برنامه نویسی

به عنوان یک توسعه دهنده، واقعاً به چه سخت افزاری نیاز دارید؟

بیایید اینجا واقعی باشیم: ما در عصری زندگی می کنیم که به نظر می رسد همه و سگشان فکر می کنند برای انجام هر کاری به جدیدترین و گران ترین ابزارها نیاز دارند. اما وقتی نوبت به یادگیری نحوه کدنویسی می‌رسد، آیا واقعاً به آن نیروگاه براق و خالی‌کننده کیف پول نیاز دارید؟

جواب منفی.

بیایید در مورد سخت افزاری که برای شروع برنامه نویسی به آن نیاز دارید صحبت کنیم، و این افسانه را که باید مانند یک soydev پر از مک بوک برای راه اندازی خود خرج کنید را از بین ببریم.

حافظه: MVP واقعی

RAM (حافظه دسترسی تصادفی) جایی است که در آن قرار دارد، و اینجا جایی است که شما نمی خواهید ارزان شوید. اگر با آنچه که رم انجام می دهد آشنا نیستید، بگذارید پایین را به شما بگویم.

RAM حافظه موقتی است که رایانه شما برای حفظ اطلاعات مورد نیاز برای اجرای برنامه ها استفاده می کند. رم بیشتر به این معنی است که می توانید برنامه های بیشتری را به طور همزمان اجرا کنید، که در هنگام کدنویسی بسیار مهم است، زیرا احتمالاً یکسری برنامه ها را باز خواهید کرد. مثلا:

  • ویرایشگر متن
  • مرورگر وب با بیش از 50 برگه (مقصر!)
  • پایانه
  • سستی
  • اختلاف
  • Spotify

باز کردن فایل‌ها: وقتی فایلی را باز می‌کنید، داده‌ها در RAM بارگذاری می‌شوند، بنابراین داشتن مقدار بیشتری از آن به این معنی است که می‌توانید فایل‌های بزرگ‌تری را بدون خفه شدن دستگاه باز کنید.

کامپایل کردن کد: کامپایل فرآیند تبدیل کد شما به یک برنامه اجرایی است. این می تواند یک عملیات فشرده حافظه باشد، به خصوص برای پروژه های بزرگتر. رم بیشتر به سرعت بخشیدن به این فرآیند کمک می کند.

برای بیشتر موارد استفاده، احتمالاً کمتر از 4 گیگابایت رم نمی خواهید. حداقل واقعی وجود ندارد، زیرا، بسته به برنامه‌هایی که استفاده می‌کنید، می‌توانید با مقدار کمی از آن فرار کنید، اما اگر بتوانید 8 بگیرید، در جای خوبی خواهید بود و 16+ مانند یک رویا خواهید بود.

CPU: هیچ چیز خیلی وحشی نیست

CPU (واحد پردازش مرکزی) مغز کامپیوتر شما است که دستورالعمل ها را اجرا می کند و محاسبات را انجام می دهد.

ممکن است غیرقابل درک به نظر برسد، اما یک CPU قدرتمند همیشه برای کدنویسی لازم نیست. تا زمانی که ویرایشگرها و برنامه های روزانه شما عقب نمانند، خوب خواهید بود. به یاد داشته باشید، یک CPU خوب برنامه هایی را که می نویسید سریعتر نمی کند. شما به سخت افزار عالی برای اجرای در تولید نیاز دارید، اما نه لزوماً برای توسعه.

بنابراین، در حالی که یک CPU خوب مطمئنا می تواند کمک کند، شما این کار را نمی کنید نیاز جدیدترین و قدرتمندترین CPU برای شروع. یک پردازنده میان رده از چند سال گذشته باید برای اکثر کارهای کدنویسی کافی باشد.

هارد دیسک: SSD ها به شدت ضربه می خورند

اگر یک درایو حالت جامد (SSD) داشته باشید، وقتی رایانه خود را راه اندازی می کنید و برنامه ها را بارگیری می کنید، در زمان بسیار صرفه جویی خواهید کرد. SSD ها سریعتر از هارد دیسک های مغناطیسی سنتی (دیسک چرخان) هستند و همچنین قابل اعتمادتر هستند.

شما این کار را نمی کنید نیاز یکی، اما اگر یکی داشته باشید، بهره وری بیشتری خواهید داشت. تا آنجایی که فضای ذخیره سازی پیش می رود، من از رفتن به زیر 256 گیگابایت تردید دارم، فقط به این دلیل که احتمالاً برنامه ها و داده های زیادی در دستگاه محلی خود خواهید داشت. گفته می شود، اگر بتوانید یک سل کامل فضای ذخیره سازی داشته باشید، در مکانی فوق العاده خواهید بود.

GPU: خوب، اما به دور از نیاز

GPU (واحد پردازش گرافیکی) یکی دیگر از سخت افزارهایی است که ممکن است در مورد آن کنجکاو باشید. اما برخلاف RAM، یک GPU قدرتمند همیشه برای کدنویسی ضروری نیست.

GPU وظیفه رندر کردن تصاویر، انیمیشن ها و سایر عناصر بصری را بر روی صفحه نمایش شما بر عهده دارد. در حالی که این است بحرانی برای کارهایی مانند بازی و ویرایش ویدیو، کدنویسی برنامه های وب معمولاً به اسب بخار GPU زیادی نیاز ندارد. با این حال، در اینجا چند کار وجود دارد که انجام می دهند:

  • فراگیری ماشین: اگر در حال غواصی در دنیای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی هستید، یک GPU قوی بهترین دوست شماست. این به شما کمک می‌کند مدل‌ها را سریع‌تر آموزش دهید و به شما امکان می‌دهد الگوریتم‌های خود را سریع‌تر تکرار کرده و بهبود ببخشید.
  • توسعه بازی: اگر شاهکار بازی بعدی را می‌سازید، یک GPU جامد به شما کمک می‌کند تا گرافیک‌ها را ارائه دهید، موتورهای بازی را اجرا کنید و خلاقیت‌های خود را در زمان واقعی آزمایش کنید.
  • رندر سه بعدی: برای مدل سازی سه بعدی یا انیمیشن، یک GPU قدرتمند با افزایش سرعت رندر، زندگی شما را بسیار آسان تر می کند.

لوازم جانبی: کیبورد، ماوس و مانیتور

یک صفحه کلید و ماوس راحت می تواند تفاوت زیادی در تجربه کدنویسی شما ایجاد کند، اما اگر تازه شروع کرده اید، احتمالاً هنوز نظر محکمی در مورد آنچه دوست دارید نخواهید داشت. شما می توانید با چیزهای فوق العاده ارزان شروع کنید و احتمالاً مانع بهره وری شما نمی شود. بعداً، همانطور که گردش کار و ترجیحات خود را درک می کنید، می توانید روی ترکیبی متفاوت از ماوس/صفحه کلید سرمایه گذاری کنید.

در مورد مانیتورها، من هرگز کار با صفحه نمایش کمتر از 1080p را توصیه نمی کنم. اگر بتوانید یک مانیتور 1440p یا 4K تهیه کنید، در مکان بسیار خوبی خواهید بود. اما باز هم، شما این کار را نمی کنید نیاز یک مانیتور فانتزی برای شروع من برنامه‌نویس‌های “10x” را می‌شناسم که با 1، 2 یا حتی 4 مانیتور کار می‌کنند، اما حقیقت این است که تا زمانی که برای مدتی برنامه‌نویسی نکرده باشید، نمی‌دانید چه چیزی برای شما بهتر است. من با یک تنظیم ساده تک مانیتور شروع می کنم و فقط در صورتی که احساس می کنید نیاز دارید تغییراتی را ایجاد می کنم.

استفاده از اپلیکیشن های سبک وزن

اکنون که اجزای اصلی سخت افزار را پوشش دادیم، اجازه دهید در مورد جنبه نرم افزاری چیزها صحبت کنیم. انتخاب ابزار مناسب برای کدنویسی می تواند تفاوت زیادی از نظر سخت افزار مورد نیاز و کارایی کلی ایجاد کند.

Vim (یا NeoVim) نمونه بارز یک ابزار سبک وزن است که از نظر سخت افزاری نیاز چندانی ندارد. این یک ویرایشگر متنی با حافظه کوچک است که آن را برای کدنویسی در ماشین های کم قدرت ایده آل می کند. اما Vim تنها یک مثال است – ابزارهای سبک وزن زیادی وجود دارد که هر کدام به زبان‌های برنامه‌نویسی و وظایف متفاوتی پاسخ می‌دهند.

ابزارهای سبک وزن کمتری به سیستم شما وارد می کنند، بنابراین کاهش سرعت و خرابی کمتری را تجربه خواهید کرد، حتی اگر سخت افزار شما پیشرفته نباشد. از آنجایی که ابزارهای سبک وزن از منابع کمتری استفاده می کنند، معمولاً سریعتر بارگیری و اجرا می شوند، به این معنی که می توانید کد خود را سریعتر بنویسید، آزمایش کنید و اشکال زدایی کنید. به طور کلی، اگر با استفاده از وسایل سبک تر خوشحال و کارآمد هستید، دلیلی وجود ندارد که از آن استفاده نکنید.

استفاده از bloatware

برخلاف ابزارهای سبک وزن، برنامه های سنگین تر مانند Electron و IDE های کامل (محیط های توسعه یکپارچه) مانند ویژوال استودیو می توانند مصرف کنند. مقدار زیادی منابع بیشتر این ابزارها معمولاً ویژگی‌ها و ادغام‌های بیشتری را ارائه می‌دهند که می‌تواند برای توسعه مفید باشد، اما به حافظه و قدرت پردازش بیشتری نیز نیاز دارد. آنها همچنین ممکن است شامل رابط های گرافیکی و سایر عناصر بصری فانتزی باشند که می تواند استفاده از منابع آنها را بیشتر کند.

به طور کلی، من تا آنجا که می توانید از آن دور خواهم ماند براستی برنامه های سنگین مانند Visual Studio، Android Studio و XCode. اگر راه اندازی بیش از 30 ثانیه طول بکشد، کار کردن با آن لذت بخش نخواهد بود. البته، گاهی اوقات بسته به آنچه می خواهید انجام دهید نمی توانید فرار کنید، اما اگر می توانید از آن اجتناب کنید، این کار را انجام دهید.

برنامه های الکترونیکی در اصل فقط پنجره های مرورگر بیشتری هستند. آنها با اجرای فناوری های وب (HTML، CSS و جاوا اسکریپت) در داخل یک مرورگر جعبه ایمنی کار می کنند. آنها مطمئناً به اندازه ابزارهای خط فرمان مانند Vim کارآمد نیستند، اما اغلب به بدی برخی از IDE های متورم ذکر شده در بالا نیستند. تا زمانی که تعداد زیادی از آنها را باز نکنید، و تا زمانی که مقدار رم مناسبی دارید، احتمالاً مشکلی ندارید.

افکار نهایی

  • حافظه (RAM) برای اجرای برنامه ها، باز کردن فایل ها و کامپایل کد بسیار مهم است. حداقل 8 گیگابایت را هدف قرار دهید، اما 16 گیگابایت حتی بهتر است.
  • یک CPU میان رده باید کافی باشد، اما اگر بودجه دارید، این مکان بدی برای خرج کردن آن نیست.
  • یک SSD بین 256 تا 1024 گیگابایت شما را در موقعیت عالی قرار می دهد.
  • یک GPU عالی فقط برای کارهای خاصی مانند یادگیری ماشین، توسعه بازی یا رندر سه بعدی مهم است.
  • از نظر عملکرد: ابزارهای خط فرمان > برنامه های الکترونیکی > IDE ها.
  • اگر نمی دانید چه چیزی را دوست دارید، با لوازم جانبی ارزان قیمت و یک مانیتور 1080p شروع کنید. همیشه می توانید بعداً ارتقا دهید.

نکته اصلی این است که یادگیری کدنویسی با طیف گسترده ای از تنظیمات سخت افزاری امکان پذیر است. این در مورد داشتن گران‌ترین و پرقدرت‌ترین ماشین نیست، بلکه درک این موضوع است که برای کارهایی که روی آن‌ها کار می‌کنید به چه چیزهایی نیاز دارید و ابزارهایی را پیدا کنید که به بهترین وجه با نیازها و بودجه شما مطابقت دارند. در پایان روز، شما می توانید به طور واقع بینانه کدنویسی روی Raspberry Pi را یاد بگیرید. فقط شاید باید کمی صبورتر باشید

اجازه ندهید سخت افزار مانعی برای ورود باشد. در کدی غوطه ور شوید، گزینه های خود را بررسی کنید و به یاد داشته باشید که مهمترین ابزار در زرادخانه شما عزم و کنجکاوی شماست. همانطور که می گویند، ضرورت مادر اختراع است، بنابراین اجازه دهید اشتیاق شما به کدنویسی نیروی محرکه موفقیت شما باشد، نه آخرین ابزارهای درخشان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا