ارز دیجیتال

گزارش: شرکت‌های چینی فروش فنتانیل بیش از 27 میلیون دلار پرداخت رمزنگاری دریافت کردند

منبع تصویر: Pixabay

تولیدکنندگان مواد شیمیایی چینی که مواد فنتانیل را می فروشند، بیش از 27 میلیون دلار به صورت ارز دیجیتال دریافت کرده اند.

بر اساس گزارش جدید شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Elliptic، تقریباً 90 درصد از شرکت های شیمیایی دارویی چینی که پیش سازهای فنتانیل را عرضه می کنند، ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و تتر را به عنوان نوعی پرداخت می پذیرند.

این گزارش نشان داد که بیشتر آزمایشگاه‌های چینی ارائه‌دهنده ترکیبات فنتانیل از حساب‌هایی در «سه صرافی خاص» مستقر در خارج از چین استفاده می‌کنند که در گزارش نامی از آنها ذکر نشده است.

پس از تجزیه و تحلیل کیف پول‌های ارزهای دیجیتال مورد استفاده این شرکت‌ها، Elliptic فاش کرد که آنها هزاران پرداخت به ارزش بیش از 27 میلیون دلار دریافت کرده‌اند و تعداد تراکنش‌ها نسبت به سال گذشته 450 درصد افزایش یافته است.

این شرکت گفت: «27 میلیون دلار پیش‌ساز کافی برای تولید قرص‌های فنتانیل با ارزش تقریبی 54 میلیارد دلار خریداری می‌کند.

محققان Elliptic از بیش از 90 شرکت مستقر در چین پیشنهاداتی برای تهیه پیش سازهای فنتانیل دریافت کردند که 90 درصد آنها پرداخت های ارز دیجیتال را پذیرفتند.

فنتانیل یک مسکن مصنوعی مخدر است که شبیه مورفین است اما تا 100 برابر قوی تر است. این دارو توسط پزشکان برای درمان دردهای شدید مانند درد بیماران سرطانی تجویز می شود.

با این حال، فنتانیل نیز به دلیل اثرات قدرتمندی که بر بدن دارد، به عنوان یک داروی تفریحی غیرقانونی ساخته و استفاده می شود.

نسخه غیرقانونی فنتانیل در آزمایشگاه های مخفی تولید می شود و در بازار سیاه به اشکال مختلف از جمله پودر، قرص و پچ به فروش می رسد. فنتانیل بسیار اعتیاد آور است و می تواند باعث مشکلات تنفسی جدی و تهدید کننده زندگی شود، به خصوص زمانی که در دوزهای زیاد مصرف شود.

بیشتر فنتانیل ارسالی به ایالات متحده از تامین کنندگان چینی می آید

Elliptic گفت که چندین تامین کننده اعتراف کرده اند که پیش سازهای فنتانیل و خود دارو را به مکزیک ارسال کرده اند، جایی که بیشتر فنتانیل که به ایالات متحده سرازیر می شود از آنجا می آید.

شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین افزود: بیشتر فنتانیل قاچاق شده به ایالات متحده با استفاده از پیش سازهای وارداتی از تامین کنندگان چینی تولید می شود.

بر اساس تحقیقات موسسه ملی بهداشت، در سال 2021، ایالات متحده بیش از 106000 مرگ ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر را ثبت کرد که از این تعداد، مواد افیونی مصنوعی در حدود 70600 مورد بوده است.

Elliptic خاطرنشان کرد که مصرف بیش از حد فنتانیل همچنین علت اصلی مرگ و میر در میان آمریکایی های 18 تا 45 ساله است.

این شرکت توضیح داد که بیش از 80 شرکت مستقر در چین را شناسایی کرده است که پیشنهاد ارسال پیش سازهای فنتانیل به خارج از کشور را در ازای ارزهای دیجیتال ارائه کرده اند.

در ادامه این گزارش آمده است: «هفده تا از کسب و کارها حتی پیشنهاد دادند که خود فنتانیل تهیه کنند.

سایرین پیشنهاد کردند مواد افیونی مصنوعی دیگر حتی قوی تر از فنتانیل تهیه کنند، اما در حال حاضر تولید و فروش آنها در چین قانونی است.

فروش مواد افیونی خطرناک مانند فنتانیل با استفاده از ارزهای رمزنگاری شده در حالی صورت می گیرد که حتی برخی از بازارهای تاریک وب مانند جاده ابریشم و جانشینانی مانند AlphaBay و Hydra این دارو را به دلیل آسیب بیش از حد به مشتریان ممنوع کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا