بازی

همه کاره ترین دستی تا کنون

کنسول های دستی در حال حاضر در حال افزایش محبوبیت هستند. بین Steam Deck، دستگاه استریم لاجیتک، G Cloud، Abxylute بسیار مقرون به صرفه، و Asus ROG Ally که به تازگی معرفی شده است، اکنون در عصر جدیدی از کنسول‌های قابل حمل و دستگاه‌های متمرکز بر جریان هستیم. منحصربه‌فردترین دستگاه در این رده رو به رشد، Razer Edge است، یک دستگاه بازی اندرویدی دستی با یک کنترلر قابل جابجایی. Razer Edge بخشی از فبلت، بخشی از دستگاه ابری، و بخشی از دستگاه بازی پرقدرت، آرزو دارد که دستگاه قابل حمل «همه کاری را انجام دهید» نهایی باشد. در حالی که برخی از مصالحه‌ها را در طول مسیر انجام می‌دهد، هنوز هم ساده‌ترین ابزار دستی برای کسانی است که می‌خواهند از تلفن همراه خود بیشتر استفاده کنند.

گیمر ویدیوی روزبرای ادامه با محتوا، پیمایش کنید

در نگاه اول Razer Edge فقط شبیه یک تلفن همراه بزرگ به نظر می رسد. دو مدل وجود دارد: یک دستگاه فقط وای فای و یک نسخه 5G انحصاری Verizon، اما نمی توانید از آن برای برقراری تماس یا ارسال پیامک استفاده کنید. در غیر این صورت، تمام عملکردهای یک گوشی اندرویدی را دارد، البته کمی بزرگتر از گوشی های دیگر در 6.8″. همچنین ضخیم تر است، که اولین سرنخ نشان می دهد که چیزهای بیشتری از آنچه به نظر می رسد وجود دارد.

بسیاری از چیزهایی که Edge را چشمگیر می کند در زیر کاپوت اتفاق می افتد. این اولین دستگاهی است که دارای چیپست Snapdragon G3X است، یک پردازنده موبایل با خنک کننده فعال که برای بازی ساخته شده است. در مقایسه با Pixel 6 من، Edge بازی‌های اندرویدی پرتقاضا را برای مدت طولانی‌تری با تنظیمات بالاتر اجرا می‌کند، بدون اینکه تبدیل به یک توپ آتشین شود.

مطالب مرتبط: با Abxylute: یک کنسول ابری امیدوارکننده و مقرون به صرفه

من فکر نمی‌کنم اگر سعی کردید Edge را بیش از حد گرم کنید – و من سعی کردم. در Black Desert Mobile، گرافیک را روی بالاترین تنظیمات تنظیم کردم – تنظیماتی که به شما هشدار می دهد باعث گرم شدن بیش از حد می شود – و ساعت ها پخش می شود. پس از 90 دقیقه، سمت چپ صفحه در لمس کمی گرم بود، اما به همان اندازه که گرم شد. اگر با صدای خاموش بازی می‌کنید، می‌توانید صدای کارکردن فن‌های داخلی را بشنوید، اما بسیار ساکت‌تر از Switch و Steam Deck است.

بازی های موبایل برای اجرا بر روی اکثر گوشی ها ساخته شده اند، بنابراین گرمای بیش از حد به طور کلی مشکل بزرگی نیست. برای MMO هایی مانند صحرای سیاه، MOBA هایی مانند Wild Rift یا بازی های RPG جهان باز مانند Genshin Impact، Edge می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. دمای پایین‌تر به معنای عملکرد پایدارتر و عمر باتری طولانی‌تر است، بنابراین داشتن دستگاهی با عملکرد بالا مانند این مزایای زیادی دارد.

کنترلر موجود Razer Kishi V2 است که سال گذشته آن را جداگانه بررسی کردم. من هنوز فکر می‌کنم که این بهترین کنترلر موبایل موجود است، و هنوز هم فکر می‌کنم ارگونومی آن می‌تواند بسیار بهتر باشد، اما از آن زمان به‌روزرسانی‌های کمی داشته که به نفع Edge است. با حالت کنترل‌کننده مجازی، می‌توانید ورودی‌های کنترل‌کننده را به دکمه‌های روی صفحه اختصاص دهید، که به شما امکان می‌دهد بازی‌های اندرویدی را که از کنترلر بومی پشتیبانی نمی‌کنند، بازی کنید.

عالی کار می کند و نگاشت دکمه ساده و شهودی است، اما ویژگی بسیار محدود است. این فقط با بازی‌هایی که دکمه‌های روی صفحه دارند کار می‌کند، زیرا نمی‌تواند ضربه زدن و کشیدن را که یکی از رایج‌ترین ورودی‌ها در بازی‌های موبایل است، شبیه‌سازی کند. من سعی کردم از کنترلر مجازی با Pokemon Unite استفاده کنم، و در حالی که برای حرکت در اطراف و حمله خودکار عالی عمل می کند، هر حرکتی که شما را ملزم به نگه داشتن دکمه و هدف گیری کند – که تقریباً همه آنهاست – کار نمی کند. هیچ راهی وجود ندارد که به کنترل‌کننده بگویید که می‌خواهید یک دکمه را نگه دارید و همزمان با چوب هدف بگیرید، بنابراین MOBA‌های موبایل هنوز با کنترلر سازگار نیستند. خوشبختانه می‌توانید Edge را از کنترلر کیشی بیرون بیاورید و آن را مانند یک تلفن نگه دارید، که این مزیت بزرگی است که سایر دستگاه‌های بازی دستی ندارند.

Edge به دلیل ماهیت یک دستگاه تلفن همراه اندروید و یک کنسول بازی دستی، سازش هایی را انجام می دهد. نسبت تصویر استاندارد موبایل 20:9 است که برای بازی های اندروید عالی است – و برای سازگاری با Kishi ضروری است – اما برای چیزهای دیگر عالی نیست. در حالی که بازی‌ها را در Geforce Now، Game Pass یا PlayStation Remote Play پخش می‌کنید – که به لطف پشتیبانی از Wi-Fi 6E Edge بی‌عیب و نقص است – بخش زیادی از صفحه نمایش را از دست می‌دهید، زیرا تقریباً همه بازی‌ها به طور طبیعی در 16:9 هستند. از طریق Steam Link کنترل بیشتری بر تنظیمات وضوح خود دارید، اما 20:9 هنوز نسبت تصویر طولانی عجیبی است که بازی‌ها برای آن طراحی نشده‌اند. وقتی بازی‌های قدیمی‌تر 4:3 را شبیه‌سازی می‌کنیم عجیب‌تر می‌شود. نه تنها بیش از دو سوم صفحه نمایش را از دست می دهید، بلکه اگر بازی دارای کات سین های عریض باشد، به اندازه یک تمبر پستی کاهش می یابد. اکثر شبیه سازها به شما اجازه می دهند تصویر را کشیده تا صفحه پر شود، اما من آن را توصیه نمی کنم.

لبه ریزر 3

همانطور که گفته شد، شبیه سازی احتمالا بهترین مورد استفاده برای Edge است. اندروید در حال حاضر یک پلتفرم باورنکردنی برای شبیه‌سازی است و سخت‌افزار Edge می‌تواند بازی‌های یکپارچهسازی با سیستمعامل را بدون نقص اجرا کند. من برخی از بازی‌ها را با عملکرد بسیار بد در شبیه‌سازی آزمایش کردم، مانند Super Mario Sunshine، و همه آنها نرخ فریم بالا و عملکرد ثابتی داشتند. شما می توانید از هر کنسول نینتندو و دستی تا Wii، هر کنسول سگا، و همچنین پلی استیشن، PS2، PSP و بازی های آرکید شبیه سازی کنید. آزمایش من کامل نبود، اما Super Mario Galaxy 2 و Kingdom Hearts: Birth by Sleep هر دو بی عیب و نقص هستند، بنابراین باید فرض کنم که می توانید تقریباً هر چیزی را در این مورد تقلید کنید.

بین بازی‌های اندرویدی با عملکرد بالا با کنترلر و بدون کنترلر، استریم ابری بی‌نقص و وسعت کامل شبیه‌سازی، Razer Edge خود را از هر دستگاه دستی دیگری متمایز می‌کند. نقاط ضعف، مانند نسبت ابعاد غیر استاندارد و کنترلر فشرده، من را از استفاده روزانه از آن برای پخش جریانی Game Pass و آشنایی مجدد با بازی های کلاسیک منع نکرده است. Razer از گوشی Razer خارج شده است، اما Edge فقط ثابت می کند که از زمان خود جلوتر بوده است. من با کمال میل گوشی خود را با دستگاهی مانند این جایگزین می کنم، و با پیچیده تر شدن بازی های استریم و اندروید، Razer Edge فقط بهتر می شود.

بعدی: کنترلر ریمیکس ایکس باکس آینده لوازم جانبی بازی های ویدیویی است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا