ارز دیجیتال

روندهای متفاوت زنجیره ای در شبکه اتریوم/بیت کوین به دلایلی اضافه کنید که چرا قیمت ETH/BTC ممکن است به افت ادامه دهد

بیت کوین و اتر. منبع: Adobe

نرخ مبادله بین بیت کوین (BTC)، اولین و بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار، و اتر (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان از نظر ارزش بازار که قدرت بلاک چین اتریوم را تامین می کند، در هفته های اخیر به سرعت کاهش یافته است.

ETH/BTC آخرین بار روی بایننس (طبق TradingView) در حدود 0.0625 تغییر دست داد، که حدود 15 درصد نسبت به اوج ماهانه قبلی در منطقه 0.0735 کاهش داشت و در پایین ترین سطح خود از جولای 2022 بود.

روندهای متفاوت زنجیره ای در شبکه اتریومبیت کوین به دلایلی

نزولی ETH/BTC به دلیل عملکرد ضعیف اتر نیست. در مقابل، در سطوح فعلی در 1750 دلار، اتر در این ماه فقط 10 درصد افزایش یافته است و بیش از 27 درصد در مقایسه با پایین ترین سطح ماهانه قبلی زیر 1400 دلار افزایش یافته است.

1679356525 5 روندهای متفاوت زنجیره ای در شبکه اتریومبیت کوین به دلایلی

مشکل اتر این است که مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، نتوانسته همگام با بیت کوین پیش برود. بیت کوین در بازارهای ارزهای دیجیتال در میان آنچه که تحلیلگران از آن به عنوان یک پیشنهاد “بهشت امن” یاد می کنند، با ایجاد شکاف در سیستم بانکی جهانی پیشرو بوده است.

نگرانی های ثبات مالی به طور نامتناسبی به نفع بیت کوین است

پس از اینکه سه بانک بزرگ منطقه‌ای ایالات متحده در اوایل این ماه افت کردند، Credit Suisse توسط رقیب سوئیسی UBS در آخر هفته خریداری شد. در همین حال، کنسرسیومی از بانک های آمریکایی هفته گذشته گرد هم آمدند تا کمک مالی 30 میلیارد دلاری برای بانک آمریکایی First Republic فراهم کنند.

با وجود تلاش‌های مقامات برای آرام کردن اوضاع، سرمایه‌گذاران همچنان بر این باورند که بانک‌های بیشتری، در ایالات متحده و جاهای دیگر، ممکن است در شرف سقوط باشند. و در حالی که این امر احساسات را در بازارهای سهام ایالات متحده مختل می کند، به دارایی های امن مانند طلا کمک می کند و همچنین به نظر می رسد که به ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین کمک می کند.

طلا برای هزاران سال بستر سیستم های مالی اکثر تمدن ها را تشکیل می داد، از این رو هنگامی که مشکلات در سیستم بانکداری ذخایر کسری مبتنی بر فیات و بانک مرکزی ظاهر می شود، بسیاری از سرمایه گذاران دوست دارند به طلا برگردند، که بسیاری آن را بهشت ​​نهایی می دانند. .

اما بیت کوین، که بسیاری از آن به عنوان “طلای دیجیتال” یاد می کنند، به طور فزاینده ای به عنوان یک پناهگاه امن در نظر گرفته می شود. به هر حال، این یک سیستم پرداخت بسیار قوی و بسیار غیرمتمرکز است که کاملاً جدا از سیستم مالی سنتی عمل می کند.

اتر همچنین می تواند ادعا کند که قوی، غیرمتمرکز و مستقل از سیستم مالی سنتی است. در واقع، با توجه به قابلیت برنامه‌ریزی هوشمند آن، مسلماً از بیت‌کوین فراتر می‌رود زیرا می‌توان یک اکوسیستم مالی غیرمتمرکز مستقل را مستقیماً در بالای بلاک چین آن ایجاد کرد (و در حال حاضر نیز در حال ساخت است).

اما اتر فقط نیمی از عمر بیت کوین را دارد. از نظر بسیاری از سرمایه گذاران، بیت کوین اعتماد بیشتری دارد، به ویژه با توجه به اینکه چشم انداز آینده آن به تلاش برنامه نویسان (مانند بنیاد اتریوم که هنوز در حال کار برای ارتقای بلاک چین اتریوم هستند) بستگی ندارد. انتظار می رود بیت کوین تقریباً دقیقاً همان طور که در حال حاضر است، کمابیش مانند طلا باقی بماند.

اگرچه ممکن است چرخه افزایش نرخ فدرال رزرو هنوز به پایان نرسیده باشد (آنها می توانند در این هفته نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه افزایش دهند)، بازارها در حال حاضر روی چرخه کاهش شرط بندی می کنند و بسیاری انتظار دارند که به زودی در میان تلاطم در بخش بانکی رخ دهد. تسهیل شرایط مالی به خوبی می‌تواند به افزایش کلی ارزهای دیجیتال (از جمله اتر) کمک کند، اگرچه بیت کوین احتمالاً پیشتاز خود را در پیشنهاد پناهگاه امن حفظ می‌کند.

1679356526 699 روندهای متفاوت زنجیره ای در شبکه اتریومبیت کوین به دلایلی
بیت کوین و طلا. منبع: Adobe

روندهای زنجیره ای بیشتر نزولی ETH/BTC را ترجیح می دهند

همانطور که سرمایه گذاران به طور فزاینده ای به بیت کوین به عنوان یک پناهگاه امن روی می آورند، معیارهای مختلف فعالیت زنجیره ای اصلی روند بالاتری دارند و تقاضای رو به رشد برای استفاده از شبکه را نشان می دهد. در بسیاری از معیارهای مشابه، بلاک چین اتریوم چنین افزایشی را در فعالیت نشان نمی‌دهد.

اگرچه این احتمالاً نمی‌تواند مستقیماً از ادامه رشد اتر جلوگیری کند (نه در صورتی که بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال به افزایش خود ادامه دهد)، ممکن است ادامه دادن به بیت کوین را برای ETH دشوار کند، به این معنی که احتمال کاهش بیشتر نرخ ارز ETH/BTC وجود دارد.

اولین معیار مورد توجه تعداد تراکنش هایی است که به صورت روزانه انجام می شود. همانطور که در نمودارهای زیر ارائه شده توسط The Block مشاهده می‌شود، این معیار اخیراً به بالاترین سطح خود از اوایل سال 2021 برای شبکه بیت‌کوین رسیده است، اما برای شبکه اتریوم در سطوح اخیر باقی می‌ماند.

1679356526 44 روندهای متفاوت زنجیره ای در شبکه اتریومبیت کوین به دلایلی

1679356526 511 روندهای متفاوت زنجیره ای در شبکه اتریومبیت کوین به دلایلی

در همین حال، اگرچه افزایش تعداد آدرس‌های فعال در شبکه بیت‌کوین در هفته‌های اخیر چندان چشمگیر نبوده است، اما این معیار هنوز به بالاترین حد چند ماهه نزدیک است. این را نمی توان در مورد تعداد آدرس های فعال در شبکه اتریوم گفت.

1679356526 592 روندهای متفاوت زنجیره ای در شبکه اتریومبیت کوین به دلایلی

1679356526 890 روندهای متفاوت زنجیره ای در شبکه اتریومبیت کوین به دلایلی

در جاهای دیگر، نرخی که آدرس‌های جدید برای اولین بار با شبکه بیت کوین در تعامل هستند نیز روند بالاتری داشته است. این را نمی توان در مورد شبکه اتریوم گفت، زیرا آدرس های جدید نزدیک به پایین ترین حد چند ساله باقی مانده اند.

1679356526 651 روندهای متفاوت زنجیره ای در شبکه اتریومبیت کوین به دلایلی
1679356526 313 روندهای متفاوت زنجیره ای در شبکه اتریومبیت کوین به دلایلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا