ارز دیجیتال

JD، بانک چین به خلبان CNY دیجیتال هنگ کنگ بپیوندید

منبع: Ttstudio/Adobe

بازیگران بزرگ تجاری در حال پیوستن به پایلوت یوان دیجیتال “برون مرزی” هنگ کنگ-سرزمین اصلی چین هستند – از جمله غول تجارت الکترونیک JD.com و بانک چین.

بانک چین یکی از بزرگترین بانک های تجاری دولتی چین است، در حالی که JD.com مسلماً پاسخ این کشور به آمازون است.

این آزمایشی شامل شرکت های تابعه JD، JD Technology و JD Global Sales می شود. اولی با پروژه های فناوری اطلاعات سروکار دارد، در حالی که دومی معاملات و فروش را برای مکان های خارج از سرزمین اصلی پردازش می کند.

به گفته CICC Online، این اقدام JD را به اولین شرکت بزرگ مستقر در سرزمین اصلی تبدیل می کند که از تجارت یوان دیجیتال فرامرزی پشتیبانی می کند.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که «صدها» فروشنده در هنگ‌کنگ پرداخت‌های یوآن دیجیتال را به عنوان بخشی از آزمایشی پذیرش کرده‌اند. مصرف کنندگان در هنگ کنگ نیز شروع به استفاده از کیف پول های دیجیتال یوان “سخت” کرده اند – که اکنون در دستگاه های توزیع ویژه در دسترس هستند.

بانک چین و JD.com تلاش کرده اند با توزیع هزاران “پاکت قرمز دیجیتال” – در یک تبلیغ خوش شانس از نوع قرعه کشی/ هدیه، به این پروژه علاقه مند شوند. این تاکتیک نیز به طور گسترده در سرزمین اصلی استفاده شده است.

از مصرف کنندگان دعوت می شود علاقه خود را از طریق تلفن های هوشمند خود ثبت کنند. کسانی که «پاکت قرمز» دریافت می‌کنند می‌توانند به دارایی‌های رایگان یوان دیجیتال دسترسی داشته باشند – مشروط بر اینکه کیف پول یوآن دیجیتال بانک چین را باز کنند و از وجوه آن برای پرداخت کالاها و خدمات در پلتفرم JD استفاده کنند.

بانک چین همچنین شعبه های مستقر در هنگ کنگ و همچنین یک شرکت تابعه متمرکز در هنگ کنگ را اداره می کند.

تصویری که خریداران و گردشگران در چین را به نمایش می‌گذارد، و همچنین نمایشی هنرمندانه از یک توکن دیجیتال یوان.
مطالب تبلیغاتی یوآن دیجیتال به زبان انگلیسی برای ساکنان هنگ کنگ که توسط بانک چین منتشر شده است. (منبع: بانک چین).

پرداخت های فرامرزی – هدف جدید یوان دیجیتال چین

در حالی که بانک مرکزی خلق چین (PBoC) قبلاً پتانسیل فرامرزی یوان دیجیتال را کم اهمیت جلوه داده بود، از اواخر سال گذشته، با احتیاط شروع به طراحی مجدد کتاب بازی خود – که با آزمایش هنگ کنگ آغاز شد، کرد. آزمایش مشابهی نیز در ماکائو در حال انجام است، سرزمین دیگری که واحد پول خود را دارد.

همان رسانه اشاره کرد که «خودی‌های صنعت» چین پیش‌بینی می‌کنند که «رشد قابل‌توجهی» در بازار پرداخت‌های فرامرزی این کشور در سال جاری وجود خواهد داشت. آنها معتقدند “مصرف” فرامرزی ممکن است به 244 میلیون دلار افزایش یابد.

این رسانه، که شاید سیاست اخیر PBoC را منعکس کند، نوشت که “یوآن دیجیتال با مزایای پرداخت هوشمند، فضای زیادی برای توسعه در بخش مصرف فرامرزی دارد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا