ارز دیجیتال

آیا ارزهای دیجیتال می توانند امروز از محدوده معاملات خود فرار کنند؟

بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، نتوانست سود روز گذشته خود را حفظ کند و با کاهش قیمت کلی سکه، در اوایل روز جمعه به زیر 24000 دلار سقوط کرد. چندین ارز دیجیتال معروف دیگر از جمله اتریوم (ETH)، دوج کوین (DOGE)، ریپل (XRP)، سولانا (SOL) و لایت کوین (LTC) نیز در وضعیت قرمز قرار داشتند.

روند نزولی می تواند به دلیل افزایش عدم اطمینان در مورد سیاست پولی ایالات متحده باشد که منجر به زیان شدید در بازار ارزهای دیجیتال شد.

احساس عدم ریسک در بازار ارزهای دیجیتال حاکم است

روز جمعه، بازار جهانی ارزهای دیجیتال با کاهش روبرو شد زیرا سرمایه گذاران انتظار داشتند اطلاعات بیشتری در مورد سیاست پولی ایالات متحده از داده های تورم منتشر شود. فدرال رزرو برای تعیین سیاست های پولی به شدت به آمارهای اصلی PCE ایالات متحده متکی است و انتشار داده های امروز را برای چشم انداز بازار حیاتی می کند.

با وجود نظرات متفاوت در میان اعضای فدرال رزرو در مورد مسیر بهینه اقدام، انتظار می رود که نوسانات بازار در هفته های آینده همچنان بالا بماند.

علاوه بر این، تقویت کلی دلار آمریکا به عنوان یکی دیگر از عوامل مهم در کاهش بازار بیت کوین دیده می شود. دلار آمریکا برای چهارمین هفته متوالی رشد خود را طی کرد و سرمایه گذاران پیش بینی کردند که نرخ بهره در ایالات متحده برای مدت طولانی بالا باقی بماند.

شایان ذکر است که جدیدترین داده ها حاکی از کاهش شگفت انگیز تعداد افرادی است که برای دریافت مزایای بیکاری جدید در هفته گذشته ثبت نام کرده اند که نشان دهنده اقتصاد قوی و بازار کار فشرده در کشور است.

در نتیجه، داده‌های محکم اقتصادی ایالات متحده و اظهارنظرهای تندروانه اعضای فدرال رزرو در این ماه، احتمال ادامه روند انقباض پولی توسط فدرال رزرو را برای مدت طولانی افزایش داده است که منجر به تقویت دلار آمریکا شده است.

استانداردهای نظارتی برای مبادلات رمزنگاری در هنگ کنگ: صدور مجوز تا ژوئن مورد نیاز است

در 20 فوریه، کمیسیون اوراق بهادار و آتی (SFC) هنگ کنگ مشاوره ای را در مورد استانداردهای نظارتی پیشنهادی خود برای پلتفرم های تجارت دارایی دیجیتال راه اندازی کرد. این بدان معناست که صرافی‌های ارزهای دیجیتال فعال در هنگ کنگ یا به دنبال کسب و کار از سرمایه‌گذاران هنگ‌کنگی باید تا پایان ژوئن مجوز بگیرند.

کمیسیون اوراق بهادار و آتی (SFC) هنگ کنگ در 20 فوریه مشاوره ای را برای استانداردهای نظارتی پیشنهادی خود برای پلتفرم های معاملاتی دارایی دیجیتال آغاز کرد. صرافی‌های ارزهای دیجیتالی که در هنگ‌کنگ فعالیت می‌کنند یا از سرمایه‌گذاران هنگ‌کنگ می‌خواهند، باید تا پایان ژوئن مجوز دریافت کنند.

SFC همچنین به دنبال اطلاعاتی در مورد توانایی اپراتورهای پلت فرم دارای مجوز برای ارائه خدمات به سرمایه گذاران خرد و چگونگی اطمینان از پذیرش رمز و درج در روابط تجاری است.

اگرچه هنگ کنگ در حال حاضر تجارت خرده‌فروشی ارزهای دیجیتال را ممنوع می‌کند، اما این حرکت واکنش‌های مثبتی را هم از سوی مصرف‌کنندگان روزمره و هم از رهبران کسب‌وکار دریافت کرده است و اعتماد معامله‌گران به بیت‌کوین را افزایش می‌دهد.

قیمت بیت کوین

قیمت فعلی بیت کوین 23873 دلار است و حجم معاملات 24 ساعته آن 28.6 میلیارد دلار است. بیت کوین در 24 ساعت گذشته نزدیک به 2 درصد کاهش یافته است. از منظر فنی، انتظار می‌رود بیت‌کوین فوراً در سطح 23600 دلار حمایت شود و اگر به زیر این سطح برسد، به طور بالقوه می‌تواند قیمت بیت‌کوین را تا سطح 23375 دلار قرار دهد.

1677233175 414 آیا ارزهای دیجیتال می توانند امروز از محدوده معاملات خود
نمودار قیمت بیت کوین – منبع: Tradingview

در سمت صعودی، شکست بالای سطح 24100 دلار می تواند قیمت بیت کوین را به 24500 یا 25200 دلار برساند.

با این حال، اندیکاتورهای RSI و MACD هنوز در منطقه فروش هستند، بنابراین نظارت دقیق بر محدوده 23600 تا 23350 دلار بسیار مهم است. بسته شدن بیش از این محدوده می تواند فرصت های خرید بالقوه ای را ایجاد کند.

اکنون بیت کوین بخرید

قیمت اتریوم

قیمت زنده فعلی اتریوم 1650 دلار است و حجم معاملات 24 ساعته آن 8.3 میلیارد دلار است. در 24 ساعت گذشته، اتریوم نزدیک به 1 درصد سقوط کرده است. طبق CoinMarketCap، اتریوم با ارزش بازار زنده 203 میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.

جفت ETH/USD در حال حاضر با سطح مقاومت قابل توجهی در 1780 دلار مواجه است که توسط متحرک نمایی 50 روزه تقویت شده است. اگر جفت به زیر این سطح بسته شود، می‌تواند باعث ایجاد روند فروش در ETH شود.

1677233176 683 آیا ارزهای دیجیتال می توانند امروز از محدوده معاملات خود
نمودار قیمت اتریوم – منبع: Tradingview

اگر حرکت نزولی فعلی جفت ETH/USD ادامه داشته باشد و یک شکست نزولی زیر سطح اصلاحی فیبوناچی 38.2% وجود داشته باشد، روند نزولی ممکن است به طور بالقوه به سمت سطوح حمایتی 1600 دلار یا 1565 دلار گسترش یابد.

اکنون ETH بخرید

15 ارز دیجیتال برتر در سال 2023: فراتر از بیت کوین و اتریوم

سرمایه گذاران در بازار ارزهای دیجیتال گزینه های بیشتری نسبت به بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) دارند. تیم Cryptonews Industry Talk فهرستی از 15 آلتکوین برتر برای تماشای سال 2023 را تهیه کرده است.

این لیست به طور مرتب با پروژه های جدید ICO و آلتکوین ها به روز می شود، بنابراین حتماً برای آخرین موارد اضافه شده، مرتباً بررسی کنید.

سلب مسئولیت: بخش Industry Talk دارای بینش های بازیگران صنعت کریپتو است و بخشی از محتوای سرمقاله Cryptonews.com نیست.

بهترین قیمت را برای خرید/فروش ارز دیجیتال بیابید

1677233176 895 آیا ارزهای دیجیتال می توانند امروز از محدوده معاملات خود
ردیاب قیمت ارزهای دیجیتال – منبع: Cryptonews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا