بازی

Magic: The Gathering – 10 بهترین فرماندهان زندگی

Magic: فرمت Commander بسیار محبوب The Gathering به بازیکنان این امکان را می دهد که عرشه هایی را پیرامون موجودات افسانه ای بسازند که به عنوان “فرمانده” یک دسته خاص انتخاب شده اند. در حالی که عرشه‌های جادویی می‌توانند بر اساس طیف گسترده‌ای از استراتژی‌ها ساخته شوند، دسترسی قابل اعتماد به فرمانده اجازه می‌دهد تا سازگاری منحصربه‌فردی را که در قالب‌های دیگر مانند مدرن یا تاریخی یافت نمی‌شود، ایجاد کند.


مطالب مرتبط: قوی ترین فرماندهان سلطان در جادو: گردهمایی

توانایی به دست آوردن زندگی در سحر و جادو یکی از عناصر اصلی بازی بوده است و بیشتر مترادف با سفید است، اگرچه سیاه و سبز به اثرات زندگی نیز دسترسی دارند. فرماندهان Lifegain به دنبال استفاده از lifegain به عنوان یک منبع هستند، یا از خود زندگی برای تقویت اثرات چشمگیر استفاده می کنند یا سعی می کنند از عمل به دست آوردن زندگی سود بیشتری کسب کنند. اینها برخی از بهترین فرماندهان هستند که می‌توانند بیشترین بهره را از زندگی ببرند.

به روز شده در 18 مارس 2023 توسط کیسی سیموز: اگر همچنان به دنبال بهترین فرماندهان lifegain برای استفاده در Magic هستید، دیگر به دنبال آن نباشید. ما این لیست را به روز کرده ایم تا با کارت های فعلی به روز بمانیم و مطمئن شویم که فقط بهترین انتخاب ها به شما ارائه می شود.

10 ترلاسارا، رقصنده ماه

ترلاسارا، رقصنده ماه نوشته کیران یانر

Trelasarra، Moon Dancer که در Adventures in the Forgotten Realms چاپ شده است، گزینه‌ای کارآمد و کم مانای سلسنیا برای یک فرمانده زنده است. برای هزینه کم دو مانا، این روحانی الف 2/2 بیان می کند که هر زمان که کنترلر آن زندگی می کند، یک شمارنده +1/+1 روی Trelasrara قرار می دهند و یکی را فریاد می زنند.

از آنجایی که این توانایی به میزان عمری که به دست می‌آید اهمیتی نمی‌دهد، بازیکن را تشویق می‌کند تا از افکت‌هایی استفاده کند که می‌تواند به طور مکرر در هر نوبت مقدار کمی از زندگی را فراهم کند، ترلاساررا بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌کند در حالی که کنترل‌کننده‌اش می‌تواند به‌خاطر استفاده از فریاد زدن

9 رودلف داسک برینگر

Rodolf Duskbringer Mtg، Magic The Gathering،
Rodolf Duskbringer اثر بیلی کریستین

رودولف، یک فرمانده خون آشام چشمگیر Orzhov، اولین بار در Jumpstart 2022 ظاهر شد. این بروشور پرهزینه 4/4 حاوی کلمات کلیدی متعددی است که او را به نیرویی تبدیل می کند که می توان با آن حساب کرد. با این حال، بزرگترین توانایی او در قالب توانایی او برای زنده کردن تقریباً هر موجودی از قبرستان شما فقط برای دو مانا است، به شرطی که شما به اندازه کافی زندگی کنید.

خوشبختانه، Lifelink ذاتی او به خوبی با دیگر اثرات حیاتی هم‌افزایی می‌کند و به دست آوردن زندگی کافی برای احیای همه موجودات به جز پرهزینه‌ترین موجودات، بسیار آسان است. اگرچه رودولف برای خودش گران تمام می‌شود، اما توانایی رودولف برای به دست آوردن غیرقابل تخریب پس از هر مقداری از زندگی، به این معنی است که حذف کردن او از روی تخته دشوار است. برای کسانی که به دنبال روشی ترسناک تر برای استفاده از سود زندگی هستند، تعداد کمی از آنها می توانند با ارزش رودولف مقایسه شوند.

8 شانا، تیغه پاک کننده

Shanna Purifying Blade Mtg، Magic The Gathering
شانا، تیغه پاکسازی اثر ماگالی ویلنوو

شانا، یک فرمانده نادر حیات بنت، به دنبال این است که زندگی به دست آمده شما را مستقیماً به قرعه کشی کارت تبدیل کند. توانایی او ساده و در عین حال موثر است، به همان اندازه مانا پرداخت می‌کند که شما برای کشیدن این تعداد کارت به دست آورده‌اید. با لایفلینک ذاتی و انبوه کارت‌هایی که زندگی را به دست می‌آورند، این به طور مستقیم به مقدار زیادی از کارت تبدیل می‌شود.

علاوه بر این، او یکی از معدود فرماندهان حیاتی است که به Blue mana دسترسی دارد و به تعدادی از گزینه های دفاعی از جمله دسترسی به ضد اسپل ها و Hexproof اجازه می دهد. شانا همراه با توانایی او در کشیدن کارت و هزینه کم، می تواند به راحتی از حریفان شما پیشی بگیرد و در عین حال به شما امکان می دهد به اقدامات متقابلی که برای ادامه کار نیاز دارید دسترسی داشته باشید.

7 لثیل، سحر فضلی

لتیل تکشاخ mtg art lucas graciano
لاتیل، سپیده دم از لوکاس گراسیانو

Lathiel که در Commander Legends چاپ شده است، یک گزینه عالی برای کسانی است که به دنبال تبدیل lifegain به یک حالت هیئت مدیره تهاجمی چشمگیر هستند. یک تکشاخ 2/2 با Lifelink برای چهار مانا، در پایان نوبت صاحبش، آن بازیکن می‌تواند تعداد شمارنده +1/+1 برابر با مقدار زندگی که در آن نوبت به دست آورده است را بین هر تعداد موجودی که به دست آورده است تقسیم کند. کنترل.

مطالب مرتبط: قوی ترین فرماندهان تک آبی در Magic: The Gathering

هنگامی که با مقدار قابل توجهی از اثرات حیاتی همراه شود، این می تواند موجودات شما را بسیار عظیم و وحشتناک کند. متأسفانه، لثیل نمی‌تواند خود را به هم بزند، به این معنی که او بهترین فرمانده غیر جنگی است.

6 دینا، روح تند

دینا روح شیب دار کریس رهن mtg art
دینا، روح تند از کریس ران

با هزینه کم دو مانا، دینا، Soul Steeper یک دروید 1/3 دریاد است که می تواند به عنوان فرمانده یک عرشه نجات گلگاری عمل کند. به خوبی با افکت هایی همکاری می کند که می تواند به طور مکرر عمر کنترلر خود را در هر نوبت به دست آورد.

این می تواند به طور مداوم برای تخلیه سایر بازیکنان از زندگی آنها بدون نیاز به حمله استفاده شود. علاوه بر این، دینا می تواند به یک تهدید تهاجمی تبدیل شود. با اجازه دادن به یک موجود برای قربانی شدن برای یک مانا، دینا می تواند +X/+0 را به دست آورد که در آن X قدرت موجود قربانی شده است.

5 کارلوف شورای ارواح

روح کارلوف روی تختی نشست
اثر هنری Karlov Of The Ghost Council اثر Volkan Baǵa

کارلوف شورای ارواح یکی دیگر از گزینه‌های کارآمد فرماندهی دو مانا است. یک روح Orzhov برای دو مانا، کارلوف کاملاً شبیه به Trelasarra است، اگرچه دسترسی به انتخاب کارت را از طریق scrying برای دسترسی به شمارنده +1/+1 اضافی و حذف قابل اعتماد معامله می کند.

هر زمان که کنترلر کارلوف جان می گیرد، به جای یک شمارنده که روی ترلاسارا قرار می گیرد، دو شمارنده روی کارلوف قرار می گیرد. علاوه بر این، با هزینه دو مانا، پنج شمارنده را می توان از کارلوف حذف کرد تا یک موجود را با سرعت فوری تبعید کرد. این به کارلوف اجازه می دهد تا به عنوان یک جایگزین تهاجمی تر و تعاملی Orzhov برای Trelasarra عمل کند.

4 هلیود، خورشید تاجدار

هنر هلیود در ستارگان
هلیود، تاج گذاری خورشید توسط جیسون A. Engle

دومین تکرار خدای تک سفید Theros، Heliod، Sun-Cround می تواند به طور قابل اعتمادی حیاتی را فراهم کند و در عین حال از کنترل کننده آن برای به دست آوردن حیات سود می برد. مانند دیگر خدایان فنا ناپذیر تروس، هلیود تنها زمانی به عنوان یک موجود به حساب می‌آید که کنترل‌کننده آن به رنگ آن ارادت کافی داشته باشد و حذف آن بسیار دشوار است.

مطالب مرتبط: قوی‌ترین فرماندهان گروهی در Magic: The Gathering

با دو توانایی عالی، Heliod نه تنها می‌تواند برای هر موجودی با هزینه دو مانا، Lifelink را فراهم کند، بلکه می‌تواند شمارنده‌های +1/+1 را برای هدف قرار دادن موجودات یا افسون‌های تحت کنترل صاحبش توزیع کند. از آنجایی که این اثر می تواند جادوها را هدف قرار دهد، می توان از آن برای بزرگتر کردن هلیود استفاده کرد، حتی زمانی که در حال حاضر یک موجود نیست.

3 ویتو، خار غروب رز

Vito Thorn of the Dusk Rose از اثر هنری Magic The Gathering
ویتو، خار غروب رز اثر Lie Setiawan

Vito، Thorn of the Dusk Rose، گزینه ای با قیمت مقرون به صرفه برای افزایش زندگی تک سیاه و سفید، می تواند مستقیماً افزایش عمر کنترلر خود را به آسیب تبدیل کند. ویتو یک روحانی خون‌آشام 1/3 برای سه مانا، اظهار می‌دارد که هر زمان که کنترل‌کننده‌اش جان می‌گیرد، بازیکن هدف این مقدار جان خود را از دست می‌دهد.

علاوه بر این، با هزینه پنج مانا، ویتو می‌تواند برای هر موجودی که تحت کنترل صاحبش است، Lifelink را فراهم کند و اطمینان حاصل کند که برای یافتن راه‌هایی برای به دست آوردن زندگی ضرر نخواهید کرد. نه تنها اثر او به طور موثر باعث می شود موجودات دارای Lifelink دو برابر بیشتر به بازیکنان آسیب وارد کنند، بلکه به طور قابل اعتمادی به کنترلر آن اجازه می دهد تا به حریفان آنها بدون نیاز به حمله به آنها آسیب برساند.

2 لیزا، کفن غروب

liesa هنر جادوی گردهمایی
لیزا، کفن غروب اثر اسلاومیر مانیاک

یک فرمانده Orzhov برای پنج مانا، Liesa, Shroud of Dusk کارتی است که به طور مداوم مجموع زندگی هر بازیکن را از بین می برد و باعث می شود بازیکنان هر زمان که یک طلسم بازی می کنند دو جان خود را از دست بدهند. از آنجایی که این فرشته 5/5 دارای پرواز و لایفلینک است، آن – در کنار سایر اثرات حیات بخش – می تواند این تلفات مداوم زندگی را جبران کند و این اثرات را یک طرفه تر کند.

همچنین شایان ذکر است که اگر Liesa حذف شود، کنترل‌کننده‌اش می‌تواند به جای مانا برای Commander Tax، زندگی را بپردازد، چیزی که نباید با سود کافی زندگی مشکلی ایجاد کند.

1 اولورو، زاهد بی سن

هنر انسان درشت اندام با شمشیر بر تخت ویران شده نشست
اولورو، زاهد بی سن اثر اریک دشان

یک گزینه Esper commander برای شش مانا، Oloro، Ageless Ascetic فرماندهی است که می تواند زندگی را حتی اگر در بازی نباشد به دست آورد. یک 4/5 برای شش مانا، در ابتدای نوبت کنترلر، اگر Oloro در میدان جنگ یا در Command Zone باشد، آن بازیکن دو جان به دست می آورد. این بدان معنی است که مهم نیست که چه اتفاقی می افتد، یک بازیکن Oloro همیشه از ابتدای بازی زندگی می کند.

پس از بازی، Oloro می‌تواند سود حیاتی را به کشیدن کارت تبدیل کند. پس از به دست آوردن زندگی و پرداخت یک مانا بی رنگ، Oloro به صاحب خود اجازه می دهد تا یک کارت بکشد و هر حریف یک زندگی را از دست بدهد. از دسترسی مداوم آن به سود حیاتی گرفته تا توانایی آن در ارائه مزیت کارت، بحث در مورد قدرت Oloro دشوار است.

بعدی: قوی ترین فرماندهان تک قرمز در Magic: The Gathering

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا