چه طور

چگونه از بازاریابی Omnichannel سرمایه گذاری کنیم

نسل Z و نسل هزاره بر مشتریان آنلاین امروزی تسلط دارند. این دو بخش مصرف کننده آنلاین انتظار تجربه کاربری با کیفیت بالایی دارند. برای موفقیت یک استراتژی omnichannel، نیاز به سیستم‌ها، فناوری و چندین بخش توسعه‌یافته دارد تا در یک مسیر واحد با هم کار کنند.

مرحله بعدی تحول برای کمپین های بازاریابی آنلاین است بازاریابی همه کانالی. این وبلاگ روندهای آینده و فعلی بازاریابی همه‌کانالی را که باید در سال 2023 استفاده کنید، پوشش می‌دهد.

آینده بازاریابی چند کاناله چیست؟

  • بازاریابی فیژیتال
  • ادامه رشد دیجیتال
  • تجربه مشتری در حال تحول سریع
  • دیتا پادشاه است

آینده بازاریابی همه‌کانالی به ادغام تجربیات فیزیکی و دیجیتالی مربوط می‌شود و یکی از بهترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال است. که بیشترین مزایا را ارائه می دهند.

فناوری های متحول کننده آینده بازاریابی همه کاناله را می سازند. این شامل واقعیت مجازی (VR)، هوش مصنوعی (AI)، واقعیت افزوده (AR)، حسگرهای هوشمند، محاسبات ابری، مواد هوشمند، فناوری سبز، انرژی پایدار و موارد دیگر است.

انتظارات مصرف کنندگان در سال های آینده به سرعت در حال افزایش خواهد بود. از آنجایی که رفتار مصرف کننده به سمت آنلاین تغییر می کند، برای بازاریابان تجارت الکترونیک ضروری است که تغییرات قابل توجهی را اعمال کنند.

1. بازاریابی فیژیتال

منبع

بازاریابی Phygital تجربیات دیجیتال را با تجربیات فیزیکی ترکیب می کند تا بهترین و جذاب ترین را به مشتریان ارائه دهد تجربه ی کاربر. با ترکیب راحتی و انعطاف‌پذیری خرید آنلاین با تعامل حسی خرید در فروشگاه، برندها می‌توانند یک تجربه بازاریابی فیژیتال ایجاد کنند که هر دو را ترکیب می‌کند.

این بیماری همه گیر رگبار تغییراتی را ایجاد کرده بود که به شدت به دنیای خرده فروشی ضربه زد و به مشتریان قدرت خرید داد. با گزینه های آنلاین گسترده، مشتریان می توانند مارک ها/محصولات را انتخاب کنند.

2. مردم تجربه دیجیتال را دوست دارند

تصویر تجربه دیجیتال

منبع

در گذشته، مشتریان به جای از دست دادن کامل آن در حوزه دیجیتال، به داشتن یک تجربه حضوری عادت داشتند. ایجاد تجربیات ترکیبی از طریق ویدئو، اشتراک‌گذاری صفحه و سایر رسانه‌ها بهتر است.

نگه داشتن مشتری در مرکز تمرکز یک برند باعث ایجاد رشد فوق العاده و فرصت های تجاری جدید می شود. مشتریان Omnichannel نسبت به مشتریانی که فقط از یک کانال خرید می‌کنند 30 درصد ارزش طول عمر بیشتری دارند.

علاوه بر این، بازاریابی چند کاناله 90 درصد بالاتر است حفظ مشتری نرخ نسبت به یک کانال

3. مشتریان به سرعت در حال تغییر هستند

حذف استرس ناشی از خرید، یک استراتژی بازاریابی ضروری در آینده بازاریابی همه‌کاناله خواهد بود. این امر با دو بعد یعنی استفاده عاقلانه از پول و زمان اتفاق خواهد افتاد.

قابل ذکر است، خریداران جوان دارای ارزش‌ها و اخلاقیات محکمی در مورد جامعه، جامعه و شرکت‌هایی هستند که کسب و کار خود را انجام می‌دهند. مصرف کنندگان آنلاین از تأثیر جهانی و عوامل اعتماد آگاه تر می شوند.

در زمان آینده، خریداران خرید را در متن زندگی خود خواهند دید. همه اینها به حرکت گسترده تر سلامت و تندرستی مرتبط است. این افزایش همچنان ادامه خواهد داشت زیرا خریداران بر ارائه کاری که می خواهند در زمان توقف خود انجام دهند تاکید می کنند.

4. داده ارز جدید بازاریابی است

اطلاعات مرتبط و حیاتی خریداران/مشتریان، نیروگاه بازاریابی همه‌کانالی است، زیرا پایه و اساس تجربیات شخصی‌سازی شده‌ای است که ارائه می‌دهید. این برندهای خرده فروشی را با چالش ها و فرصت ها به یک اندازه ارائه می دهد.

مدیریت محصول، مشتری و داده‌های فروش بین کانالی، نمایه مشتری یکپارچه ایجاد می‌کند که به درک عمیق نیازها، خواسته‌ها و انگیزه مشتری کمک می‌کند.

7 گرایش برتر بازاریابی همه کانالی

گرایش‌های بازاریابی Omnichannel پنجره‌ای مخفی برای تماشای آینده هستند. قوانین بازاریابی آنلاین به شدت در حال تغییر است و تنها برندهایی که می توانند این روندها را مدیریت کنند و به خوبی به آنها پاسخ دهند می توانند در بازار رقابتی باقی بمانند.

اگر می‌خواهید یک تجربه کاربری یکپارچه را در تمام کانال‌های فروش مختلف خود ارائه دهید، در زیر برخی از روندهای مهمی که باید به آنها توجه داشته باشید آورده شده است:

1. رشد سریع در بازاریابی ویدئویی

نمودار رشد بازاریابی ویدئویی

منبع

در چند سال گذشته، بازاریابی ویدئویی محبوبیت در حال ظهور داشته است و کسب و کارها متوجه شده اند که یکی از بهترین راه ها برای نمایش پیام شماست. ایجاد محتوای ویدیویی راهی عالی برای یکسان سازی شیوه های بازاریابی شما در همه کانال ها و جذب مشتری در طول سفر است.

این ویدیوهای بازاریابی می توانند به صورت اعلام برند شما و نمایش محصولات/خدمات/پیشنهادات شما باشند. بازاریابی ویدیویی نرخ پرش وب سایت را کاهش می دهد، رتبه ارگانیک را افزایش می دهد و به شما امکان می دهد اطلاعات ضروری را برجسته یا منعکس کنید.

در بازاریابی همه‌کانالی، ویدیوها بسیار کارآمد هستند، زیرا در مکان‌های فیزیکی، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، موبایل و غیره کاملاً کار می‌کنند و یک تجربه کاربری با کیفیت بالا برای مشتریان شما ایجاد می‌کنند.

2. تجربه خدمات مشتری ساده

مشتریان در یک بازار رقابتی آنلاین به احتمال زیاد گزینه های مختلف را بررسی می کنند و بازخورد کاربران را نظارت می کنند. افتتاح فروشگاه فیزیکی به مشتریان این امکان را می دهد که محصولات/اقلام شما را قبل از خرید مشاهده، احساس یا حتی امتحان کنند، زیرا مزایا و مزایای متفاوتی از هر دو گزینه خرید وجود دارد.

از این منظر، بازاریابی همه‌کانالی کمک بزرگی می‌شود. این به ارتباط با فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین بیشتری کمک می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا داده‌های بی‌درنگ را برای ارائه بهترین تجربه بازاریابی همه‌کانالی همگام‌سازی کنید.

3. خرید مجازی

خرید مجازی

منبع

از آنجایی که خرده فروشان نوآور تجربه در فروشگاه را به دنیای آنلاین می آورند، دسترسی بلادرنگ به فروش آگاهانه حیاتی تر می شود. تماس‌های ویدیویی، چت زنده و تعامل با رسانه‌های اجتماعی به همکاران فروش اجازه می‌دهند تا به خریداران در جهت‌یابی فرآیند خرید کمک کنند.

یکی از بهترین و سریع ترین فناوری ها برای خرید مجازی، چت تصویری است. ویدئوها در بازاریابی همه‌کانالی می‌توانند خریداران آنلاین را با دستیاران فروش درون فروشگاهی مرتبط کنند و مزایای تعاملی تجربه درون‌فروشی را به خانه‌هایشان بیاورند.

4. آجر و ملات اینجاست که بماند

یک فروشگاه آجر و ملات یک گزینه جذاب برای بسیاری از خرده فروشان است که فرصتی را برای افزایش حضور آنها در جوامع محلی فراهم می کند و در عین حال کانال فروش دیگری را در ترکیب قرار می دهد.

هزینه فزاینده جذب مشتریان آنلاین، افزایش نرخ بازگشت آنلاین بالا، و توانایی ارائه تجربیات خرده‌فروشی بهتر، به جذاب‌تر کردن مشتریان بالقوه در مکان‌های فیزیکی کمک کرده است.

برندها اکنون در حال درک قدرت بازاریابی همه‌کانالی موثر هستند که فراتر از اهمیت تجربیات حضوری و درون فروشگاهی ارائه می‌دهند.

5. اسناد بازاریابی چند کانالی

تصویر گرافیکی بازاریابی چند کاناله

منبع

یک کمپین بازاریابی موفق همیشه بر افزایش بازده سرمایه گذاری متمرکز است. اما، سفر مشتری خطی نیست و یک کانال بازاریابی به شما ایده کاملی از موفقیت فروش شما نمی دهد. برای استفاده کامل از استراتژی‌های بازاریابی همه‌کانالی، اسناد چند کانالی ضروری است.

اسناد چند کانالی به جمع‌آوری داده‌های مرتبط و ارزشمند در تمام کانال‌ها در زمان واقعی کمک می‌کند و تجزیه و تحلیل‌های متقابل کانالی را برای بررسی رفتارهای مصرف‌کننده به‌طور کل‌نگر به کار می‌گیرد.

بازاریابان دیجیتال در حال حاضر برای مدت طولانی با اسناد چند کانالی آشنا هستند. آنچه تغییر کرده است ادغام تکنیک های دیجیتال با کانال های آفلاین است.

6. تغییر شدید در انتظارات مشتری

تغییر در تصویر انتظارات مشتری

منبع

بازارها اساساً مصرف کننده محور بوده و خواهند بود. بنابراین، توجه دقیق به آنچه مشتریان شما از تجربه آنلاین یا آفلاین خود انتظار دارند ضروری است.

مهم نیست که یک برند از کدام کانال یا پلتفرم آنلاین استفاده می کند. مشتریان همیشه انتظار دارند که برند اطلاعات و تجربه ثابتی را ارائه دهد. در مقایسه، تجارب ناسازگار می تواند برای شما مشتریان مرتبط هزینه داشته باشد.

7. فروش اجتماعی

تصویر فروش اجتماعی

منبع

تجارت اجتماعی بیش از هر زمان دیگری در حال افزایش است. برندها از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای ارائه بازاریابی، فروش، ترویج و مدیریت شهرت آنلاین استفاده می کنند. با قومیت های متنوع، بازنمایی گسترده از جنسیت، طیفی از فرم های بدن، و سطوح مختلف تحرک، خریداران به افرادی شبیه به آنها نیاز دارند.

مطمئناً برندها این فرصت را دارند که در این زمینه کارهای بیشتری انجام دهند، اما به عنوان بازاریاب، باید بدانید که میزان محتوای تولید شده روزانه باید بهبود یابد. ما فقط می توانیم برخی از کارها را به صورت فیزیکی به صورت مستقل انجام دهیم، اما تأثیرگذاران آنلاین می توانند آنها را انجام دهند.

مشارکت با اینفلوئنسرهای آنلاین که برند شما را بیان می‌کنند و در عین حال به زیرمجموعه‌ای از مخاطبان هدف کمک می‌کنند، راهی عالی برای ایجاد اعتبار و اعتماد در بین مشتریانتان است. محتوای ایجاد شده توسط کاربر یک راه حل معتبر برای بودجه های بازاریابی محدود است، زیرا برندها افراد واقعی را برای بازاریابی محصولات خود خواهند داشت و نیازی به یافتن راه های تعاملی برای طراحی کمپین های بازاریابی که همه نیازها را برآورده می کند، ندارند.

استراتژی بازاریابی Omnichannel 2023 خود را بسازید

طبق آمار گوگل، استراتژی های بازاریابی چند کاناله برای افزایش بازدید از فروشگاه تا 80 درصد به حساب می آیند. برخی از تکنیک‌های بازاریابی همه‌کانالی ساده و هوشیار هستند، یعنی خرید آنلاین و خرید در فروشگاه یا فروش اجتماعی.

یک خریدار متوسط ​​می خواهد با برند شما به روش های مختلف و دیجیتالی همراه با دیگر پلتفرم هایی که برایشان مهم است درگیر شود. بنابراین، اجرای یک استراتژی بازاریابی همه‌کانالی برای کسب‌وکارتان بسیار مهم است.

بازاریابی Omnichannel آینده نیست. از قبل اینجاست فناوری در طول دهه راه طولانی را پیموده است و شکی نیست که آینده تغییر خواهد کرد. بازاریابی Omnichannel به شما کمک می کند تا دسترسی و آگاهی از برند خود را افزایش دهید، فروش آنلاین و ترافیک را افزایش دهید و نقاط تماس دیجیتال را یکپارچه کنید.

درباره نویسنده

نیشانت کاپور مدیر بازاریابی در راه حل Advology. Nishant Kapoor استراتژی‌های بازاریابی باکیفیتی را ایجاد می‌کند که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا از طریق روش‌های دیجیتالی به مخاطبان هدف بیشتری دست یابند و مشتریان بالقوه‌ای را هدف قرار دهند که به احتمال زیاد از محصولات/خدمات آنها استفاده می‌کنند. اشتیاق او این است که به کسب و کارها کمک می کند تا نحوه تفکر کارآفرینان موفق و مدیریت یک تیم را برای دستیابی به تأثیر بالاتر تکامل دهند.

نیشانت کاپور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا