بازی

چگونه برخوردهای سطح پایین را در DnD جالب نگه داریم

اوه نه، یک برخورد دیگر با اجنه…

لینک های سریع

  • در برخوردهای ضعیف سرعت خود را حفظ کنید
  • استفاده از برخوردهای سطح پایین در سطوح بالاتر

جهان سازی از سیاه چال ها و اژدها با مقیاس کوچک به اندازه مقیاس بزرگ تعریف می شود. راهزنان، کوبولدها و مردگان اخیر، همه نقش مهمی در ساختن دنیایی از شخصیت های جذاب و مبارزات سرگرم کننده دارند. حفظ نبرد با این دشمنان سطح پایین بعد از مدتی می تواند چالش برانگیز شود.


گیمر ویدیوی روز

برای ادامه با محتوا، پیمایش کنید

مربوط

Dungeons & Dragons: 7 بار برای گفتن “نه” به عنوان DM

زیرا گاهی اوقات همه چیز از کنترل خارج می شود.

سادگی برخوردهای سطح پایین زمانی می تواند علیه سیستم شروع به کار کند که بازیکنان بدانند هر کاری که دشمن می تواند انجام دهد، و مشخص می شود که همان غرغر CR1/4 کپی و پیست شده است تا زمانی که ردیاب برخورد اعلام کند که آماده است. در اینجا نحوه جلوگیری از رکود دعواهای اولیه آورده شده است.


برخوردها را متنوع نگه دارید

خدمتکاران قاتل سه مرده طعمه خود را در نزدیکی مجسمه Minsc و Boo می‌کشند.
بن بست از طریق جادوگران ساحل

یکی از رایج‌ترین چیزهایی که می‌تواند به مبارزات سطح پایین احساس یکسانی بدهد این است اکثر موجودات یکسان بازی می کنند. مجموعه ای از نقاط ضربه، دو نوع حمله، و شاید یک توانایی ویژه که یک پرتاب پس انداز متناسب با سطح را مجبور می کند.


یک گروه پنج نفره از راهزنان از یکدیگر قابل تشخیص نیستند مگر اینکه شما هنگام برنامه ریزی جلسه به آنها نام و شخصیت بدهید. که نه فرآیند زمان بر برای شخصیت هایی که ممکن است هرگز در بازی صحبت نکنند یا شخصیت های خود را به این باور برسانید که قرار است دیپلماتیک باشند زیرا در غیر این صورت نامی از آنها نمی بردید.

چند رویکرد مختلف برای متمایز کردن دشمنان سطح پایین از یکدیگر بدون نیاز به صرف زمان زیادی برای آمادگی وجود دارد.

رویکرد

روش

مثال

صفت

به هر موجودی در یک برخورد یک صفت واحد بدهید. حتی می توانید یک جدول تصادفی برای صرفه جویی در وقت جمع آوری کنید. این توصیف یک کلمه ای می تواند بر استراتژی آنها تأثیر بگذارد و چگونه آنها را برای بازیکنان توصیف می کنید.

پس از ابتکار، شما را توصیف می کنید بالاترین نورد kobold به عنوان سرسخت. آنها جلوتر از گروه وارد میدان می شوند و به راحتی از ترکیب خارج می شوند.

سلاح های مختلف

شما اغلب می توانید اسلحه ای را که یک شخصیت با آن استفاده می کند تعویض کنید حداقل تغییر در بلوک آمار آنها. تغییر نوع آسیب بین

یک محافظ توپدار نوع آسیب متفاوتی را به متحدان چماقدار خود وارد می کند. آنها همچنین می توانند موقعیت متفاوتی برای خود داشته باشند از این محدوده گسترش یافته استفاده کنید.

نقاط ضعف و قوت

با مقداری زمان آماده سازی اضافی می توانید درست کنید الگوهایی که می توانند برای هر انسان نما اعمال شوند دشمن برای ایجاد تغییرات جزئی در آمار.

یک مزدور گنومیش در ذخیره های طلسم مزیت خواهد داشت اما کندتر از یک انسان معمولی حرکت کنید.

استراتژی های گروهی

شرایطی را ایجاد کنید که نحوه رفتار دشمنان در جنگ را تغییر دهد. این همچنین می‌تواند به روایت گسترده‌تر گره بخورد.

دسته ای از اجنه یک آرایش دفاعی را تشکیل می دهند اطراف یک زندانی در حال اسکورت هستند.

استفاده از این تغییرات همچنین می تواند بازیکنان را تشویق به تغییر رویکرد خود کند.
یک شخصیت رزمی ممکن است گنوم مقاوم در برابر جادو را در اولویت قرار دهد
در حالی که طلسم بر روی دشمنی که در پشت سایر دشمنان پنهان شده است تمرکز می کند.


در برخوردهای ضعیف سرعت خود را حفظ کنید

Barbarian In Rage در DND
Minion of the Mighty اثر اوریانا منندز

نتیجه نهایی بسیاری از دعواها در D&D از پیش تعیین شده است و صرفاً یک سوال این است که طرف و بازیکنان چقدر زمان و منابع باید صرف کنند. شما نمی خواهید این دعواها برای مدت طولانی ادامه داشته باشد.

روش های مختلفی برای رسیدگی به این موضوع وجود دارد.

  • طراحی مسیرها برای راه حل های غیر جنگی. اگر بازیکنان تمایلی به انجام یک رویارویی سطح پایین ندارند، به آنها اجازه دهید که بترسانند یا دزدکی از آنها عبور کنند.
  • از دشمنان بخواهید که تسلیم شوند یا وقتی به اندازه کافی خون آلود هستند، شکست بخورند. شما می توانید مقدار ضرر و زیان را انتخاب کنید که یک گروه از آنجا فرار کند یا زمانی که بازیکنان شروع به پرت شدن می کنند، نبرد را برنده اعلام کنید.
  • HP موجودات را کاهش دهید تا سریعتر از بین بروند. برخی از جداول از قوانین mook از نسخه چهارم برای دشمنان به خصوص ضعیف استفاده می کنند: Mook ها یک نقطه ضربه دارند اما هر اثری را که می تواند نیمی از آسیب را به همراه داشته باشد نادیده بگیرید.
  • یک موجود قوی تر در مبارزه را به عنوان رهبر تعیین کنید. این موجودات دیگر پس از شکست رهبرشان پراکنده می شوند.


استفاده از برخوردهای سطح پایین در سطوح بالاتر

Dungeons & Dragons: در Swarming Goblins اثر اندرو مار، اجنه از دره ای حمله می کنند
Swarming Goblins اثر اندرو مار

هنگامی که مهمانی شما از ماجراجویی های سطح پایین خود گذشته است، این بدان معنا نیست که باید آن بخش از کتابچه راهنمای هیولا را کنار بگذارید. راه های زیادی وجود دارد آن کوبولدها و گابلین ها را در سطوح بالاتر مرتبط نگه دارید.

رویکرد

روش

استفاده مجدد از برخوردهای قدیمی برای نشان دادن رشد

استفاده از یک برخورد قدیمی همانطور که قبلاً به نظر می رسید به طرف شما کمک می کند تا متوجه شود که از آن زمان تا چه حد پیشرفت کرده است. این است روشی نیست که بیش از حد مورد استفاده قرار گیرد اما اگر یک یا دو بار در کمپین انجام شود می تواند تأثیرگذار باشد.

از باس های قدیمی به عنوان مینیون های جدید استفاده مجدد کنید

یک رویکرد اصلی در بازی های ویدیویی خزنده در سیاهچال این است که با بازیافت باس فایت های قدیمی در زمان توسعه صرفه جویی کنید به عنوان مینیون ها و برخوردهای تصادفی در سطوح بالاتر. این آنها را مرتبط و احساس می کند و در عین حال اجازه می دهد چالش به سمت بالا پیشرفت کند. ممکن است بخواهی ساده سازی بلوک های آمار: اگر برخوردهای تصادفی شروع به بیرون انداختن اکشن های افسانه ای کند، سرعت بازی را کاهش می دهد.

Swarms را ایجاد کنید

با استفاده از قوانین ازدحام موش ها و دیگر موجودات، می توانید موجودی با CR بالا بسازید که نشان دهنده ارتشی از موجودات ضعیف تر است که با هم کار می کنند. به جنگنده سطح ده خود اجازه دهید هیجان مبارزه با یک ارتش کامل از اسکلت های CR 1/4 را تجربه کند. بدون درد غلت زدن برای هر دشمن.

موانع غیر جنگی

شخصیت‌های ضعیف‌تر همچنان می‌توانند موانع غیر رزمی خوبی ایجاد کنند. یک حزب ممکن است انتخاب کند از کنار گروهی از مینیون های سطح پایین عبور کنید تا از هشدار دادن به رهبر قدرتمندتر آنها جلوگیری کنید.

بعد

Dungeons & Dragons: چگونه پس‌زمینه‌ها را در کمپین خود بگنجانیم

بیاموزید که چگونه پس زمینه های جالبی را به کمپین D&D خود اضافه کنید!


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا