ارز دیجیتال

ایالات متحده احتمالاً یک ETF بیت کوین را تأیید می کند

منبع: AdobeStock/24K-Production

شرکت کارگزاری برنشتاین معتقد است که احتمال قوی وجود دارد که ایالات متحده کمیسیون بورس و اوراق بهادار یک نقطه را تایید خواهد کرد بیت کوین (BTC) صندوق های قابل معامله در بورس (ETF).

در یک گزارش تحقیقاتی که روز دوشنبه منتشر شد، برنشتاین گفت که SEC تحت فشار فزاینده ای قرار دارد تا چنین محصولی را سبز کند، به ویژه از آنجایی که کمیسیون قبلاً مجوزهای ETF های بیت کوین مبتنی بر معاملات آتی و ETF های آتی مبتنی بر اهرم را صادر کرده است.

دلیل پشت این تاییدیه ها این است که قیمت گذاری آتی از صرافی های تنظیم شده مانند CME می آید.

با این حال، SEC در مورد ETF های بیت کوین به دلیل نگرانی در مورد تنظیم صرافی های نقدی مانند کوین بیس و پتانسیل دستکاری قیمت، به گفته تحلیلگران به رهبری گوتام چوگانی.

با وجود دریافت برنامه های متعدد، SEC هنوز ETF بیت کوین را تایید نکرده است.

ماه گذشته، شرکت مدیریت دارایی صخره سیاه مدارک را برای یک ETF بیت کوین ثبت کرد، که باعث شد سایر بازیکنان دوست داشته باشند اینویسکو و درخت خرد برای دنبال کردن یا درخواست مجدد برای محصولات بیت کوین ETF خود.

این بورس گزینه های هیئت مدیره شیکاگو (CBOE) همچنین از طرف Fidelity برای یک ETF بیت کوین به SEC پیشنهاد داد.

با این حال، پرونده ها به دلیل عدم وضوح و جامعیت توسط SEC بازگردانده شدند.

SEC با پیشنهاد Grayscale برای تبدیل GBTC خود به ETF روبرو است

یک پیشرفت قابل توجه در این زمینه، تلاش Grayscale برای تبدیل آن است Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) به یک ETF، که در حال حاضر در انتظار تصمیم دادگاه تجدید نظر است.

تحلیلگران برنشتاین گفتند که دادگاه در مورد این استدلال که قیمت‌های آتی از قیمت‌های لحظه‌ای مشتق نمی‌شوند، تردید به نظر می‌رسد.

تحلیلگران نوشتند: «دادگاه متقاعد نشد که قیمت آتی از قیمت نقدی ناشی نمی‌شود، و بنابراین اجازه نمی‌دهد که ETF مبتنی بر معاملات آتی باشد و اجازه ندهد صداهای اسپات مانند قرصی دشوار برای دادگاه‌ها بلعیده شود.»

در پاسخ به نگرانی‌های نظارتی، صنعت یک توافقنامه نظارتی بین اپراتورهای صرافی نقطه‌ای و صرافی‌های تنظیم‌شده مانند نزدک پیشنهاد کرده است.

این توافق نظارت و نظارت لازم را فراهم می کند و نگرانی های SEC در مورد دستکاری در بازارهای بیت کوین نقطه ای را برطرف می کند.

عدم وجود یک ETF بیت کوین منجر به رشد محصولات خارج از بورس (OTC) مانند اعتماد بیت کوین Grayscale (GBTC) شده است.

برنشتاین خاطرنشان کرد که این محصولات OTC در مقایسه با ETF ها گران تر، غیر نقدشونده و ناکارآمد هستند.

در واقع، GBTC برای سال‌ها با حدود 40 درصد تخفیف نسبت به ارزش خالص دارایی معامله می‌کند، که باعث شد Grayscale به دنبال تاییدیه SEC برای ETF بیت‌کوین باشد.

Grayscale استدلال کرده است که قیمت نقدی بیت کوین در هر دو ETF لحظه ای و آتی در معرض خطرات یکسانی است، بنابراین تایید یک محصول و عدم تایید محصول دیگر منطقی نیست.

در مجموع، برنشتاین معتقد است که موضع SEC در مورد ETF بیت کوین ممکن است به زودی تغییر کند.

با توجه به علاقه روزافزون مدیران دارایی و توافقنامه نظارتی پیشنهادی صنعت، این احتمال وجود دارد که ایالات متحده یک ETF بیت کوین را در آینده نزدیک تایید کند.

این گزارش می‌گوید: «SEC ترجیح می‌دهد یک ETF تنظیم‌شده بیت‌کوین به رهبری بیشتر شرکت‌کنندگان در وال استریت و با نظارت صرافی‌های تنظیم‌شده موجود، به جای پرداختن به محصول Grayscale OTC که شکاف سازمانی را پر می‌کند، وارد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا