شبکه های اجتماعی

هدف تصاحب دفتر خانواده بنیانگذار نینتندو، درخواست تحقیقات دولت ژاپن را دارد

شرکت ساخت و ساز ژاپنی برای تصاحب توسط دفتر خانواده مرتبط با نینتندو بنیانگذار Co در حال عقب نشینی از صندوق است و از دولت خواسته است که نقض ادعایی قوانین مالکیت خارجی را بررسی کند.

بر اساس نامه ای که رویترز مشاهده کرد، شرکت ساخت و ساز تویو، شرکت ساخت و ساز دریایی که اکنون 27 درصد متعلق به دفتر خانواده Yamauchi-No.10 (YFO) است، این درخواست را در ماه جاری از دولت ارائه کرده است.

اقدام تویو، که از تأسیسات بندری نگهداری می‌کند و دیوارهای دریایی و سایر بخش‌های کلیدی زیرساخت‌ها را می‌سازد، نشان می‌دهد که چگونه قوانین امنیت ملی می‌تواند به طور فزاینده‌ای در نبردهای تصاحب نقش داشته باشد.

تویو در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه تأیید کرد که از مقامات ژاپنی خواسته است تا دفتر خانواده را بررسی کنند.

YFO که نزدیک به 1.5 میلیارد دلار از دارایی های اعضای خانواده یامائوچی موسس نینتندو را مدیریت می کند، سال گذشته عملاً تلاش برای تصاحب تویو از یک رقیب صنعتی را مسدود کرد و گفت که قیمت بالاتری را ارائه می دهد.

YFO بیشتر سهام 27 درصدی خود را از طریق سه شرکت سرمایه گذاری مرتبط ثبت شده در آن جمع آوری کرده است جزایر کیمن، هر کدام با کمتر از 10 درصد.

تویو در نامه خود اعلام کرد که کسب و کارهایش در بخش های اصلی استراتژیک قرار دارند – به این معنی که هر سرمایه گذار باید قبل از به دست آوردن سهام 10 درصد یا بیشتر به دولت گزارش دهد.

از آنجایی که سه خودروی ثبت شده در جزایر کیمن با هم مرتبط هستند، تویو معتقد است YFO قوانین را با اطلاع ندادن از قبل به دولت نقض کرده است، این شرکت در نامه خود گفت.

به گفته دولت، نقض چنین الزاماتی می تواند منجر به جریمه، حبس، همراه با سایر مجازات ها از جمله بازگرداندن تمام یا بخشی از سهام به دست آمده از طریق چنین سرمایه گذاری شود.

تویو همچنین با روشی که این سه وسیله نقلیه هدف سرمایه گذاری خود را افشا کردند، مخالفت کرد. تویو در نامه گفته است که آنها ابتدا در پرونده های نظارتی اعلام کردند که هدف “سرمایه گذاری خالص” است، اما بعداً امکان ارائه پیشنهادهای مهم را نیز در بر داشت.

در پاسخ کتبی به سوالات رویترز، YFO گفت که “تسلیم فشار بر اساس ادعاهای بی اساس نمی شود”.

در این بیانیه آمده است که این سه وسیله سرمایه‌گذاری، آنطور که قانون تعریف کرده است، از نظر ساختار سرمایه ارتباط نزدیکی با هم ندارند و هر سه دارای مدیران متفاوتی هستند.

در این بیانیه آمده است: “هم در خرید سهام Toyo Construction و هم در فرمول پیشنهاد خرید، ما در تمام مدت در حال رایزنی نزدیک با رگولاتورها بوده‌ایم. در هیچ زمانی از رگولاتورها نشانه‌ای مبنی بر مشکلی دریافت نکرده‌ایم.”

تویو این ماه یک طرح تجاری میان مدت جدید را با هدف افزایش ارزش و جلب حمایت سهامداران اعلام کرد. این شرکت گفت که نسبت پرداخت سود سهام خود را دو برابر خواهد کرد و خواستار افزایش شدید سود خالص گروه تا مارس 2028 شد.

همچنین قصد دارد وارد یک تجارت فراساحلی انرژی بادی و گسترش تهاجمی مشاغل ساخت و ساز در خارج از کشور شود.

YFO در سال 2020 توسط بانجو یامائوچی، نوه بیولوژیکی 30 ساله و پسر خوانده سومین رئیس نینتندو، هیروشی یامائوچی، که سازنده کارت های بازی را به یک غول بازی ویدیویی تبدیل کرد که با شخصیت هایی مانند ماریو و پرنسس زلدا شناخته شده است.

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا