شبکه های اجتماعی

سرویس‌های ابری آمازون و مایکروسافت با تحقیقات ضدانحصاری بریتانیا مواجه هستند

آمازون و مایکروسافت، دو ارائه دهنده ابر غالب، با یک روبرو هستند ضد انحصار تحقیقات در بریتانیا پس از آن که رگولاتور ارتباطات اعلام کرد برخی از جنبه‌های بازار، از جمله هزینه‌های تعویض تامین‌کننده، دلیلی برای نگرانی است.

آفکام، که سال گذشته شروع به جستجو در خدمات ابری کرد، گفت که به ویژه نگران عملکردهای آن است خدمات وب آمازون (AWS) و مایکروسافت به دلیل موقعیت های خود در بازار، و برنامه ریزی کردند تا از تنظیم کننده رقابت بخواهند که بررسی کند.

آمازون و مایکروسافت در مجموع سهم بازار 60 تا 70 درصد را دارند. گوگل آلفابت، نزدیکترین رقیب آنها، فقط 5 تا 10 درصد دارد.

آفکام گفت محدودیت‌های فنی و تخفیف‌ها برای تشویق مشتریان به استفاده از یک ارائه‌دهنده واحد برای همه نیازهایشان حتی زمانی که جایگزین‌های با کیفیت بهتر در دسترس هستند نیز می‌تواند ضد رقابت باشد.

فرگال فاراگر، مدیر آفکام، گفت: «موانع زیاد برای تغییر در حال حاضر به رقابت در بازاری که به سرعت در حال رشد است آسیب می‌زند.

ما فکر می‌کنیم برای اطمینان از اینکه برای افراد و مشاغلی که به این خدمات متکی هستند، به بررسی دقیق‌تری نیاز است.»

کسب و کار رایانش ابری چند میلیارد دلاری که به سرعت در حال رشد است، توجه نهادهای نظارتی در اروپا و همچنین بریتانیا را به خود جلب کرده است.

یک فرد با آگاهی مستقیم از این موضوع ماه گذشته گفت مایکروسافت پیشنهاد داده است تا رویه های خود را برای حل و فصل شکایات ضد تراست که توسط رقبای کوچکتر رایانش ابری به تنظیم کننده های ضد انحصار اتحادیه اروپا ارسال شده اند، تغییر دهد.

با این حال گوگل گفت که چنین اقدامی نگرانی های گسترده تر در مورد شرایط مجوز مایکروسافت را حل نخواهد کرد.

هم مایکروسافت و هم AWS گفتند که پیش از انتشار گزارش نهایی در ماه اکتبر، به همکاری با آفکام ادامه خواهند داد.

“ما متعهد به اطمینان از این هستیم انگلستان یکی از سخنگویان مایکروسافت گفت: صنعت ابر به شدت رقابتی باقی می ماند و از پتانسیل تحول آفرین فناوری های ابری برای کمک به تسریع رشد در سراسر اقتصاد بریتانیا حمایت می کند.

AWS گفت که مشتریان در بریتانیا قادر به انتخاب بین طیف گسترده ای از ارائه دهندگان هستند.

یکی از سخنگویان AWS گفت: «در AWS (سرویس‌های وب آمازون)، ما خدمات ابری خود را طوری طراحی می‌کنیم که به مشتریان این آزادی را بدهیم تا راه حلی را که برای آنها مناسب است، با فناوری انتخابی خود بسازند.

این امر با گسترش دسترسی به خدمات فناوری اطلاعات نوآورانه، بسیار امن و مقیاس‌پذیر، رقابت را در طیف وسیعی از بخش‌ها در اقتصاد بریتانیا افزایش داده است.»

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا