شبکه های اجتماعی

Lyft مدیر عامل جدیدی را در حالی انتخاب می کند که بنیانگذاران در بحبوحه رقابت شدید از این سمت خارج می شوند

جان زیمر، چپ، و لوگان گرین، بنیانگذاران Lyft

لیفت این شرکت روز دوشنبه گفت: بنیانگذاران لوگان گرین و جان زیمر از سمت مدیرعامل و رئیس جمهور کناره گیری می کند و دیوید ریشر، عضو هیئت مدیره، نقش اصلی را به عهده می گیرد، زیرا این شرکت سواری در تلاش است تا با رقیب بزرگتر همگام شود. اوبر.

ریشر، سابق آمازون و مدیر اجرایی مایکروسافت، بیش از یک دهه قبل از پیوستن به هیئت مدیره Lyft در سال 2021، Worldreader غیرانتفاعی را اداره کردند.

تغییر محافظ در Lyft پس از آن صورت می‌گیرد که پیش‌بینی ضعیف سه‌ماهه نگرانی‌ها مبنی بر کاهش سود ناشی از کاهش قیمت‌ها به منظور همگامی با رقیب بزرگ‌تر اوبر – که دارای قدرت قیمت‌گذاری بهتر، حضور جهانی و کسب‌وکار تحویل مواد غذایی است- را تشدید کرد.

ریشر گفت که بر خدمات سواران و رانندگان و همچنین هزینه سواری تمرکز خواهد کرد.

ریشر در مصاحبه ای گفت: «یکی از اولین چیزهایی که ما روی آن بسیار متمرکز هستیم این است که مطمئن شویم قیمت اوبر را مطابقت داریم.

او افزود که گسترش کسب و کار به تحویل غذا و مواد غذایی به دلیل کاری که می تواند برای راننده یا تجربه راننده داشته باشد، گزینه باز نیست.

“آخرین چیزی که آنها می خواهند این است که سوار ماشینی شوند که به تازگی پیتزا را رها کرده است. من فکر می کنم این یک مدل تجاری است که ممکن است در نهایت مشتری پسند باشد یا نباشد.”

سهام Lyft تقریباً سه چهارم ارزش خود را در سال 2022 از دست داد و در سال جاری حدود 13 درصد کاهش یافت. اوبر 24 درصد افزایش یافته است.

سهام Lyft در معاملات پس از بازار روز دوشنبه حدود 3 درصد افزایش یافت.

این شرکت که در سال 2012 تأسیس شد و در سال 2019 سهامی عام شد، هنوز سود سالانه ای را گزارش نکرده است، اما با وجود متوقف شدن کسب و کارش در طول همه گیری همه گیر، در طول سال ها زیان را کاهش داده است.

رابرت مولینز، تحلیلگر گوردون هاسکت، گفت: «لیفت باید کاری انجام می داد… برای شروع بازسازی اعتماد سرمایه گذاران. ما معتقدیم که اعلام امروز به معنای بعید بودن فروش است – حداقل در کوتاه مدت – زیرا احتمالاً به دیوید زمان مناسبی برای بهبود (یا حداقل تلاش برای) موقعیت رقابتی و مالی شرکت داده خواهد شد.

با این حال، مولینز گفت: «عجیب» است که لیفت چگونه بر کار ریشر با جف بزوس آمازون و بیل گیتس از مایکروسافت، زمانی که بیش از 20 سال پیش در این شرکت ها کار می کرد، تأکید کرد.

ریشر در سال‌های اولیه به ساخت آمازون کمک کرد و زمانی که او را ترک کرد، بزوس علناً از او تشکر کرد و گفت که آمازون “بر پایه‌ای که شما کمک کردید بسازید” خواهد ساخت.

ریشر در راس سازمان غیرانتفاعی Worldreader، به عنوان بخشی از ماموریت این گروه برای بهبود عادات خواندن کودکان، حدود 75 میلیون کتاب دیجیتالی را به 21 میلیون کودک تحویل داد.

ریشر قرار است در 17 آوریل مدیرعامل Lyft شود. طبق گفته شرکت، او سالانه 725000 دلار حقوق و پاداش امضای 3.25 میلیون دلاری دریافت خواهد کرد.

گرین که 23 ساله بود زمانی که به منطقه خلیج نقل مکان کرد و در یک دفتر 125 فوت مربعی در Lyft شروع به کار کرد، به عنوان رئیس Lyft خدمت خواهد کرد، در حالی که Zimmer معاون رئیس خواهد بود.

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا