هوش مصنوعی معمولاً برای یک اشتراک سالانه کمتر از 100 دلار است.

آنچه ما دوست داریم: کار انجام شده توسط یک فرد برای کسانی که به دنبال محتوای خوب و با کیفیت هستند، سرمایه گذاری ارزشمندی است – اما برای یک کسب و کار کوچک یا استارتاپ، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی با هزینه اشتراک نسبتاً کمی مکانی عالی برای شروع است.

3. سئوی بهتر

قابلیت های مرتبط با سئو محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی یکی از نکات کلیدی فروش نرم افزار است.

هوش مصنوعی از محتوای قبلاً محبوب و بهینه شده برای SEO استفاده می کند تا به موضوع مورد نظر شما بپردازد. این یک ارزش افزوده بزرگ است، به خصوص اگر نمی دانید چگونه در مورد کلمات کلیدی خاص بنویسید یا چگونه صفحه خود را ساختار دهید.

نکته حرفه ای: هوش مصنوعی می تواند گامی در جهت درست باشد تا به شما کمک کند وبلاگ خود را راه اندازی کنید و با سئو بیشتر آشنا شوید. با وصل کردن عبارت‌های جستجو، می‌توانید نمونه‌هایی از خوشه‌های کلیدواژه بهینه‌شده و قالب‌بندی را ببینید که می‌تواند به شما کمک کند دیده شوید.

4. No Writer’s Block

فشار زیادی برای توسعه ایده‌های جدید وجود دارد و با یک ضرب‌الاجل، این امر حتی دلهره‌آورتر می‌شود.

با استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، نویسندگان نگران فرسودگی یا عقب ماندن نیستند، زیرا می تواند ایده های متعددی را برای شما ایجاد کند تا از یک ورودی کار کنید.

آنچه ما دوست داریم: حتی اگر فقط از هوش مصنوعی برای جستجوی ایده های محتوا استفاده می کنید و کل مقاله را نمی نویسید، در حال حاضر نیمی از نبرد را برده اید. برای بسیاری از نویسندگان، بزرگترین مانع آنها شروع است، و اگر هوش مصنوعی بتواند به شما در غلبه بر این مرحله کمک کند، بقیه موارد بسیار قابل کنترل تر خواهند بود.

مضرات محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

1. نگرانی سرقت ادبی

هوش مصنوعی از منابع متعددی برای ایجاد محتوایی که کاربران جستجو می‌کنند استفاده می‌کند، اما شما این را نمی‌دانید زیرا هرگز استناد نمی‌دهد.

خطر قانونی این است که یک نویسنده یا هنرمند می تواند به دلیل سرقت ادبی آشکار از اثر اصلی خود در صورتی که ارتباط بسیار نزدیکی با هم داشته باشد، شکایت کند.

نکته حرفه ای: جستجوی عکس را معکوس کنید و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی خود را بررسی کنید – نمی توانید به همه اطلاعاتی که دریافت می کنید اعتماد کنید زیرا ممکن است از یک منبع نامعتبر باشد.

2. گوگل محتوای هوش مصنوعی را کاهش می دهد

به‌روزرسانی محتوای مفید Google، مأموریت خود را برای «کمک به مردم برای دیدن محتوای اصلی‌تر و مفیدتر نوشته شده توسط افراد، برای افراد، در نتایج جستجو» مشخص می‌کند.

در میان ظهور ابزارهای نوشتن هوش مصنوعی، موتورهای جستجو می توانند هوش مصنوعی را تشخیص دهند زیرا معمولاً فاقد تخصص انسانی، اعتبار و اعتماد است.

نکته حرفه ای: لازم نیست در فرآیند تولید محتوا به طور کلی از هوش مصنوعی چشم پوشی کنید. درعوض، از آن عاقلانه برای کمک به ایجاد خلاقیت خود استفاده کنید – عناصری مانند بررسی گرامر، ایده‌پردازی محتوا یا محتوای کوتاه را پوشش می‌دهد.

3. کیفیت ناسازگار

کسانی که شروع به استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می کنند ممکن است هر بار سطح کیفیت متفاوتی دریافت کنند. مقدار اطلاعات موجود در مورد موضوعات بر اساس میزان محتوای مرتبط در مورد هر موضوع متفاوت است.

این بدان معناست که شما خروجی ثابتی از محتوای آموزنده در تمام موضوعات مورد علاقه خود نخواهید داشت.

نکته حرفه ای: هر چه پرس و جوهای جستجوی محتوای هوش مصنوعی را دقیق تر کنید، کمتر با این مشکل مواجه خواهید شد. اگر به نتایج برای تقلید یک سبک بصری خاص یا سطح خواندن نیاز دارید، آن را در جستجوی شانس بهتر برای به دست آوردن یک نتیجه سازگارتر قرار دهید.

4. به بررسی انسانی نیاز دارد

آپلود محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بدون تصحیح یا ویرایش قبلی به نفع شما نیست. انسان‌ها می‌توانند محتوای درهم، نادرست یا توهین‌آمیز را که فناوری هوش مصنوعی به دلیل عدم آگاهی تشخیص نمی‌دهد، شناسایی کند.

نکته حرفه ای: اگر به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تکیه می کنید، به جای محصول نهایی، از آن به عنوان پایه ای برای ایده استفاده کنید. از نتایجی که دریافت می‌کنید استفاده کنید تا آن‌ها را با چیزی اصیل برای جنبه انسانی که Google جستجو می‌کند تطبیق دهید.

محتوای هوش مصنوعی یک راه حل ناقص است

حتی بهترین نویسندگان جهان ممکن است خود را در اینجا و آنجا به کمکی بیابند. محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می تواند به رفع این نیاز کمک کند، اما دارای معایبی است.

برای تولید محتوا نباید کاملاً به هوش مصنوعی متکی باشید – در عوض، از آن برای کمک به رشد کسب و کار خود به گونه‌ای استفاده کنید که خلاقیت شما را نیز در خود جای دهد.

دعوت به اقدام جدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا