ارز دیجیتال

دادستان کل نیویورک لایحه ای را برای مهار صنعت ارزهای دیجیتال پیشنهاد می کند

منبع: Pexels

لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، در آخرین اقدام خود برای مهار این صنعت، قانونی را پیشنهاد کرد که مستلزم بازپرداخت وجه مشتریان و ممیزی مبادلات ارزهای دیجیتال است.

لایحه برنامه جیمز “قوی ترین و جامع ترین مجموعه مقررات در مورد ارزهای دیجیتال در کشور” را پیشنهاد می کند. بیانیه روز جمعه توسط دفتر او منتشر شد.

جیمز در بیانیه‌ای گفت: «تقلب‌ها و ناکارآمدی‌ها به نشانه‌های ارزهای دیجیتال تبدیل شده‌اند و زمان آن فرا رسیده است که قانون و نظم را در صنعت چند میلیارد دلاری برقرار کنیم.

نیویورک در حال حاضر مقررات قوی دارد، مانند BitLicense – مجوز کسب و کار که اجازه فعالیت های ارز مجازی تنظیم شده را می دهد.

اخیراً، دولت با بازیگران بد در صنعت سرکوب کرده است.

جیمز علیه صرافی رمزارز KuCoin در شکایت کرد مارس به اتهام عدم ثبت نام در ایالت.

به ویژه در آن اقدام، جیمز اتر را به عنوان امنیت نام می برد، این اولین بار است که یک مقام نظارتی در ایالات متحده از اتر به عنوان یک امنیت یاد می کند.

جیمز نیز دارد متهم الکس ماشینسکی، مدیرعامل سابق وام دهنده رمزارز سلسیوس، سرمایه گذاران را در مورد سلامت مالی آن شرکت گمراه کرده است. سلسیوس در ماه جولای اعلام ورشکستگی کرد.

در صورتحساب چیست؟

به گفته دفتر دادستان کل، قانون مقررات، حفاظت، شفافیت و نظارت رمزنگاری (CRPTO) به مجلس سنا و مجلس ایالتی ارائه خواهد شد تا در جلسه قانونگذاری سال 2023 مورد بررسی قرار گیرد.

بر اساس بیانیه دادستان کل، این لایحه تضاد منافع را با ممانعت از معامله کارگزاران و بازارهای رمزنگاری با حساب های خود و مسدود کردن کارگزاران از استقراض یا قرض دادن دارایی های مشتری متوقف می کند.

جیمز همچنین پیشنهاد کرد که شرکت ها را ملزم به انجام حسابرسی مستقل و الزام آنها به انتشار صورت های مالی حسابرسی شده کند.

این لایحه همچنین به استیبل کوین‌ها می‌پردازد و به طور جداگانه پلتفرم‌ها را ملزم می‌کند تا به مشتریانی که تحت تأثیر نقل و انتقالات غیرمجاز دارایی و در نتیجه کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، بازپرداخت کنند.

براد لندر، کنترل کننده شهر نیویورک، در بیانیه ای گفت: «فقدان شفافیت که صنعت کریپتو را آزار می دهد، به سرمایه گذاران بی شماری، به ویژه نیویورکی های کم درآمد و رنگین پوستان که سهم نامتناسبی از زیان را دارند، آسیب زیادی وارد می کند.

در سطح فدرال، قانونگذاران در حال کار بر روی لوایحی برای تنظیم این صنعت هستند که انتظار می رود برخی از آنها در ماه های آینده معرفی شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا