شبکه های اجتماعی

آلمان گزارش ممنوعیت تراشه های شیمیایی به چین را کم اهمیت جلوه می دهد

مقامات روز جمعه، یک روز پس از گزارش بلومبرگ مبنی بر اینکه چنین اقدامی در حال انجام است و پکن آن را بی‌ثبات‌کننده خواند، اعلام کردند که آلمان در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای ممنوعیت صادرات مواد شیمیایی مورد استفاده برای تولید نیمه‌رساناها به چین ندارد.

دفتر صدراعظم اولاف شولز “در حال حاضر هیچ برنامه ای برای ممنوعیت صادرات دنبال نمی کند. مواد شیمیایی تراشه به چین، یک سخنگوی گفت. این شخص اضافه کرد که مذاکرات با شرکای خارجی محرمانه بوده و جزئیات بیشتری ارائه نکرده است.

بلومبرگ روز پنجشنبه گزارش داد که دولت در حال بررسی محدودیت هایی بر روی مواد شیمیایی است تا از قرار گرفتن آلمان در برابر ابرقدرت اقتصادی آسیا بکاهد.

این گزارش حاکی از آن است که این اقدام در مراحل اولیه بحث قرار دارد، اما مقامات شرکت کننده در مذاکرات آگاه بودند که چنین اقدامی می تواند به روابط تجاری با پکن آسیب برساند.

سخنگوی وزارت خارجه چین مائو نینگوی در پاسخ به سوالی در مورد محدودیت احتمالی آلمان در روز جمعه گفت: «برای برخی کشورها سازنده نیست که به نام کاهش وابستگی، کنترل صادرات را بر چین اعمال کنند».

مائو گفت که این فقط به دیگران صدمه می زند و زنجیره تامین صنعتی جهانی را بی ثبات می کند، و از کشورهایی که در حال برنامه ریزی برای محدود کردن این محدودیت هستند، خواست به مقررات اقتصاد بازار احترام بگذارند و “با چین برای حفاظت از نظم اقتصادی و تجاری بین المللی همکاری کنند.”

آلمان به طور فزاینده ای نسبت به چین به عنوان یک رقیب استراتژیک و همچنین بزرگترین شریک تجاری خود محتاط است و در ارزیابی مجدد روابط دوجانبه، مجموعه ای از گام ها را در نظر گرفته است.

Merck KGaA و BASFدو شرکت بزرگ آلمانی مواد شیمیایی که در صورت اجرای محدودیت‌های صادراتی ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند، از اظهارنظر مستقیم خودداری کردند.

اما بلن گاریجو، مدیر اجرایی مرک، روز جمعه به نشست سالانه آن گفت که امیدوار است «عقل سلیم و منافع شهروندان» پیروز شود و اشاره کرد که مرک ریشه های قوی در چین به حدود 90 سال قبل دارد.

لبه فناوری
یکی از افراد حاضر در گزارش بلومبرگ گفت: آسان‌ترین راه برای آلمان برای اجرای کنترل‌های صادراتی، قرار دادن کالاها و خدمات مربوطه در فهرست ملی کشور با استفاده دوگانه است.

سخنگوی دوم دولت آلمان، به نمایندگی از وزارت اقتصاد، روز جمعه در یک جلسه توجیهی گفت که آنها از هیچ گونه ممنوعیت صادرات مواد شیمیایی اطلاعی ندارند و گفت که هیچ برنامه مرتبطی برای مقررات سختگیرانه تر برای استفاده دوگانه وجود ندارد.

یک منبع صنایع شیمیایی مستقر در آلمان که به شرط ناشناس ماندن صحبت می کرد، گفت که چنین اقدامی منطقی نخواهد بود زیرا اکثریت مواد شیمیایی نیمه هادی زنجیره‌های ارزش Merck و BASF از نظر جغرافیایی شامل آلمان یا اروپا نمی‌شدند.

در بسیاری از موارد، این به منزله تلاشی برای متوقف کردن شرکت‌های آلمانی از انتقال مواد بین سایت‌ها در چین است. این منبع گفت که اتکای آلمان به واردات چین به آلمان نیز در یک چرخه تلافی جویانه آشکار خواهد شد.

اگر آلمان به محدودیت‌ها ادامه می‌داد، اقدامات برخی کشورهای شریک را دنبال می‌کرد.

دولت هلند که محل استقرار سازندگان تجهیزات نیمه هادی ASM International و ASML Holding است، ماه گذشته برنامه هایی را برای محدود کردن بیشتر صادرات فناوری نیمه هادی برای محافظت از امنیت ملی ارائه کرد و به تلاش ایالات متحده برای محدود کردن صادرات تراشه به چین پیوست.

رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان در ماه مارس پیشنهاد کرده بود که برلین می‌تواند محدودیت‌های صادراتی را بر چین اعمال کند تا از دست دادن آلمان از برتری فن‌آوری‌اش جلوگیری کند، و دولت شولتز در حال کار بر روی یک مقاله استراتژی در مورد چین است که قرار است در سال جاری ارائه شود.

آلمان و اتحادیه اروپا به عنوان یک کل، در حال حاضر تلاش می کنند تا با ارائه یارانه، تولید تراشه بیشتری را به خاک خود بیاورند.

تراشه ساز تایوان TSMCبزرگترین کارخانه جهان، در حال مذاکره برای افتتاح اولین کارخانه اروپایی خود در آلمان است، در حالی که شرکت آمریکایی تراشه‌ساز اینتل سال گذشته اعلام کرد که شهر ماگدبورگ آلمان را به عنوان محل مجتمع جدید تراشه‌سازی 17 میلیارد یورویی انتخاب کرده است. .

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا