بازی

آندور عالی بود، اما آیا جنگ ستارگان؟

هفته گذشته در مراسم جشن جنگ ستارگان، لوکاس‌فیلم مجموعه‌ای از پروژه‌های جدید در دست ساخت را اعلام کرد، از جمله سه فیلم جدید جنگ ستارگان. یکی به کارگردانی شرمین عبید-چینوی، دیزی ریدلی را در نقش ری در سفری برای بازسازی نظم جدی خواهد دید. دیو فیلونی در حال کار بر روی فیلمی در «ماندوورس» است که به عنوان نقطه اوج داستانی که در داستان‌های «ماندالوریان»، «آهسوکا» و «کتاب بابا فت» در حال گسترش است، عمل می‌کند. و جیمز منگولد دارد سریال را به ابتدایی‌ترین نقطه‌ای که برای داستان اولین جدای روی پرده کاوش شده برمی‌گرداند. این شرکت همچنین یک تریلر از سری لایو اکشن آهسوکا به رهبری Rosario Dawson را به نمایش گذاشت که در ماه آگوست روی دیزنی پلاس پخش خواهد شد.

گیمر ویدیوی روزبرای ادامه با محتوا، پیمایش کنید

من یکی از طرفداران جنگ ستارگان هستم و واکنش های هیجان انگیزی را در شبکه های اجتماعی دیده ام که نشان می دهد بسیاری از طرفداران هیپ شده اند. اما من فقط نمی توانم همان اشتیاق را داشته باشم. به‌جای اینکه منتظر انتشار این پروژه‌ها باشم، در عوض به این فکر می‌کنم که پاییز گذشته که قسمت‌های جدید Andor مرتباً پخش می‌شد، چقدر خوب بودیم. در آن زمان، من تعجب کردم که آیا جنگ ستارگان پس از اوبی وان کنوبی افتضاح، به گوشه ای رسیده است. پس از تماشای برخی از این فصل از Mandalorian و تریلر Ahsoka، من متقاعد شدم که هیچ چیز تغییر نکرده است.

مطالب مرتبط: ما سزاوار آن چیزی هستیم که جنگ ستارگان به آن تبدیل شده است

آندور به دلیل اینکه چقدر خوب کارهایی را انجام داد که جنگ ستارگان در دوران فیلونی/فاورو با آن دست و پنجه نرم کرده بود، قابل توجه بود. از Stagecraft که Mandalorian، Obi-Wan Kenobi، The Book of Boba Fett و Ahsoka همگی از آن استفاده می کنند، به نفع عکاسی لوکیشن و مجموعه های ساخته شده اجتناب کرد. Stagecraft را می توان به خوبی استفاده کرد – استیون اسپیلبرگ آن را یکپارچه در The Fabelmans به کار گرفت – اما نحوه استفاده از سریال جنگ ستارگان دیزنی اغلب منجر به صحنه هایی می شود که فاقد هرگونه حس مکان هستند.

برای مثال، در Obi-Wan Kenobi، یک صحنه اوبی وان را دارد که با Haja Estree، جدی جعلی کومیل نانجیانی ملاقات می کند. این صحنه خواستار یک میز برای ملاقات آن دو بود، و این تمام چیزی بود که داشت. بقیه اتاق تقریباً کاملاً خالی بود، به جز چند جعبه. از آنجا که به نظر می رسد اتاق یک مکان واقعی نیست، طراحان صحنه آن را آرایش نمی کنند. و بسته شدن جدول زمانی تولید VFX دیزنی به این معنی است که اگر لازم نباشد، هنرمندان VFX احتمالاً زمانی برای تکمیل آن ندارند. Andor فقط با ساختن مجموعه ها و عکسبرداری در محل از این مشکل جلوگیری کرد. این سریال از VFX استفاده می کند، اما همانطور که تونی گیلروی سازنده در جشن دیزنی نشان داد، هر دو فصل سریال قبل از انتشار یک سال را در مراحل پس از تولید سپری کرده اند. این به طور قابل توجهی طولانی تر از اوبی وان و بوبا فت است. سریال بهتر به نظر می رسد و در نتیجه ملموس تر به نظر می رسد.

آندور نیز از این فایده بود در باره چیزی زمانی که جورج لوکاس در دهه 1970 جنگ ستارگان را خلق می کرد، کار او ریشه در سیاست مترقی خودش داشت. او از جنگ در ویتنام نشأت گرفت و امپراتوری را به عنوان پایه ای برای امپراتوری آمریکا و شورشیان را به عنوان یک ایستاده برای ویت کنگ می دید. جنگ ستارگان در اصل یک اثر سیاسی است. اما این یک داستان فوق‌العاده محبوب است، به طوری که لوکاس به طور دقیق داستان خود را از یکنواختی جوزف کمبل الگوبرداری می‌کند تا به آن جذابیت جهانی بدهد. پس از آن، لبه‌های انقلابی سریال حذف شده‌اند. بسیاری از نویسندگان و کارگردانانی که اکنون روی آن کار می کنند، مانند دیو فیلونی و جان فاورو، عمیقاً از عشق خود به داستان جنگ ستارگان استفاده می کنند، اما توجه زیادی به مضامین ذاتی اثر اصلی ندارند. در نتیجه، The Mandalorian، Boba Fett، و Obi-Wan Kenobi به طور فزاینده‌ای احساس می‌کنند که یک رژه طولانی از کامئوها در مسیر خاصی قرار ندارد.

به همین دلیل آندور مثل چاقو برید. خالق تونی گیلروی به تخم مرغ عید پاک علاقه ای نداشت. او علاقه مند به روایت داستانی بود که از همان الهامات موضوعی فیلم اصلی نشأت می گرفت. این سریال بر جزئیات عملی مبارزه با فاشیسم متمرکز بود، شخصیت‌های دوگانگی سیاسی مانند Mon Mothma و Luthen Rael را که باید برای انجام کارشان در قلب امپراتوری به کار گرفته شوند، به تصویر می‌کشید و مبارزات کثیف شخصیت‌هایی مانند کاسیان آندور و ول سارتا که جان خود را برای مبارزه با دولت استبدادی روی زمین به خطر می انداختند. گیلروی تلاش کرد راه‌هایی را که فاشیسم کار می‌کند و چگونه می‌توان در برابر قدرت آن مقاومت کرد، درک و ارائه کرد. در دوران بی ثباتی سیاسی، آن را اثری آموزنده یافتم.

اندی سرکیس سزاوار احترام شماست

وقتی به بقیه صفحه‌های جنگ ستارگان نگاه می‌کنم، تمام آن‌ها کالری خالی است. و این در صورتی است که دیزنی در وهله اول به ما اجازه دهد پشت میز بنشینیم. در این مرحله لوکاس فیلم و دیزنی به نظر می رسد که پروژه های جنگ ستارگان را بیشتر از آنچه که منتشر کرده اند لغو کرده اند. فیلم منگولد درباره اولین جدای جالب به نظر می رسد، اما وقتی سازندگانی مانند دیوید بنیوف و دی بی وایس، پتی جنکینز، جی دی دیلارد و ریان جانسون همگی پروژه های خود را یخ زده اند، احساس اینکه سریال در کربنیت یخ زده نیست، سخت است. پروژه منگولد و دیگر فیلم‌های اعلام‌شده ممکن است در نهایت وارد سینما شوند. اما در حال حاضر، به نظر می رسد که جنگ ستارگان به بازی امن اختصاص داده شده است.

بعدی: Tales Of The Jedi خوب است، اما نشان می دهد که چرا Andor عالی است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا