برنامه نویسی

فقط در 3 هفته جاوا اسکریپت از یک مبتدی در جاوا اسکریپت به مبتدی تبدیل شوید.

سلام عزیزم من رضوان اللهی معروف به وایت کد هستم. من یک توسعه دهنده نرم افزار هستم، در این بخش از سخنرانی که قسمت اول مقاله را مشخص می کند، مقدمه ای را یاد خواهیم گرفت. جاوا اسکریپت، چه میتوان جاوا اسکریپت مورد استفاده قرار گیرد و چند مثال. حالا اجازه دهید شروع کنیم؛

جاوا اسکریپت چیست و چه کاربردی دارد؟
جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی یا برنامه نویسی است که به شما امکان می دهد ویژگی های پیچیده ای را در صفحات وب پیاده سازی کنید. این یک زبان برنامه نویسی پویا است که برای توسعه وب، برنامه های کاربردی وب، توسعه بازی، برنامه های کاربردی موبایل، هوش مصنوعی (AI)، برنامه های دسکتاپ و موارد دیگر استفاده می شود. این به شما امکان می دهد ویژگی های پویا را در صفحات وب پیاده سازی کنید که فقط با HTML و CSS قابل انجام نیستند. نمونه ای از جایی که می توانید سریع ببینید جاوا اسکریپت عملکرد، باید سعی کنید روی نمادهای همبرگر (☰) در نمای تلفن همراه خود کلیک کنید و اگر روی دسکتاپ هستید سعی کنید پنجره خود را جمع کنید و اندازه آن را به اندازه موبایل تغییر دهید تا جادوی آن را ببینید. جاوا اسکریپت.

حالا بعد از اینکه متوجه شدیم جاوا اسکریپت چیست، بیایید در مورد جاوا اسکریپت صحبت کنیم به کجا.

جاوا اسکریپت کجا به
من فرض می کنم که ما دانشی در مورد HTML داریم، بنابراین قصد ندارم در این بخش در مورد آن صحبت کنم. جاوا اسکریپت Where-to یعنی کجا قرار است کد جاوا اسکریپت خود را بنویسیم یا کجا می توانیم کد جاوا اسکریپت بنویسیم. یک کد جاوا اسکریپت را می توان بین تگ اسکریپت داخلی یا فایل اسکریپت خارجی نوشت.

مثال
تگ اسکریپت داخلی

<script>//JavaScript code goes here</script>

توجه داشته باشید: تگ اسکریپت داخلی را می توان در یا در بخش یک صفحه HTML یا در هر دو قرار داد.

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title>Introduction to Javascript</title>
</head>
<body>
<h2>Demo JavaScript in Head</h2>
<script>
//JavaScript Code 
</script>
</body>
</html>
وارد حالت تمام صفحه شوید

از حالت تمام صفحه خارج شوید

یا

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<script>
//JavaScript Code 
</script>
</head>
<body>
<h2>Demo JavaScript in Head</h2>
</body>
</html>
وارد حالت تمام صفحه شوید

از حالت تمام صفحه خارج شوید

External File (اسکریپت) به معنای نوشتن جاوا اسکریپت در یک فایل خارجی با ایجاد یک فایل اسکریپت، به عنوان مثال ایجاد یک script.js فایل در ویرایشگر کد ویژوال استودیوی شما. اکنون که فایل را ایجاد کرده اید، با موفقیت یک فایل اسکریپت خارجی برای فایل اسکریپت جاوا اسکریپت ایجاد کرده اید.
اسکریپت خارجی مزایای زیادی نسبت به اسکریپت داخلی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • HTML را از کد جاوا اسکریپت جدا می کند.
  • خواندن و نگهداری HTML و JavaScript را آسان‌تر می‌کند
  • حتی سرعت بارگذاری صفحه را افزایش می دهد.

پس از ایجاد اسکریپت خارجی، اکنون باید با استفاده از همان تگ اسکریپت اما با ویژگی اضافی، به کد HTML خود وارد کنید. <script src="https://dev.to/whitecoode/script.js"></script>. اکنون ما با موفقیت کد جاوا اسکریپت خود را به کد HTML خود وارد کرده یا پیوند داده ایم، بنابراین اجازه دهید شروع به نوشتن کد جالبی کنیم که اولین کد جاوا اسکریپت ما است.

متغیرهای جاوا اسکریپت
متغیرها محفظه هایی برای ذخیره داده ها هستند. سه (3) بهترین راه برای اعلام یک متغیر در جاوا اسکریپت وجود دارد که عبارتند از:

  1. با var
  2. با let
  3. با const

بعد از اینکه متوجه شدیم متغیرها چه هستند، اکنون می توانیم نحوه استفاده از آنها را بیاموزیم. اما قبل از آن باید درک کنیم بیانیه.
دستورات مجموعه ای از دستورالعمل ها هستند که باید توسط رایانه برای انجام یک کار خاص اجرا شوند. بیانیه ای از Values, Operators, Expressions, Keywords, and Comments. نحوی که در دنیای واقعی چگونه به نظر می رسد در زیر آمده است:

var name = "whitecoode"; // decaling a variable
وارد حالت تمام صفحه شوید

از حالت تمام صفحه خارج شوید

توضیح: var یک کلمه کلیدی است، name نام متغیر است، the = یک عبارت (عملگر انتساب) است whitecoode مقداری است که به name، ;(نیم ویرگول) عبارت جاوا اسکریپت جداگانه و // decaling a variable این یک نظر است

کار برای انجام
یک عبارت جاوا اسکریپت ایجاد کنید و مقدار آن را بدهید Hello! coode.

ما برای مدتی در اینجا توقف خواهیم کرد، پس کمی استراحت کنید و شما را در قسمت بعدی ببینیم.

بیا دنبالم!!! به

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا