چه طور

سفر دیجیتال مشتری و بهینه سازی بازاریابی قیف پایین

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید یا یک بخش بازاریابی را اداره می‌کنید، احتمالاً هر دو مورد را شنیده‌اید سفر خریدار و بازاریابی قیفی قبل. اما چقدر ارزش آن را عمیقا درک می کنید؟

و مهمتر از آن، آیا می دانید چگونه آنها را برای خود بسازید؟ صاحبان مشاغل کوچک — به دقت توجه کنید و این مقاله را تا آخر بخوانید.

فهرست مطالب:

تحقیقات نشان می دهد که تنها 3 درصد از چشم انداز اکنون آماده خرید هستند پس چگونه می توانید در این مدت با 97 درصد دیگر صحبت کنید؟

ایجاد شده در Canva توسط نویسنده

با ارائه اطلاعات دقیق به آنها، آنها باید در مرحله سفر خریدار آگاهانه تصمیم بگیرند.

شما می توانید با درک واضح سفر خرید مشتری و بهینه سازی بازاریابی با قیف پایین، آن را به انجام برسانید و کسب و کار جدیدی را به دست آورید.

سفر دیجیتال مشتری چیست؟

سفر دیجیتالی مشتری مسیری است که شخص به صورت آنلاین طی می کند، از آگاهی از وجود شرکت یا محصول شما تا تبدیل شدن به یک مشتری وفادار.

به عبارت دیگر؛ این “هرگز از آنها نشنیدم” به “این بهترین شرکت روی کره زمین است، شما نیز باید از آنها خرید کنیداین شاهکار ساده ای نیست و برندهای بزرگ روزانه میلیون ها دلار برای کنترل آن هزینه می کنند.

«سفر مشتری»، «قیف خرید» یا دیگر ترکیب‌های کلیدواژه را در گوگل جستجو کنید، نتایج مختلفی را دریافت خواهید کرد که اساساً یکسان هستند.

یکی که در حال افزایش محبوبیت است AIDA مراحل، یا آگاهی، علاقه، تصمیم گیری و اقدام.

AIDA-مشتری-سفر-آگاهی-علاقه-تصمیم- اقدام

ایجاد شده در Canva توسط نویسنده

صرف نظر از نام آنها، آنها مراحل مختلفی از قیف هستند که هر فرد برای تبدیل شدن به مشتری شما طی می کند.

هر مرحله از قیف خرید مصرف‌کننده چالش‌ها، استراتژی‌ها، محتوای قیف و ردیابی داده‌ها را به همراه دارد.

هرچه مشتری ایده آل خود را بهتر بشناسید، بالای قیف خرید شما موثرتر خواهد بود. شما باید خواسته ها، انگیزه ها و ترس های آنها را درک کنید.

هرچه بتوانید روند فکری آنها را مطابقت دهید و از آنها تقلید کنید، بیشتر می توانید به آنها کمک کنید روانشناسی مشتری تا آنها را وادار به انجام اقدامات مورد نیاز برای افزایش فروش کنید.

این مقاله مراحل پایین قیف را به تفصیل شرح می دهد و نحوه انجام آن را نشان می دهد POWR One می‌تواند تلاش‌های بازاریابی قیف پایین‌تر شما را بهینه کند و منجر به تبدیل‌های بیشتر و بهبود وفاداری مشتری شود.

بازاریابی قیفی پایین چیست؟

بازاریابی با قیف پایین (که گاهی اوقات به آن قیف پایین گفته می شود) به پایان سفر خرید یا مراحل قیف که در آن تصمیم گیری می شود اشاره دارد.

هدف اصلی در قیف پایین تر تبدیل است. حراجی. درآمد. اسم آن را هر چه می خواهید بگذارید، اما امیدوارید زمان و پولی که برای علاقه مند کردن مصرف کنندگان به محصول یا خدمات خود صرف کرده اید، در نهایت در اینجا نتیجه دهد.

مشتری-خرید-قیف

ایجاد شده در Figma توسط نویسنده

از بین تمام مراحل قیف، بخش پایینی که BOF (پایین قیف) نیز نامیده می‌شود، جایی است که بازدیدکننده سایت اکنون باید انتخاب کند.آیا از این شرکت خرید کنم؟

شما موفق شده اید آنها را از شرکت خود آگاه کنید، و آنها در حال بررسی خرید از شما هستند، اما چگونه می توانید آنها را وادار کنید که روی “کلیک کنند”هم اکنون خریداری کنید”؟

برای اینکه عرشه را به نفع خود انباشته کنید، باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت یا فروشگاه آنلاین خود را به طور کامل بهینه کرده اید تا بازدیدکنندگان سایت ببینند که در زمان نیاز به دیدن آن چه چیزی را باید ببینند تا تصمیم بگیرند که شرکت شما انتخاب کننده است.

مانند برت مک هیل، بنیانگذار بازاریابی تجربی، آن را بیان کنید،

“تا آنجا که به بازاریابی کم قیف مربوط می شود، تعامل درون محصول حاکم است.”

چگونه اون کار را انجام می دهی؟ خوشحالم که پرسیدی! هر بخش در ادامه این مقاله همه تاکتیک‌های تعامل درون محصول هستند که می‌توانید بدون نیاز به کمک توسعه‌دهنده وب انجام دهید.

powr-one-conversion funnel-convert-browsers-to-customers

ایجاد شده در Figma توسط نویسنده

POWR One چیست؟

POWR One مجموعه همه‌جانبه‌ای از برنامه‌های وب‌سایت است که برای آدرس‌دهی و تأثیرگذاری بر انتهای قیف خرید و غنی‌سازی حداکثر بهینه‌سازی قیف تبدیل ساخته شده است.

ایجاد و نصب دارایی‌های مناسب شانس شما را برای انتقال بازدیدکنندگان سایت به سمت پایین افزایش می‌دهد و در نتیجه مشتری خوشحال و وفادار خواهید داشت.

POWR One به شما کمک می کند تا مدیریت صحیح قیف سرنخ را حفظ کنید و در عین حال زمان بارگذاری وب سایت خود را بسیار کم نگه دارید، که همیشه یک تجربه کاربری لذت بخش است.

مراحل پایین قیف توضیح داده شده است

به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، مهم است که از تاکتیک های بازاریابی استفاده کنید که بازدیدکنندگان سایت را به طور موثر به مشتریان پولی تبدیل کند.

نیل پاتل، متخصص بازاریابی دیجیتال و سئو می گوید

بازاریاب‌ها زمان و منابع زیادی را صرف هدایت ترافیک به صفحات فرود خود می‌کنند، به این امید که مخاطبان هدف به فرآیند انتخاب کردن بپیوندند.

با این حال، اگر این مقاصد مشتریان بالقوه را در قیف فروش شما جذب نکنند و آنها را به مشتریان آموزش و تبدیل نکنند، وقت خود را تلف می‌کنید.”

رویکرد قیف پایین تر می تواند در دستیابی به این هدف بسیار موثر باشد. با هدف قرار دادن افرادی که به احتمال زیاد در آینده نزدیک خرید می کنند، می توانید تبدیل ها را به حداکثر برسانید و بازده کلی سرمایه (ROI) خود را افزایش دهید.

مرحله قیف – قصد

در این مرحله، هدف شما این است که بازدیدکنندگان سایت را وادار به انجام کاری کنید که نشان دهد آنها چیزی فراتر از علاقه دارند. آنها قصد خرید از شما را دارند.

این کار را می توان با نصب برنامه های وب سایت مانند a پنجره بازشو یا الف فرم تماس جایی که از آنها می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد خودشان به شما بدهند.

قصد-قیف-مرحله-درگیر کردن-خریداران

ایجاد شده در Figma توسط نویسنده

  • POWR One چگونه در مرحله قصد خریدار اعمال می شود؟

بیایید به یک مثال با پنجره تخفیف. پاپ آپ ها روش اصلی هستند تولید سرنخ های جدید.

در واقع، قبلاً روی یک وب‌سایت کلیک کرده‌اید، و صفحه خاکستری می‌شود، سپس یک کادر کوچک با یک پیشنهاد درصد تخفیف در اولین خرید شما ظاهر می‌شود. آشنا بنظر رسیدن؟

این یک تلاش برای جمع آوری سرب است و اغلب به خوبی کار می کند. شما آدرس ایمیل خود را به آنها می دهید. به شما تخفیف می دهند

تو بهشون نشون دادی قصد خریدار، بنابراین یک گام جلوتر از قیف به مرحله خرید می رود.

powr-popup-example-screenshot

نمونه پنجره بازشو ایجاد شده توسط نویسنده با POWR One

این تنها یک روش برای شناسایی قصد خریدار با استفاده از POWR One است. خبر خوب این است که این یک پلت فرم همه کاره است دسترسی به تمامی ابزارهای بازاریابی و فروش، نه فقط پنجره بازشو.

شما می توانید برنامه های مختلف را با هم ترکیب و مطابقت دهید و تست A/B را انجام دهید تا زمانی که ترکیب مناسب برای کسب و کار خود را پیدا نکنید، ببینید چه چیزی کار می کند یا نه.

مرحله قیف – خرید

آه، از همه مراحل مهمتر! اگر نتوانید مشتریان را متقاعد کنید که محصول یا خدمات شما را بخرند، در تجارت باقی نخواهید ماند، درست است؟

مردم از فروخته شدن متنفرند اما خریدن را دوست دارند. بنابراین چگونه می‌توانید کسی را وادار به خرید از شما کنید؟ با ارائه پیشنهادات خود و رفع هرگونه مانع برای تکمیل خرید.

خرید-قیف-مرحله-درایو-تصمیمات

ایجاد شده در فیگما توسط نویسنده

  • POWR One چگونه در مرحله خرید اعمال می شود؟

POWR One دارای گالری محصولات و فیدهای اینستاگرام قابل خرید و موارد دیگر است، اما اجازه دهید به طور خاص به دکمه پرداخت به عنوان نمونه در مرحله خرید.

هنگامی که یک بازدیدکننده سایت تصمیم به خرید یک کالا یا خدمات گرفت، آخرین چیزی که می خواهد با آن مواجه شود مشکل در پرداخت است.

ضروری است که موانع پرداخت را بردارید و ساده ترین تجربه ممکن را ارائه دهید. به عنوان مثال، الف تجربه پرداخت با یک کلیک برای افزایش تبدیل آنلاین بهینه است.

اما گاهی اوقات، آنقدرها هم آسان نیست. برای مثال ممکن است یک کسب و کار خدماتی داشته باشید که به جزئیات بیشتری نیاز دارد. در این صورت از an استفاده کنید فرم سفارش برای جمع آوری اطلاعات اضافی لازم برای تحقق.

و نه تنها می‌توانید با فرم سفارش پرداخت‌ها را جمع‌آوری کنید، بلکه می‌توانید اعلان‌های هشدار فوری را تنظیم کنید و مخاطبین خود را فوراً با Google Sheets همگام‌سازی کنید، از جمله ویژگی‌های جالب دیگر.

نمونه-فرم-سفارش-فرم

نمونه فرم سفارش ایجاد شده توسط نویسنده با POWR One

در نهایت، راه اندازی کنید ایمیل های خودکار مشروط برای ادامه ارتباط با مشتریان جدید خود و ارائه پشتیبانی عالی از مشتریان به آنها.

در این مرحله از سفر مشتری دیجیتال، ما فردی را از ناشناخته بودن شرکت شما به علاقه مندی به آنچه ارائه می کنید تبدیل کرده ایم.

آنها قصد خود را برای خرید نشان دادند و در نهایت یک خرید را تکمیل کردند و شما اکنون یک ROI برای محاسبه دارید. تبریک میگم

اما اگر فکر می‌کردید که اینجا به پایان می‌رسد، آخرین و حیاتی‌ترین بخش سفر مشتری – مرحله وفاداری – را از دست داده‌اید.

مرحله قیف – وفاداری

به طور متوسط، سالانه بیش از 5 میلیون کسب و کار جدید ایجاد می شود. این بیش از 13000 در هر 24 ساعت است.

چه کاری می توانید انجام دهید تا ببینید که مال شما در هر زمانی که به تعداد زیاد است، زنده می ماند و رشد می کند 90 درصد استارت آپ ها شکست می خورند? با ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار از روز اول.

شما این کار را با جمع آوری بازخورد مشتری و نمایش برجسته آن اطلاعات برای سایر مصرف کنندگانی که علاقه مند به خرید از شما هستند، انجام می دهید.

وفاداری-قیف-مرحله-جمع آوری-بازخورد

ایجاد شده در فیگما توسط نویسنده

  • POWR One چگونه در مرحله وفاداری کاربرد دارد؟

مرحله وفاداری بسیار حیاتی است و POWR با داشتن وب‌سایت‌های زیاد آن را در نظر گرفته است پلاگین ها برای انتخاب از اینجا

دو مورد از مهمترین آنها مشتری هستند نظرسنجی بازخورد و بررسی رتبه بندی ستاره. می پرسی چقدر مهم است؟powr-one-review-on-shopify

بررسی واقعی از POWR One در Shopify

آمار نشان می دهد که 95 درصد از مصرف کنندگان آنلاین قبل از خرید محصول، نظرات را بخوانید.

علاوه بر این، همین مطالعه نشان می دهد که نمایش نظرات باعث افزایش 270 درصدی تبدیل می شود!

مدیریت بازبینی کار زیادی است، اما بازده آن بسیار زیاد است. آیا می توانید آخرین باری را که بدون بررسی نظرات خرید آنلاین انجام داده اید، به یاد بیاورید؟ من هم نمی توانم.

مردم به نظرات اعتماد می کنند زیرا آنها یک تجربه واقعی از محصول یا خدمات شما را نشان می دهند. زوج بررسی های منفی اگر از دیدگاه بازاریابی به آن بپردازید می تواند تأثیر مثبتی داشته باشد.

این غیرممکن است که هر بار همه را راضی کنید، بنابراین وقتی به ناچار یک بررسی منفی دریافت می کنید، باید تجربه ضعیف آنها را به طور عمومی تصدیق کنید، توضیح یا راه حلی ارائه دهید و اطلاعات تماس را در پاسخ خود ارائه دهید.

توجه دقیق به مرحله وفاداری قیف خرید مشتری در تجربه خرید آنلاین امروزی بسیار مهم است. دیگر داشتنش خوب نیست.

برای رقابتی ماندن و به طور کلی ماندن در تجارت یک امر ضروری است.

نتیجه

در این مقاله، ما عمیقاً به سفر مشتری دیجیتالی رفته ایم و چگونگی بهینه سازی بازاریابی با قیف پایین را بررسی کرده ایم. و دیدن یک قیف به عنوان یک ساختار ثابت و سفت و سخت آسان است زیرا به نظر می رسد یک ساختار است.

اما حقیقت را بگوییم، قیف خرید مشتری چیزی جز سفت و سخت نیست. این یک موجود زنده و تنفسی است که در حال تکامل است. مانند رودخانه ای که در پایین دست جریان دارد، می پیچد، می چرخد ​​و مسیر را تغییر می دهد.

شما باید قیف خود را با جدید تطبیق دهید گرایش های بازاریابی و تغییرات اقتصادی شما باید به دنبال اضافه کردن باشید ابزارهای هوش مصنوعی و فن آوری ها به جعبه ابزار شما.

رفتار مشتری شما تعدیل خواهد شد، شخصیت خریدار هدف شما ممکن است تغییر کند یا نیاز به افزودن داشته باشد و موانع نادیده بی شماری وجود داشته باشد.

برای ماندن در تجارت و مقیاس، باید فروش های جدید را ببندید و باید خستگی ناپذیر برای حفظ مشتریان خود تلاش کنید.

و حدس بزنید چه کسی با کسب و کار شما پیشرفت می کند، در کنار شما با جریان فعلی رو به افول می رود – POWR One.

درباره نویسنده:

طرح بدون عنوان (1)-Jul-14-2023-10-44-20-8744-PM

میک اسکس مدیر بازاریابی رشد در POWR است. دوران حرفه‌ای او دو دهه است، عمدتاً در صنعت مراقبت‌های بهداشتی، با فعالیت در پخش تبلیغات تلویزیونی و ویرایش کپی.

میک در کالج روزنامه نگاری در دانشگاه لوئیزیانا – مونرو شرکت کرد. او و خانواده اش در حال حاضر لافایت، لوئیزیانا را خانه می دانند. او را در لینکدین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا