شبکه های اجتماعی

نحوه بررسی وضعیت ثبت نام GST به صورت آنلاین

دولت یک پورتال آنلاین برای هر شهروند هندی فراهم کرده است تا بایگانی مالیات کالا و خدمات (GST) را ساده و راحت کند. با این حال، برای استفاده از این سرویس در وب سایت رسمی GST (gst.gov.in)، ابتدا باید کسب و کار خود را ثبت کنید.

ثبت نام GST و درخواست آنلاین
ثبت نام GST برای هر کسب و کاری که گردش مالی سالانه آن بیش از 4000000 روپیه باشد مهم است. با این حال، در مناطق خاصی در شمال شرق، این آستانه 10،000،000 روپیه است. مراحل ثبت نام را می توان به صورت آنلاین با پر کردن درخواست آنلاین انجام داد. در طی مراحل ثبت نام، یک شماره منحصر به فرد 15 رقمی مبتنی بر PAN به نام GSTIN به شما ارائه می شود.

پس از تکمیل، ثبت درخواست شما 15 روز طول می کشد. تا آن زمان، می توانید از پورتال رسمی GST دیدن کنید و از شماره مرجع برنامه (ARN) یا شماره GSTIN خود برای بررسی پیشرفت ثبت نام GST خود استفاده کنید.

همچنین بخوانید

نحوه تغییر نام در کارت شناسایی رای دهنده به صورت آنلاین
نحوه دانلود آنلاین کارت PAN

شماره ARN چیست؟
شماره مرجع دریافت کننده (ARN) یک شماره منحصر به فرد است که به تراکنش های آنلاین با استفاده از کارت های نقدی Visa/Mastercard و کارت های اعتباری اختصاص داده می شود. در صورت نیاز می‌تواند توسط بانک‌ها برای کمک به ردیابی بازپرداخت شما استفاده شود. یک ARN به محض انجام تراکنش از طریق دروازه پرداخت ایجاد می شود.

در اینجا نحوه ردیابی وضعیت درخواست ثبت نام GST به صورت آنلاین آمده است

  1. رفتن به ‘gst.gov.in‘.
  2. کلیک کنید روی خدمات برگه
  3. سپس، را انتخاب کنید ثبت گزینه از منوی موجود
  4. اکنون، ماوس را روی آن نگه دارید ثبت را برگه و روی آن کلیک کنید ردیابی وضعیت برنامه گزینه.
  5. وارد کن شماره ARN و کد کپچا.
  6. در مرحله بعد، بر روی جستجو کردن دکمه. صفحه وب وضعیت ثبت نام GST شما را نشان می دهد.

نتیجه
اگر درخواست شما تایید شده باشد، وضعیت به عنوان “فعال” نشان داده می شود و می توانید جزئیات GSTIN خود را ببینید. اگر درخواست شما هنوز در حال بررسی است، وضعیت به عنوان “در انتظار” نشان داده می شود و باید منتظر بمانید تا تایید شود. اگر درخواست شما رد شده باشد، وضعیت به عنوان “لغو” نشان داده می شود و باید دوباره برای ثبت نام درخواست دهید.

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا