چه طور

چگونه یک استراتژی بازاریابی موثر ایجاد کنیم

برای موفقیت هر کسب و کاری، باید بازاریابی را برای مخاطبان هدف یا جمعیت خود تسلط داشته باشد. کسب و کارهای کوچک تا متوسط ​​یا SMB ها مخصوصاً باید بازاریابی کنند تا بتوانند از رقبای خود بهتر عمل کنند و تا آنجا که می توانند ترافیک مشتریان محدود را جذب کنند.

اگر بازاریابی SMB شما به کمی تقویت نیاز دارد، به جای درستی آمده اید. امروز، بیایید گام به گام نحوه ایجاد یک استراتژی بازاریابی SMB موثر را توضیح دهیم.

چرا به یک استراتژی بازاریابی نیاز دارید؟

شما نیاز به یک استراتژی بازاریابی بنابراین می توانید بازدهی بهتری را در سرمایه گذاری های بازاریابی خود مشاهده کنید. اگر فقط یک دسته تبلیغات تصادفی یا عمومی را برای همه ارسال کنید، احتمالاً بازدهی سودآوری در آن سرمایه نخواهید دید.

منبع

اما اگر تلاش‌های بازاریابی خود را استراتژی‌بندی کنید، احتمال این که:

همه کسب و کارها برای پیشرفت به استراتژی های بازاریابی نیاز دارند. به عنوان مثال، یک مطب دندانپزشکی ممکن است از استراتژی بازاریابی به علاوه ابزارهایی مانند GetWeave تا جذابیت آن برای مشتریان و بیماران به حداکثر برسد.

چگونه یک استراتژی بازاریابی SMB بسازیم

اکنون که اهمیت داشتن یک استراتژی بازاریابی SMB موثر را می دانید، بیایید نحوه توسعه گام به گام را توضیح دهیم.

مرحله 1 – اهداف درست را تعیین کنید

در مرحله اول، شما باید به طور کلی اهداف مناسبی را برای SMB خود تعیین کنید. کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​مانند شما اغلب نیاز به هدف گذاری خاصی دارند معیارهای برای رشد موثر و طبق برنامه برای این منظور، سوالات کلیدی مانند:

  • چه چیزی را می خواهید از طریق بازاریابی خود به دست آورید؟
  • کسب و کار شما چقدر برای رشد در یک بازه زمانی خاص نیاز دارد؟

به عنوان مثال، اکثر SMB ها می خواهند درآمد خود را افزایش دهند یا سرنخ های بیشتری دریافت کنید. صرف نظر از اهدافی که انتخاب می کنید، به یاد داشته باشید که آن اهداف را «هوشمند» نگه دارید، یا:

  • خاص
  • قابل اندازه گیری
  • قابل اقدام
  • مربوط
  • به موقع

اهداف هوشمند برای اکثر مشاغل کوچک و متوسط مواردی مانند افزایش درآمد با درصد مشخص، بدست آوردن تعداد معینی سرنخ و غیره هستند.

هوشمندانهمنبع

مشخص نگه داشتن اهداف به شما کمک می کند تا از استراتژی ها و ابزارهای بازاریابی مناسب برای نیازهای خود استفاده کنید. به عنوان مثال، شاید شما مشتریان، سرنخ ها و بازدیدکنندگان وب سایت را هدف قرار دهید یا به دنبال بازسازی وب سایت یا فروشگاه آنلاین خود برای عملکرد بهتر و بهتر باشید. بهینه سازی موتور جستجو (سئو).

خط پایانی: اهدافی را که می‌خواهید از طریق بازاریابی خود به دست آورید، مشخص کنید، سپس از آنجا حرکت کنید.

مرحله 2 – معیارها و یک خط پایه را شناسایی کنید

قدم اصلی بعدی شناسایی بازاریابی مناسب است معیارهای و یک خط پایه یا نقطه شروع که می توانید آنها را با آن اندازه گیری کنید. به طور خلاصه، یک خط پایه به شما کمک می کند تا تعیین کنید کدام یک از تاکتیک ها یا ابزارهای بازاریابی شما اعداد یا پیشرفت های مناسبی را برای اهداف کلی شما که در بالا ذکر شد ایجاد می کند.

بگویید که هدف شما افزایش ترافیک وب سایت با درصد مشخص یا تعداد بازدیدکنندگان. خط پایه شما می تواند تعداد بازدیدکنندگان فعلی یا تعداد بازدیدکنندگان بالای شما باشد، همانطور که قبلاً در طول عمر کسب و کار شما ثبت شده است.

اهداف و معیارها را تعریف کنیدمنبع

اکنون که یک خط پایه دارید، می‌دانید که اگر تلاش‌های بازاریابی شما موفقیت‌آمیز باشد، چه بهبودی به نظر می‌رسد. همچنین باید معیارهای کلیدی یا KPI را تعیین کنید تا به شما کمک کند این موفقیت را اندازه گیری کنید، مانند درآمد، تعداد بازدیدکنندگان، کل ترافیک در یک روز و غیره.

البته این معیارها به اهداف و کسب و کار شما بستگی دارد. پس کمی وقت بگذارید تا به آن فکر کنید معیارهای قبل از رفتن به مرحله بعدی می خواهید روی آن تمرکز کنید.

مرحله 3 – تاکتیک های بازاریابی خود را انتخاب کنید

اکنون که می دانید به دنبال چه چیزی باشید و چگونه موفقیت را اندازه گیری کنید، وقت آن است که تاکتیک های بازاریابی مناسب را برای دستیابی به آن موفقیت انتخاب کنید. به طور کلی، بیشتر تاکتیک های بازاریابی یکی از دو نوع هستند:

  • تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ اینها از کانال های دیجیتال مختلفی مانند وب سایت یا موتورهای جستجو برای دستیابی به مخاطبان هدف شما استفاده می کنند تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان پولی.
  • تاکتیک های بازاریابی سنتی اینها از کانال های بازاریابی آفلاین یا سنتی برای دسترسی به مخاطبان شما مانند تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردها، پوسترها و غیره استفاده می کنند.

به طور کلی، اکثر SMB ها باید تاکتیک های بازاریابی دیجیتال و سنتی را با موفقیت ترکیب کنند. یک استثنا وجود دارد: مشاغل تجارت الکترونیک. اگر یک کسب و کار انحصاری آنلاین دارید، طبیعتاً بیشتر یا کاملاً روی آن تمرکز خواهید کرد تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ به جای ترکیب این دو نوع

شش رکن بازاریابی دیجیتال موثرمنبع

اما اگر SMB شما در خرده فروشی حضور دارد، احتمالاً باید تا حدی از تاکتیک های بازاریابی دیجیتال و سنتی استفاده کنید. در مورد اینکه چقدر، اعضای مخاطب هدف خود را در نظر بگیرید، و اینکه چگونه آنها به احتمال زیاد مواد بازاریابی شما را می بینند، سپس تصمیم بگیرید که کدامیک را بر اساس پیش بینی های خود اولویت بندی کنید.

مرحله 4 – کانال های بازاریابی را انتخاب کنید

گام مهم بعدی انتخاب کانال های بازاریابی مناسب برای برند و اهداف کلی کسب و کارتان است. کانال های بازاریابی شامل، اما محدود به موارد زیر نیست:

به طور طبیعی، برخی از این کانال های بازاریابی به وضوح در یکی از دو براکت تاکتیک بازاریابی فوق قرار می گیرند. شما باید کانال های بازاریابی را برای استفاده بر اساس موارد زیر انتخاب کنید:

  • بودجه ی تو
  • ترجیحات یا فعالیت های اعضای مخاطب هدف شما (به عنوان مثال، خریداران آنلاین به احتمال زیاد در مورد برند شما اطلاعات کسب می کنند یا از وب سایت شما بازدید می کنند. از تبلیغات PPC در گوگل استفاده کنید در مقایسه با تبلیغات رادیویی)
  • ابزارها و ترجیحات تجاری شما

اگر مطمئن نیستید که از چه کانال های بازاریابی استفاده کنید، نگاهی به آنچه رقبای شما استفاده می کنند بیندازید و مدلی ایجاد کنید که بسیار شبیه آن باشد. اگر آن کانال‌های بازاریابی برای رقبای شما کار می‌کنند، به احتمال زیاد برای شما نیز کار خواهند کرد زیرا هر دوی شما برای اعضای مخاطب هدف یکسانی رقابت می‌کنید.

مزایای تبلیغات ppcمنبع

مثلاً بگویید که شما یک صرافی رمزنگاری را راه اندازی می کنید و از مردم می خواهید کریپتو بخر در سایت شما رقبای شما تبلیغات دیجیتالی با کیفیتی دارند، بنابراین ممکن است بخواهید تعدادی از تبلیغات خود را قرار دهید.

از طرف دیگر، می توانید به طور بالقوه از طریق کانال های جایگزین با مشتریان ارتباط برقرار کنید و از رقابت مستقیم اجتناب کنید. به عنوان مثال، شاید شما بیشتر بر روی کانال های بازاریابی دیجیتال تمرکز کنید که رقبای سنتی شما به آن فکر نمی کنند. گرفتن سرنخ.

مرحله 5 – اندازه گیری نتایج و تنظیم + بهینه سازی

در نهایت، می‌توانید استراتژی بازاریابی SMB خود را با اندازه‌گیری نتایج در طول زمان بهبود و بهینه کنید. همانطور که اولین تبلیغات خود را منتشر می کنید و اولین مشتریان خود را به سایت خود می آورید، تا آنجا که می توانید داده جمع آوری کنید و تعیین کنید:

  • کدام تبلیغات یا کانال های بازاریابی موفق ترند
  • چگونه اعضای مخاطب هدف شما به تلاش های بازاریابی شما پاسخ می دهند
  • جایی که می‌توانید در وب‌سایت خود، نشانه‌گذاری مواد و کمپین‌های خود بهبودهایی ایجاد کنید

در حال تجزیه و تحلیل نتایج بازاریابی شما و ایجاد بهبودها راه شماره یک برای تسلط بر بازاریابی SMB به طور کلی است. همچنین این تنها راهی است که می‌توانید تا حد امکان از هر دلار بازاریابی که خرج می‌کنید، ارزش بیشتری کسب کنید.

چالش های اصلی برای ارائه سرمایه بازاریابیمنبع

به عنوان مثال، بگویید که شما یک دسته از تبلیغات Google PPC را منتشر کرده اید. با گذشت زمان، باید عملکرد آن تبلیغات را اندازه گیری کنید و بفهمید که کدام یک بیشترین افراد را به وب سایت شما می آورند. سپس می‌توانید تبلیغات آینده را مانند موفق‌ترین تبلیغاتی که قبلاً راه‌اندازی کرده‌اید طراحی کنید.

بسته شدن

در نهایت، یک استراتژی بازاریابی SMB خوب حول محور برنامه ریزی، انتخاب و سپس تجزیه و تحلیل تاکتیک ها و کانال های بازاریابی می چرخد. با آمادگی و طرز فکر صحیح، می توانید یک استراتژی برنده برای برند خود، صرف نظر از صنعت یا جایگاه آن، ایجاد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا