دیجیتال مارکتینگ

هزینه هر اکتساب (CPA): راهنمای مبتدیان

در دنیای خرید پولی، کلیک‌ها می‌توانند مانند جام مقدس به نظر برسند. اما اگر واقعاً به آن فکر می‌کنید، کلیک‌ها فقط به شما اطلاع می‌دهند که افراد به محتوای شما رسیده‌اند.

یک راه بهتر برای اندازه‌گیری قابلیت‌های تبدیل محتوای شما، هزینه هر خرید است. این معیار نشانگر بهتری است برای اینکه آیا محتوای شما به اندازه کافی جذاب و از نظر احساسی طنین انداز است که مخاطبان شما را متقاعد کند که بمانند و در نهایت محصول یا خدمات شما را بخرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه دقیقاً چیست، فرمول محاسبه آن، نحوه کار فرآیند مناقصه و برخی اصول برای ایجاد یک نسخه تبلیغاتی خلاقانه و قانع کننده بیشتر بدانید.

اکنون دانلود کنید: الگوهای گزارش بازاریابی رایگان

بسیاری از بازاریابان مدل قیمت‌گذاری هزینه به ازای خرید را ترجیح می‌دهند، زیرا می‌توانند تعریف خود را از خرید قبل از شروع تبلیغات تعیین کنند و تنها زمانی باید پرداخت کنند که خرید یا اقدام مورد نظرشان انجام شود.

این مدل قیمت گذاری در تعداد انگشت شماری از رسانه های بازاریابی پولی استفاده می شود، از جمله:

  • PPC
  • نمایش دادن
  • رسانه های اجتماعی
  • وابسته
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی محتوا

اکنون بیایید نگاهی به مناقصه های کسب هزینه بیندازیم.

AdRank با ضرب کردن حداکثر هزینه برای هر پیشنهاد خرید با امتیاز کیفیت تبلیغ شما محاسبه می شود. آگهی امتیاز کیفیت شما تحت تأثیر ارتباط صفحه شما با کلمه کلیدی، تجربه کاربر و نرخ کلیک است.

این بدان معناست که سازمان‌ها نمی‌توانند برای هر کلمه کلیدی که می‌خواهند رتبه برتر را کسب کنند، فقط به این دلیل که بیشترین بودجه تبلیغات را دارند. محتوای آنها باید جذاب باشد.

هزینه هر خرید

به عبارت دیگر، گوگل می‌خواهد تبلیغ‌کنندگان بد را از تبلیغ محتوای بد منصرف کند، بنابراین کسانی که امتیازات کیفیت پایینی دارند معمولاً تنها در صورتی موقعیت تبلیغاتی بالایی کسب می‌کنند که هزینه‌های زیادی را برای هر پیشنهاد خرید بپردازند. اگر آنها بخواهند هزینه کمتری برای هر پیشنهاد خرید بپردازند، باید با خم شدن در انتهای رتبه بندی تبلیغات کنار بیایند.

مناقصه CPA هدف

برای ایجاد بیشترین تعداد تبدیل ممکن در محدوده بودجه تبلیغاتی خود، از پیشنهاد قیمت CPA هدف Google استفاده کنید.

مناقصه CPA هدف از یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل داده‌های تبدیل تاریخی کمپین شما، توصیه میانگین CPA هدف بهینه، و بهینه‌سازی خودکار همه پیشنهادات واجد شرایط شما برای رسیدن به میانگین CPA هدفی که برای همه کمپین‌های خود تعیین کرده‌اید، استفاده می‌کند.

اگر از مناقصه CPA هدف استفاده می‌کنید، ممکن است برخی از تبدیل‌های شما بیشتر از سایرین هزینه داشته باشد، زیرا ممکن است امتیاز کیفیت یا رقابت در مزایده تبلیغات شما نوسان داشته باشد، اما Google تمام تلاش خود را می‌کند تا هزینه هر خرید شما را نزدیک به میانگین CPA هدف شما نگه دارد. ممکن است.

فرمول هزینه هر اکتساب

برای محاسبه هزینه کمپین تبلیغاتی به ازای هر خرید، کل هزینه تبلیغات خود را در نظر بگیرید و آن را بر تعداد خریدهای ایجاد شده تقسیم کنید.

فرمول هزینه هر اکتساب

چگونه هزینه های هر اکتساب (CPA) را کاهش دهیم

1. نسخه تبلیغاتی خود را بهینه کنید.

از آنجایی که امتیاز کیفیت شما – که میزان مثبت و مرتبط بودن تجربه محتوای شما را اندازه می‌گیرد – تاثیرگذارترین عامل تعیین‌کننده در تضمین رتبه برتر تبلیغات است، بهترین راه برای بهینه‌سازی هزینه به ازای هر خرید، ایجاد یک نسخه تبلیغاتی جذاب است.

وقتی برای نوشتن آگهی یا صفحه فرود می نشینید، هدف شما باید نوشتن چیزی باشد که به قدری جذاب باشد که بتواند توجه یک هزاره پریشان را که جلوی تلویزیون خمیده اند، در حالی که تلفن هوشمندشان در یک دست است و تکه ای پیتزا در آن است، جلب کند. دیگری.

یکی از راه‌های انجام این کار، فروش یک احساس است، نه یک محصول. روانشناسی به ما می گوید که احساسات رفتار ما را هدایت می کنند، در حالی که منطق اعمال ما را بعد از واقعیت توجیه می کند. بازاریابی این نظریه را تأیید می‌کند – انسان‌ها همان ویژگی‌های شخصیتی را با برندها مرتبط می‌کنند که با افراد ارتباط می‌دهند.

به همین دلیل است که نشان دادن ویژگی‌های یک محصول، تلاشی شوم برای متقاعد کردن است. ویژگی‌ها فقط برای بخش منطقی مغز شما جذاب هستند، که علم نشان می‌دهد آنقدر که برای بخش احساسی مغز شما جذاب است، عمل نمی‌کند. بنابراین فقط با کپی خود خلاقیت به خرج ندهید – احساساتی هم باشید.

2. بر حفظ مشتری به عنوان یک استراتژی تمرکز کنید.

طبق نظرسنجی HubSpot Blog در سال 2021، 57٪ از بازاریابان می گویند بهبود حفظ مشتری یک استراتژی موثر برای کاهش هزینه های CPA است.

به بیان واضح، دستیابی به مشتریان جدید اغلب پرهزینه تر از حفظ مشتریان فعلی است. بنابراین، با تمرکز بر حفظ مشتری، می‌توانید از سرمایه‌گذاری‌هایی که قبلاً برای به دست آوردن مشتریان فعلی خود انجام داده‌اید، استفاده کنید و نیاز به هزینه‌های اضافی را کاهش دهید. این در نهایت منجر به کاهش CPA می شود.

علاوه بر آن، مشتریان مکرر تمایل دارند در طول عمر خود درآمد بیشتری نسبت به خریدارانی که یکبار مصرف می کنند، تولید کنند. با تمرکز بر حفظ مشتری، می توانید ارزش طول عمر مشتری (CLV) پایگاه مشتری خود را افزایش دهید.

3. صفحات فرود خود را تقویت کنید.

فقط به این دلیل که با تبلیغ خود توجه کسی را به خود جلب کرده اید به این معنی نیست که کار شما تمام شده است. هنوز باید یک صفحه فرود جذاب طراحی کنید که ارزش پیشنهاد ما را به وضوح بیان کند.

برای انجام این کار، کنجکاوی مخاطبان خود را با یک عنوان و عنوان فرعی جذاب تحریک کنید، هر پیوند خارجی را از صفحه فرود خود حذف کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند تنها در صورت خروج از صفحه یا تبدیل، قیف خرید پولی شما را ترک کنند و ویدیو را آزمایش کنند، که می تواند ارزش پیشنهاد خود را به شیوه ای جذاب تر از متن توضیح دهید.

اگر می خواهید یاد بگیرید که HubSpot چگونه صفحات فرود را ایجاد می کند که با نرخ 35٪ تبدیل می شوند، این پست وبلاگ را بررسی کنید.

4. از CRM خود برای اولویت بندی سرنخ ها استفاده کنید.

44 درصد از بازاریابان می گویند استفاده از یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای ساده کردن چرخه فروش خود یک استراتژی موثر برای کاهش هزینه های CPA است.

هزینه به ازای هر کسب آمار

قدرت CRM در توانایی آن در متمرکز کردن و مدیریت سرنخ های شما نهفته است. سپس، با سازمان‌دهی سرنخ‌ها بر اساس مرحله آنها در چرخه فروش، می‌توانید تلاش‌های خود را برای کسانی که دارای بالاترین پتانسیل برای تبدیل هستند، اولویت بندی کنید. در نتیجه، می‌توانید از هزینه‌های بیهوده برای سرنخ‌هایی که احتمال کمتری برای تبدیل شدن دارند، اجتناب کنید، که منجر به کاهش CPA می‌شود.

5. تحقیقات بازار را به طور منظم انجام دهید.

چگونه می توانید با مخاطبان خود صحبت کنید اگر نمی دانید چه کسانی هستند؟

43.5 درصد از بازاریابان می گویند که انجام تحقیقات بازار برای درک بهتر مخاطبان هدف آنها یک استراتژی موثر برای کاهش هزینه های CPA است. تحقیقات بازار به شما کمک می کند تا در مورد نیازها، ترجیحات و رفتارهای مخاطبان هدف خود اطلاعاتی کسب کنید.

در نهایت، پیام‌رسانی هدفمند ارتباط تبلیغات و محتوای شما را افزایش می‌دهد و در نتیجه تعامل، نرخ کلیک و تبدیل بالاتری دارد.

به علاوه، تحقیقات بازار داده های جمعیت شناختی، روانشناختی و رفتاری ارزشمندی را در مورد مخاطبان هدف شما ارائه می دهد. این اطلاعات شما را قادر می سازد تا در پلتفرم های مناسب تبلیغ کنید و پارامترهای هدف خود را اصلاح کنید.

برگردیم به تو

بازاریابان تا پایان زمان معیارهای بیهودگی را تعقیب خواهند کرد، و ممکن است شما هم برای انجام همین کار تحت فشار باشید، به خصوص زمانی که همتایان شما درباره رشد نجومی خود در بازدیدها یا کلیک ها فریاد می زنند.

اما اگر وسوسه شدید به آن قطار بپرید، به یاد داشته باشید، در بازاریابی، هدف این است که کسی را متقاعد کنید تا اقدام مورد نظر شما را انجام دهد. بنابراین نام تجاری خود را تشویق کنید تا با مخاطبان خود طنین انداز شود – این چیزی است که در واقع افراد را در محتوای شما نگه می دارد و آنها را وادار به عمل می کند. و تبدیل، نه کلیک، هویج خود را.

  الگوهای گزارش بازاریابی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا