شبکه های اجتماعی

بایدن از شرکت های چیپسی که برنده یارانه هستند را ملزم می کند تا سود مازاد را به اشتراک بگذارند

بزرگترین صادرکننده این کشور، خودروساز Skoda Auto، در ماه اکتبر به دلیل کمبود تراشه های جهانی کار خود را به مدت دو هفته متوقف کرد، اما در 24 نوامبر گفت که تولید آن برای یک ماه آینده تضمین شده است.

دولت بایدن روز سه‌شنبه اعلام کرد که شرکت‌هایی را ملزم می‌کند که از ۵۲ میلیارد دلار آمریکا پول بگیرند تولید نیمه هادی و برنامه تحقیقاتی برای به اشتراک گذاشتن سود اضافی و توضیح نحوه برنامه ریزی آنها برای ارائه مراقبت از کودکان مقرون به صرفه.

وزارت بازرگانی روز سه‌شنبه برنامه‌های خود را برای شروع پذیرش درخواست‌ها در اواخر ژوئن برای برنامه یارانه تولیدی 39 میلیارد دلاری منتشر کرد. این قانون همچنین 25 درصد اعتبار مالیاتی سرمایه گذاری برای ساخت کارخانه های تراشه ایجاد می کند که ارزش آن 24 میلیارد دلار برآورد می شود.

این قانون چیپس نقش محوری در تلاش دولت بایدن برای به ارمغان آوردن آن ایفا می کند نیمه هادی تولید به ایالات متحده بازگشت. موفقیت آن برای جاه طلبی های ایالات متحده برای پیشی گرفتن از چین در بازارهای جهانی حیاتی است.

شرکت های نیمه هادی تاکنون بیش از 40 پروژه جدید شامل نزدیک به 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری خصوصی برای افزایش تولید داخلی اعلام کرده اند.

این وزارتخانه گفت: دریافت‌کنندگانی که بیش از 150 میلیون دلار به صورت مستقیم کمک مالی دریافت می‌کنند، «مجبور خواهند بود بخشی از جریان‌های نقدی یا بازدهی را که بیش از پیش‌بینی‌های متقاضی در آستانه توافق شده با دولت ایالات متحده به اشتراک بگذارند».

بازرگانی انتظار دارد “اشتراک صعودی فقط در مواردی مهم باشد که پروژه به طور قابل توجهی از جریان های نقدی یا بازدهی پیش بینی شده خود فراتر رود و از 75٪ از بودجه مستقیم دریافت کننده تجاوز نکند.”

جزوه رایگان نیست
جک رید، سناتور دموکرات، طرح اشتراک سود را ستود و گفت: تامین مالی تراشه‌ها “یک کمک مالی رایگان برای شرکت‌های فناوری چند میلیارد دلاری نیست… هیچ نقطه ضعفی برای شرکت‌هایی که مشارکت می‌کنند وجود ندارد، زیرا آنها فقط باید بخشی از سودهای آتی را به اشتراک بگذارند در صورتی که در آینده شرکت کنند. آنها فوق العاده خوب عمل می کنند.”

فرانک لوکاس، رئیس کمیته علمی مجلس نمایندگان جمهوریخواه، از مقررات مراقبت از کودکان و تقسیم درآمد انتقاد کرد و گفت که این مقررات فراتر از اختیارات اعطا شده توسط کنگره است. او می گوید تجارت “کمتر بر نیاز فوری به تولید تراشه تمرکز می کند و بیشتر بر تلاش برای تحمیل دستور کار خود بر این صنعت حیاتی است.”

شرکت‌هایی که برنده سرمایه می‌شوند نیز از استفاده از وجوه تراشه‌ها برای سود سهام یا بازخرید سهام منع شده‌اند و باید جزئیات هرگونه برنامه‌ای را برای بازخرید سهام خود طی پنج سال ارائه دهند. این وزارتخانه “تعهدات متقاضی برای خودداری از خرید سهام” را بررسی خواهد کرد.

قانونگذاران دموکرات خاطرنشان کرده اند که بزرگترین شرکت های نیمه هادی ایالات متحده در سال های اخیر صدها میلیارد دلار برای بازخرید سهام سرمایه گذاری کرده اند و اینتل از سال 2005 بیش از 100 میلیارد دلار برای بازخرید هزینه کرده است. اینتل نیز سود سهام پرداخت می کند.

غیرمعمول نیست که ایالت ها به اهداف اشتغال خاصی به عنوان شرط یارانه های مالیاتی نیاز داشته باشند، اما دولت بایدن توسعه قابل توجهی است.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی، گفت که شرکت ها باید طرحی را ارائه دهند که شامل طرح کلی از نیازهای نیروی کار باشد. متقاضیانی که بیش از 150 میلیون دلار به صورت مستقیم کمک مالی می کنند، باید “طرحی را برای نحوه ارائه مراقبت از کودکان مقرون به صرفه و در دسترس برای کارگران خود” ارائه دهند.

مشوق های عمومی
هدر بوشی، مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت: این اعلامیه “نماد استفاده از انگیزه های عمومی برای ارائه همزمان زنجیره تامین استراتژیک برای امنیت اقتصادی و ملی ما و همچنین سرمایه گذاری در زیرساخت های مراقبتی ما است.”

دولت بایدن برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای پرداخت حقوق بهتر به میلیون‌ها مراقب، عمدتاً زنان، و ارزان‌تر کردن مراقبت از کودکان و سالمندان در سال 2021 ارائه کرد، اما نتوانست حمایت اکثریت کنگره را جلب کند.

متقاضیان باید به شش حوزه اولویت برنامه از جمله برنامه های “تعهد به سرمایه گذاری آینده در صنعت نیمه هادی ایالات متحده، از جمله ساخت تاسیسات تحقیق و توسعه در ایالات متحده” بپردازند.

متقاضیان همچنین باید “فرصت هایی را برای مشاغل متعلق به اقلیت ها، متعلق به کهنه سربازان و زنان ایجاد کنند؛ مسئولیت آب و هوا و زیست محیطی را نشان دهند؛ با رفع موانع دربرگیرنده اقتصادی در جوامع خود سرمایه گذاری کنند؛ و متعهد به استفاده از آهن، فولاد و مصالح ساختمانی تولید شده در ایالات متحده.”

انجمن صنایع نیمه هادی گفت که در حال بررسی دقیق اعلامیه بودجه است که “قوانین راه را برای شرکت ها برای درخواست کمک هزینه های تولیدی قانون CHIPS تعیین می کند.”

انتظار می رود بیشتر جوایز تأمین مالی مستقیم بین 5 تا 15 درصد از هزینه های سرمایه ای پروژه باشد. Commerce گفت که عموماً انتظار دارد مبلغ کل جایزه شامل وام یا تضمین وام از 35 درصد هزینه های سرمایه ای پروژه تجاوز نکند.

ریموندو گفت: “ما تلاش خود را انجام خواهیم داد. ما به هیچ شرکتی که درخواست می کند، چک سفید نمی نویسیم.” ما شرکت ها را وادار می کنیم کتاب های خود را باز کنند.

فرصت تامین مالی اولیه به دنبال برنامه های کاربردی برای پروژه هایی است که شامل نیمه هادی های پیشرفته، نسل فعلی و گره بالغ می شود. فرصت های مالی برای مواد نیمه هادی و تاسیسات تجهیزات تولیدی در اواخر بهار و یکی برای تاسیسات تحقیق و توسعه در پاییز آزاد خواهد شد.

رایموندو خاطرنشان کرد که شرکت‌هایی که برنده جوایز می‌شوند ملزم به امضای توافق‌نامه‌هایی هستند که توانایی آن‌ها را برای گسترش ظرفیت تولید نیمه‌رسانا در کشورهای خارجی نگران‌کننده مانند چین به مدت 10 سال پس از کسب بودجه محدود می‌کند. آنها نمی توانند در هیچ تحقیق یا تلاش مشترکی برای صدور مجوز با یک نهاد خارجی مورد توجه که شامل فناوری های حساس است شرکت کنند.

ریموندو گفت: “ما در چند هفته آینده مقررات بسیار دقیقی را منتشر خواهیم کرد که به شرکت ها درک واضح تری از خطوط قرمز می دهد.”

جوایز GN - به ابزارک های مورد علاقه خود رای دهید

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا