شبکه های اجتماعی

انویدیا می گوید در حال همکاری با مایکروسافت برای ساخت یک کامپیوتر ابری «عظیم» هوش مصنوعی است

طراح تراشه و شرکت محاسباتی ایالات متحده شرکت انویدیا گفت در حال همکاری با شرکت مایکروسافت برای ساخت یک کامپیوتر “عظیم” برای انجام کارهای محاسباتی هوش مصنوعی شدید در فضای ابری.

کامپیوتر هوش مصنوعی کار خواهد کرد مایکروسافتابر Azure، با استفاده از ده ها هزار واحد پردازش گرافیکی (GPU)، Nvidiaقدرتمندترین H100 و تراشه های A100 آن. انویدیا از بیان ارزش این معامله خودداری کرد، اما منابع صنعتی گفتند که هر تراشه A100 حدود 10000 تا 12000 دلار قیمت دارد و H100 بسیار گرانتر از آن است.

“ما در آن نقطه عطف هستیم که هوش مصنوعی به شرکت می آید و ارائه خدماتی که مشتریان می توانند از آن برای استقرار هوش مصنوعی برای موارد استفاده تجاری استفاده کنند واقعی می شود.” ایان باک، مدیر کل انویدیا برای فرامقیاس و HPC به رویترز گفت. “ما شاهد رشد گسترده ای از پذیرش هوش مصنوعی هستیم … و نیاز به استفاده از هوش مصنوعی برای موارد استفاده سازمانی.”

همچنین بخوانید

مایکروسافت پشتیبانی فناوری رایگان را برای اوکراین در سراسر سال 2023 گسترش می دهد
لاکهید ابر طبقه بندی شده مایکروسافت را برای سرعت بخشیدن به کار با پنتاگون دریافت می کند

علاوه بر فروش تراشه های مایکروسافت، انویدیا اعلام کرد که با این غول نرم افزاری و ابری برای توسعه مدل های هوش مصنوعی همکاری خواهد کرد. باک انویدیا همچنین یکی از مشتریان رایانه ابری هوش مصنوعی مایکروسافت خواهد بود و برنامه های کاربردی هوش مصنوعی را برای ارائه خدمات به مشتریان بر روی آن توسعه خواهد داد.

رشد سریع مدل‌های هوش مصنوعی مانند مدل‌هایی که برای پردازش زبان طبیعی استفاده می‌شوند، تقاضا برای زیرساخت‌های محاسباتی سریع‌تر و قدرتمندتر را به شدت افزایش داده است.

انویدیا گفت که Azure اولین ابر عمومی خواهد بود که از فناوری شبکه Quantum-2 InfiniBand با سرعت 400 گیگابیت در ثانیه استفاده می کند. آن فناوری شبکه سرورها را با سرعت بالا پیوند می دهد. این مهم است زیرا کار سنگین محاسباتی هوش مصنوعی به هزاران تراشه نیاز دارد تا در چندین سرور با هم کار کنند.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا