شبکه های اجتماعی

کنجکاوی ناسا اولین “پرتوهای خورشید” را در مریخ مشاهده کرد

ناسا‘s کنجکاوی مریخ نورد برای اولین بار عکس گرفته استآفتاب پرتوها” روی مریخآژانس فضایی آمریکا اعلام کرد.

این پرتوها در حالی که خورشید در 2 فوریه بر فراز افق فرود آمد، با “پرتوهای نور، ابرها را روشن کرد.”

اینها همچنین به عنوان پرتوهای کرپوسکولار شناخته می شوند لاتین کلمه برای “گرگ و میش”.

به گفته مقامات این ماموریت، “این اولین بار بود که پرتوهای خورشید به این وضوح در مریخ مشاهده می شد.”

کنجکاوی این صحنه را در آخرین بررسی ابرهای گرگ و میش مریخ نورد، که در ژانویه آغاز شد و در اواسط مارس به پایان خواهد رسید، به تصویر کشید.

این دوربین بیشتر به دوربین رنگی ماست یا Mastcam متکی است که به دانشمندان کمک می کند تا ببینند ذرات ابر در طول زمان چگونه رشد می کنند.

در مقابل، نظرسنجی قبلی ابری که در سال 2021 انجام شد شامل تصویربرداری بیشتر توسط دوربین‌های ناوبری سیاه و سفید کنجکاوی بود که نگاهی دقیق به ساختار ابر در حین حرکت ارائه می‌کرد. این بررسی همچنین ابرهای درخشان در شب را نشان داد.

بیشتر ابرهای مریخی بیش از 60 کیلومتر بالاتر از سطح زمین شناور نیستند و از یخ آب تشکیل شده اند، اما ابرها در آخرین تصاویر به نظر می رسد در ارتفاع بالاتری قرار دارند، جایی که هوا به ویژه سرد است.

این نشان می دهد که این ابرها از یخ دی اکسید کربن یا یخ خشک ساخته شده اند.

در زمین، ابرها اطلاعات پیچیده اما حیاتی برای درک آب و هوا در اختیار دانشمندان قرار می دهند. با بررسی زمان و مکان تشکیل ابرها، دانشمندان می توانند درباره ترکیب و دمای جو مریخ و بادهای درون آن اطلاعات بیشتری کسب کنند.

علاوه بر تصویر پرتوهای خورشید، کنجکاوی مجموعه ای از ابرهای رنگارنگ به شکل پر را در 27 ژانویه به تصویر کشید. هنگامی که با نور خورشید روشن می شوند، انواع خاصی از ابرها می توانند نمایشگری شبیه رنگین کمان به نام رنگین کمانی ایجاد کنند.

این ابر رنگین کمانی پر شکل درست پس از غروب خورشید در 27 ژانویه 2023، سی و هفتصد و بیست و چهارمین روز مریخی یا همان روز ماموریت کنجکاوی ثبت شد.

مطالعه رنگ‌های ابرهای رنگین کمانی می‌تواند به دانشمندان درباره اندازه ذرات درون ابرها و چگونگی رشد آنها در طول زمان بگوید.

جایی که ما رنگین کمانی را می بینیم، به این معنی است که اندازه ذرات ابر با همسایگان خود در هر قسمت از ابر یکسان است. مارک لمون، یک دانشمند جوی با موسسه علوم فضایی در بولدر، کلرادو گفت.

“با نگاه کردن به انتقال رنگ، ما شاهد تغییر اندازه ذرات در سراسر ابر هستیم. این به ما در مورد نحوه تکامل ابر و چگونگی تغییر اندازه ذرات آن در طول زمان می‌گوید.”

کنجکاوی هم پرتوهای خورشید و هم ابرهای رنگین کمانی را به صورت پانوراما ثبت کرد که هر کدام از 28 تصویر ارسال شده به زمین به هم چسبیده بودند. تصاویر برای تاکید بر نقاط برجسته پردازش شده اند.

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا