شبکه های اجتماعی

ASML از تخمین ها پیشی می گیرد اما احتیاط سازنده تراشه ها را می بیند

ASML Holding NV پیش بینی درآمد سه ماهه اول خود را در مورد تداوم تقاضای قوی برای تجهیزات ساخت تراشه شکست داد، اما به برخی نشانه های احتیاط در میان مشتریان اشاره کرد.

نظرات بزرگترین شرکت فناوری اروپا در پی این خبر است سامسونگ تولید را به دلیل کاهش تقاضای نیمه هادی ها کاهش خواهد داد، در حالی که سازندگان تراشه های حافظه SK Hynix و میکرون برنامه های هزینه ای را کاهش داده اند.

ASML جهش سه برابری در سود خالص به 1.96 میلیارد یورو (2.15 میلیارد دلار) در درآمد 91 درصدی به 6.74 میلیارد یورو رسید. داده های Refinitiv نشان می دهد که تحلیلگران سود خالص 1.62 میلیارد یورو از درآمد 6.31 میلیارد یورو را پیش بینی کرده بودند.

این شرکت هلندی از تابستان امسال موظف است صادرات برخی تجهیزات به چین را محدود کند، پس از اینکه هلند به تلاش ایالات متحده برای محدود کردن عرضه به پکن که ممکن است کاربردهای نظامی “دوکاره” داشته باشد، پیوست.

ASML گفت فروش به چین در سه ماهه اول کاهش یافت، اما انتظار می‌رود تا پایان سال 2023 قوی‌تر باشد، و اضافه کرد که چشم‌انداز آن علی‌رغم بسته شدن کمربند مشتریان، همچنان قوی‌تر است.

پیتر ونینک، مدیرعامل این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «تقاضای کلی هنوز از ظرفیت ما برای امسال فراتر است و ما در حال حاضر بیش از 38.9 میلیارد یورو (سفارش) عقب مانده داریم.

ASML نقش کلیدی در صنعت نیمه هادی ایفا می کند زیرا بر بازار تجهیزات لیتوگرافی که برای ایجاد مدارهای دقیق تراشه ها استفاده می شود تسلط دارد.

برای پاسخگویی به تقاضا به عنوان مشتری تلاش کرده است TSMC، سامسونگ و اینتل میلیاردها دلار برای توسعه هزینه کنید

“به نظر ما، تخمین های 2023 و 2024 در شرکت در معرض خطر نیستند.” جی پی مورگان در یادداشتی گفت.

سهام ASML با 2.5 درصد کاهش به 574.00 یورو در 0800 رسید GMT، اما بیش از 10٪ از سال تا به امروز افزایش یافته اند.

این شرکت رشد فروش 25 درصدی را در سال جاری با فروش 6.5 تا 6.7 میلیارد یورو در سه ماهه دوم پیش بینی کرد.

راجر داسن، رئیس امور مالی، گفت که برخی از شرکت‌های بزرگ «زمان‌بندی تقاضای خود برای ابزارهای خاص را به تأخیر می‌اندازند» اما برخی دیگر سفارشات آنها را می‌پذیرند.

او با اشاره به دو دسته بزرگ تراشه‌های رایانه‌ای گفت: «برای مشتریان حافظه، ما شاهد محدود کردن حجم سرمایه‌شان هستیم… (و) برخی از این رفتارها را نیز در بخش‌های خاصی از منطق مشاهده می‌کنیم.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا