دیجیتال مارکتینگ

چک لیست کامل برای ایجاد فراخوان برای اقدام قانع کننده

در بسیاری از مواقع، زمانی که بازاریابان می‌خواهند تأثیر زیادی در بازاریابی خود بگذارند، روی انجام یک پروژه بزرگ تمرکز می‌کنند: کمپین‌های ایمیل بزرگ، طراحی مجدد وب‌سایت بزرگ، برنامه‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی، همه چیز بزرگ.

اما در حالی که پروژه های بزرگ می توانند بازدهی بزرگی داشته باشند، شما تمام وقت دنیا برای اجرای آنها ندارید. شما چیزهای زیادی را در بشقاب خود دارید — تنها وقت آزاد شما در روز باقی مانده است 43 دقیقه در روز چهارشنبه بین روسری کردن ناهار بسته بندی شده و تماس هفتگی مشتری ساعت 13:00 شما.

بله… زمان زیادی برای آن کمپین های بزرگ نیست، ها؟

خبر خوب این است که شما به آنها نیاز ندارید تا تأثیر زیادی بر بازاریابی شما بگذارند — اغلب، یک تغییر کوچکتر می تواند معجزه کند. و یکی از کوچک‌ترین تغییراتی که می‌توانید با بزرگ‌ترین اسپلش اجرا کنید، بازسازی‌های فراخوان برای اقدام (CTA) است. در CTAهای خودمان، شاهد تغییرات کوچکی بوده‌ایم که باعث افزایش 30 درصدی در تبدیل می‌شود… که تغییر بزرگی نیست.

بنابراین اگر فقط چند دقیقه در هفته فرصت دارید تا نرخ تبدیل خود را بهینه کنید، راه حلی است که می توانید از تاریخ گذشته خود استفاده کنید. برای اطمینان از اینکه هیچ یک از اجزای مهم CTA را فراموش نمی کنید، حتماً چک لیست زیر را دنبال کنید.

11 عنصر اساسی یک فراخوان موثر

برای کمک به نشان دادن آناتومی یک CTA خوش ساخت، CTA اصلی را که اخیراً در یک پست وبلاگ در مورد بزرگترین مشکل در روابط عمومی شما ارائه کرده ایم، جدا می کنیم.

مثال فراخوان برای اقدام

1) از زبان عملی استفاده کنید.

ابزار HubSpot CTA

ابزار CTA HubSpot به شما کمک می کند تا CTA های قابل کلیک ایجاد کنید.

در مقطع دبستان احتمالاً به شما گفته شده بود که نوشتن به صورت دوم شخص (نوشتن برای “شما”) ایده آل نیست.

بلافاصله آن درس را فراموش کنید.

هنگامی که در حال طراحی CTA هستید، کپی موثر همه به استفاده از افعال عمل محور و دوم شخص خلاصه می شود. از افعالی مانند “کشف، کشف، پیدا کردن” به جای افعالی مانند “باهوش تر بودن” استفاده کنید. در CTA زیر، توجه کنید که چگونه جملات را با “Learn” و “Download” شروع کردیم. علاوه بر اینکه به خوانندگان خود اجازه می‌دهید تا کمی روی CTA کلیک کنند، نسخه خود را نیز کوتاه می‌کنید – که همه به یک فراخوان مؤثرتر و مختصرتر خلاصه می‌شود.

به گفته AJ Beltis، مدیر ارشد بازاریابی محتوا برای تیم اکتساب HubSpot، موجز بودن برای کپی CTA سودمند است. من متوجه شده ام که کپی مستقیم CTA نسبت به کپی طولانی تر CTA عملکرد بهتری دارد. به طور خلاصه ارزش آنچه را که به آن پیوند می دهید در یک صفحه با کپی و حواس پرتی بصری فراوان می تواند به عنوان یک دستورالعمل بدون ابهام در مورد کاری که خوانندگان باید یک بار در صفحه انجام دهند عمل کند. با ابزار CTA HubSpot CTAهای معتبر و قابل کلیک ایجاد کنید.

cta_actionable_language

2) کپی CTA را با کپی صفحه فرود تراز کنید.

هنگامی که در حال ایجاد کپی CTA هستید، همچنین می خواهید مطمئن شوید که کپی CTA و کپی صفحه فرود شما هم تراز هستند. نام چیزی که تبلیغ می‌کنید – خواه کتاب الکترونیکی رایگان، کاغذ سفید، الگو، راهنما، دوره خرابی یا ارائه باشد – باید با نام آن در صفحه مقصد مطابقت داشته باشد.

همچنین باید پیشنهاد را هم در CTA و هم در صفحه فرود یکسان صدا کنید. به عنوان مثال، اگر ذکر کنید که مردم می توانند a دوره سقوط در تبلیغات فیس بوک در CTA، نباید آن را یک نام گذاری کنید کتاب الکترونیکی در صفحه فرود شاید شبیه سیب زمینی های کوچک به نظر برسد، اما این جزئیات مهم هستند.

در صفحه فرود که با CTA بالا همراه است، هر دوی این کارها را انجام دادیم — توجه کنید که عنوان پیشنهاد و نحوه قرارگیری آن دقیقاً با CTA یکسان است. به این ترتیب، وقتی افراد به صفحه فرود می‌رسند، در مورد آنچه که ما ارائه می‌دهیم سردرگم نمی‌شوند و کلیک می‌کنند.

cta_match_landing_page_copy

3) یک گزاره ارزش واضح را درج کنید.

هر فراخوانی که ایجاد می‌کنید برای کسب‌وکار شما منحصربه‌فرد است — این پیشنهاد، خدمات یا محصول شماست که می‌خواهید تبلیغ کنید. اما کاربران اینگونه درک نمی کنند. هنگامی که آنها با CTA های شما در تماس هستند، تعجب می کنند که چرا باید آن پیشنهاد را در این لحظه خاص از شما دانلود کنند. آنها ممکن است تعجب کنند که آیا قبلاً چیزی مشابه را از رقیب شما دانلود کرده اند. یا شاید آنها فقط در مورد ارزشی که می خواهید در ازای ایمیل آنها برای آنها بیاورید، گیج شده اند.

در هر صورت، شما باید این سوء ظن را با استفاده از کلیک بر روی CTA از بین ببرید. فوق العاده روشن در CTA خود، توضیحی سریع از آنچه که با کلیک بر روی آن اتفاق می‌افتد ارائه دهید — آیا آنها بطور جادویی در کار خود بهتر خواهند شد؟ آیا آنها در زمان صرفه جویی می کنند؟ آیا آنها در نهایت بشریت را از دست یک دسته زامبی نجات خواهند داد؟ صرف نظر از اینکه شما می خواهید آنها چه کاری انجام دهند، زمانی که مردم کلیک می کنند، باید اتفاقی بیفتد.

در CTA ما در زیر، می توانید این اصل را در عمل مشاهده کنید. هم در عنوان و هم در توضیحات، توضیح می دهیم که افراد با کلیک کردن چه چیزی دریافت می کنند و چگونه می توانند از آن استفاده کنند — که به خوانندگان کمک می کند به ما اعتماد کنند و ما را از پیشنهادات شرکت های دیگر متمایز کنند.

cta_value_prop-1

4) حساسیت زمانی آن را افزایش دهید.

مردم هستند مشغول برخط. در حالی که آنها در حال مرور وب‌سایت، وبلاگ یا حساب‌های رسانه‌های اجتماعی شما هستند، احتمالاً ایمیل‌هایی را نیز ارسال می‌کنند، با مشتری تماس می‌گیرند و احتمالاً یک توییت از خود تهیه می‌کنند. با تمام این حواس‌پرتی‌های بالقوه، می‌خواهید خوانندگان خود را روی کلیک کردن بر روی CTA متمرکز کنید.

بهترین راه برای انجام این کار این است که از عنصر فوریت استفاده کنید و به مردم بگویید کاری انجام دهند همین الان. یکی از راه‌های انجام این کار این است که کلماتی مانند «اکنون» یا «امروز» را به دکمه CTA خود اضافه کنید (این کاری است که در مثال زیر انجام دادیم). فقط یادآوری به مردم برای انجام کاری در حال حاضر می تواند شانس انجام آن را در حال حاضر افزایش دهد.

cta_timeliness

5) آن را بزرگ کنید.

در سرزمین فراخوان برای اقدام، شعار برو بزرگ یا برو به خانه است. شما نمی توانید یک دکمه کوچک کوچک که در پایین صفحه ظاهر می شود بسازید و امیدوار باشید که مردم روی آن کلیک کنند — به احتمال زیاد، افراد وقتی سایت شما را با الگوی F شکل می بینند، آن را از دست خواهند داد. .

برای اطمینان از اینکه مردم متوجه CTA شما می شوند، باید آن را بزرگ و مسئول در سایت خود داشته باشید. به عنوان مثال، CTA که در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم، عرض کامل ستون بدنه پست وبلاگ است — حدود 650 پیکسل عرض. به این ترتیب، هیچ راهی در جهنم وجود ندارد که بتوانید آن را پنهان کنید. همانطور که گفته شد، هیچ استاندارد صنعتی برای کوچکترین اندازه ای که یک CTA می تواند داشته باشد وجود ندارد، بنابراین باید آزمایش کنید که اندازه چگونه بر تبدیل ها تأثیر می گذارد.

cta_size

6) طراحی بسیار متضاد ایجاد کنید.

راه دیگر برای جلب توجه بازدیدکنندگان از طریق طراحی واقعی دکمه شما است. در اینجا می توانید یک درس دیگر را فراموش کنید: فراخوان برای اقدام نباید با بقیه طراحی وب سایت شما ترکیب شود. بله، می‌توانید از استایل‌های مشابه استفاده کنید – فونت‌ها و رنگ‌ها همچنان می‌توانند با راهنمای سبک شما مطابقت داشته باشند – اما روشی که این عناصر را ترکیب می‌کنید باید طراحی را از بقیه صفحه برجسته کند.

CTA ما را بررسی کنید تا متوجه منظور من شوید. ما از رنگ‌های نام تجاری خود (نارنجی، خاکستری تخته‌ای، سفید و آبی) و خانواده فونت خود (Proxima Nova) استفاده می‌کنیم تا CTA به نظر برسد که بخشی از خانواده HubSpot است … اما نحوه قرار دادن CTA در کنار هم باعث می‌شود که آن را به حالت پاپ درآوریم. . پس‌زمینه آبی CTA به خوبی با پس‌زمینه پست وبلاگ سفید تضاد دارد، و دکمه خاکستری با متن سفید و طرح کلی در بالای آن همه توجه شما را بیشتر جلب می‌کند. این عناصر متضاد به صورت استراتژیک انتخاب شدند تا به خوانندگان ما کمک کنند تا متوجه این CTA شوند.

cta_design_contrast

7) دکمه را قابل کلیک نشان دهید.

بیشتر چیزهایی که می‌توانید به صورت آنلاین کلیک کنید، به نظر می‌رسد که می‌توان روی آنها کلیک کرد. معمولاً آنها نوعی سایه یا کانتور دارند که آنها را شبیه دکمه ای می کند که می توانید در زندگی واقعی فشار دهید. بنابراین اگر می‌خواهید روی CTA‌های شما کلیک شود، منطقی است که آن را شبیه چیزی کنید که مردم قبلاً با کلیک کردن با آن آشنا هستند… درست است؟ از برنامه طراحی خود برای اضافه کردن سایه ها و حاشیه ها استفاده کنید تا نه تنها به CTA خود یک طراحی اضافی ببخشید – بلکه آن را کاربردی نیز کنید.

ما این کار را در CTA خود در دکمه “دانلود Ebook + Template Now” انجام دادیم. توجه کنید که چگونه دکمه تقریباً سه بعدی به نظر می رسد؟ دلیل این امر یک ابزار کوچک در پاورپوینت است که به اشیاء دو بعدی عمق می‌افزاید. قطعاً آزمایش کنید که کدام “طرح های قابل کلیک” برای CTA های شما بهترین کار را دارند — آنها می توانند نرخ تبدیل شما را به شدت بهبود بخشند.

clickable_cta

8) متن جایگزین را اضافه کنید.

علیرغم اینکه وب برای برقراری ارتباط بیشتر و بیشتر به تصاویر بصری وابسته می شود، بسیاری از مردم همچنان در نمایش تصاویر در مرورگرهای خود مشکل دارند. گاهی اوقات، آنها فقط هنگام بارگیری تصاویر شما در مرورگر شما با خطاهایی روبرو می شوند، در حالی که گاهی اوقات ممکن است عمداً جلوی نمایش آنها را بگیرند – و در هر دو مورد، شما باید یک برنامه پشتیبان داشته باشید. متن جایگزین به شما امکان می دهد هر زمان که CTA به درستی در یک وب سایت یا ایمیل ظاهر نمی شود، متن را نمایش دهید. (جایزه: از آنجا که متن جایگزین است، می دانید … متن است، موتورهای جستجو در واقع می توانند آن را بخوانند – املای سئو اضافی برای شما.)

در CTA زیر، متن جایگزین “inbound pr cta” را برای کمک به هدایت افرادی که نمی توانند تصاویر را مشاهده کنند، قرار داده ایم. مسلماً، احتمالاً جذاب‌ترین متن جایگزین نیست، اما به افراد و موتورهای جستجو نشان می‌دهد که چه چیزی باید در جای آن تصویر ظاهر می‌شد.

alt_text_cta

9) CTA خود را به طور برجسته در وب سایت خود قرار دهید.

هنگامی که تمام کپی و طراحی را تمام کردید، وقت آن است که شروع به کار کردن آن کودک در وب سایت خود کنید. چه آن را در بالای صفحه قرار دهید (جایی که به طور کلی کلیک ها و تبدیل های بیشتری دریافت می کند) یا در زیر آن (جایی که می توانید کیفیت بالاتری از تبدیل سرنخ ها را دریافت کنید)، می خواهید CTA شما مورد توجه قرار گیرد. بنابراین آن را در جایی قرار دهید که قابل توجه باشد – هک، با افزودن نشانه های جهت دار، چشم های بیشتری را به سمت آن بکشید تا کلیک ها و تبدیل های بیشتری دریافت کنید.

در مثالی که از آن استفاده کرده‌ایم، فراخوان اولیه ما در پایین هر پست وبلاگ نشان داده شده است. توجه داشته باشید که چگونه اندازه و طراحی با قرار دادن دست به دست می‌شوند – چون در پایین پست قرار می‌گیرد، ما واقعاً باید اندازه و اجزای طراحی چشم‌گیر را افزایش دهیم. ببینید در مقایسه با پاراگراف های بالای آن چقدر برجسته تر است؟

بلتیس اضافه می کند که CTA نباید دفن شود. «اگر CTA خیلی زیر قسمت پنهان شده باشد یا با بقیه محتویات صفحه ترکیب شود، احتمالاً CTA ممکن است نادیده گرفته شود. به همین دلیل است که در برخی شرایط داشتن چندین CTA مناسب است. نکته کلیدی در اینجا این است که تعادل مناسبی را در مکان‌های CTA بیابید تا از نرخ تبدیل بهینه مطمئن شوید، بدون اینکه به عنوان هرزنامه به‌عنوان هرزنامه، لطمه زدن به برند شما، یا کاهش تجربه کاربر، تضمین شود.

cta_positioning

10) A/B چندین CTA را آزمایش کنید تا بهترین عملکرد را پیدا کنید.

هنگامی که یک مجموعه CTA دریافت کردید، متوقف نشوید. به احتمال زیاد، شما فرصت های بیشتری برای تبدیل سرنخ ها و مشتریان از طریق CTA خود دارید – حتی اگر آنها را با استفاده از نکات موجود در این پست وبلاگ بهینه کرده باشید. بنابراین به تغییر کپی، طراحی، اندازه، محل قرارگیری و غیره ادامه دهید تا زمانی که CTA را پیدا کنید که عملکردی بالاتر از بقیه داشته باشد.

صادقانه بگویم، ما A/B این را تست نکردیم خاص CTA زیرا ما بر روی بهینه سازی آن در مورد اقدام بعدی تمرکز می کردیم، اما اغلب A/B CTA های جدید را در وبلاگ و ایمیل ها آزمایش می کنیم. فرض کنید ما آن را تست A/B انجام دادیم – در زیر نمونه ای از تستی است که می توانستیم اجرا کنیم.

نسخه A:

ab_test_example_b

نسخه B:

ab_test_example_a

11) CTA ها را برای بخش های مختلف مخاطبان خود شخصی سازی کنید.

علاوه بر تست A/B، می‌توانید CTAها را نیز بر روی آن تنظیم کنید فقط برای انتخاب مخاطبان ظاهر شود. به عنوان مثال، بازدیدکنندگان شما می توانند یک چیز را ببینند، مشتریان شما می توانند چیز دیگری را ببینند، و مشتریان شما می توانند چیز دیگری را به طور کلی ببینند. صادقانه بگویم، برای انجام این کار به نرم افزار مناسب نیاز دارید (مشتریان HubSpot: اگر یک حساب کاربری حرفه ای یا سازمانی هستید، به این نکته پرداخته اید) اما اگر نرم افزار را دارید، طلایی هستید.

ما این کار را همیشه در وبلاگ خود انجام می دهیم – اگر به CTA زیر نگاه کنید، ممکن است یک CTA برای ایجاد الگوهای CTA ببینید (متا، می دانم) یا یک CTA برای نمایش صفحات فرود HubSpot. بنابراین مثالی که ما از CTA استفاده کرده ایم تفاوتی ندارد.

آنچه سرنخ ها می بینند:

personalized_ctas

آنچه دیگران می بینند:

personalized_cta_default

در نهایت، با آزمایش و بهینه‌سازی و آزمایش مجدد، متوجه خواهید شد که بهترین روش‌های CTA برای شما کار می‌کنند – و کدام نه – همه در مدت زمانی که هر هفته رایگان دارید.

هنگام بهینه سازی CTA در وب سایت خود چه آموخته اید؟ نظرات خود را با ما در نظرات به اشتراک بگذارید!

اعتبار تصویر: D+J+

قالب های دعوت به اقدام رایگان در ppt

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا