برنامه نویسی

همه چیز جزئیات پیاده سازی است – انجمن DEV

یا میدونی، تقریبا هر چیزی … میباشد…

سلام، انسان ها! تنها یک چیز کوچک و مهم وجود دارد که جزئیات پیاده سازی نیست: قوانین تجاری.

من دوست دارم بگویم که من مزاحم هستم … واقعا هستم! من خیلی با افراد غیر فنی و به طور کلی انسان کار کردم و همچنین… من انسان هستم (احتمالا).

ما به عنوان انسان معمولا جزئیات مهمی را که به آنها فکر نمی کنیم حذف می کنیم. گاهی اوقات آنها هستند واقعا مهم است و اجرای فعلی می‌تواند به همان اندازه که می‌تواند بد باشد، اما همچنان می‌توانید همه حلقه‌ها و حلقه‌هایی را که برای رعایت آن قانون تجاری مهم نیاز دارید، فراموش کنید.

این معمولاً مانند این است که مردم می گویند “فقط از A به E بروید”.

با دانستن اینکه من بی وقفه بارها و بارها سؤالات مشابهی خواهم پرسید، رویکرد را تغییر می دهم و آنها را وادار می کنم تا زمانی که من راضی باشم از دیدگاه های مختلف در مورد آن فکر کنند (مثل شما با ChatGPT برای دریافت پاسخ بهتر).

این به این معنی است که بپرسید “اما بقیه چطور؟” گرفتن یک “اوه، بله، C و گاهی اوقات D نیز وجود دارد.” و سپس به درخواست ادامه دهید تا تصویر کامل، مرحله به عنوان مرحله و موارد دیگر را دریافت کنید.

قوانین تجارت

این تنها چیزی است که جزییات نیست. همچنین در هسته هر کاری که شما انجام می دهید و شما را تشکیل می دهد باید تا جایی که می توانید برای درک آن وقت بگذارید.

کدگذاری قوانین تجارت

زبان، چارچوب‌ها و پایگاه‌های داده، یا حتی اگر اصلاً از کدنویسی استفاده می‌کنید… فقط جزئیات.

باز هم، من همچنین یک برنامه نویس هستم، و در حالی که گاهی اوقات می توانید فقط مردم را به مشکل برسانید، خودکار کردن آن روش کارآمدتری برای انجام کارها است.

اگر در حال حاضر جزئیاتی مانند زبان، چارچوب یا پایگاه‌های داده را تنظیم کرده‌اید، اگر هر چیزی باید تا حد امکان واضح باشد، و اگر می‌توانید فقط یک چیز را آزمایش کنید… بگذارید آن قوانین باشد.

در حین آزمایش این قوانین، تا زمانی که واقعاً سعی کنید آنها را «شکن» کنید، همیشه می‌توانید موردی معادل «نمونه بانکی» پیدا کنید که در آن می‌توانید بدون داشتن موجودی برداشت کنید. هر قانون تجاری احتمالاً چیزی مشابه خواهد داشت و آزمایش معمولاً بینش بهتری در مورد اینکه کجا آن را پیدا کنید به شما می دهد.

بی امان آزاردهنده

سپس دوباره، به عنوان برنامه نویس، احتمالاً همه قوانین را نمی دانید.

من قبلاً این مورد را مطرح کرده بودم، اما آن را در اینجا تکرار می کنم: شما احتمالاً افرادی را می خواهید که در مورد شرکت، بخش یا محصول چیزی نمی دانند در تیم شما. شاید حتی زوجی که هرگز از چیزی مشابه استفاده نکرده اند و حتی برخی از “وکیل مدافع شیطان” که ممکن است فکر کنند این یک “ایده احمقانه” است.

من نمی گویم مخالفانی داشته باشیم که همیشه با هر تصمیمی مخالفت کنند، اما افرادی که فرضیات را به چالش می کشند، این از دیدگاه جدیدی خواهد آمد. آن‌ها افرادی هستند که با طرز فکر مبتدی می‌آیند و/یا سؤالات دشواری را مطرح می‌کنند که افراد بیرونی نیز می‌پرسند.

داشتن چنین افرادی در داخل به این معنی است که به آن سؤالات قبلاً پاسخ داده شده است و شما قوانین کسب و کار، هر چه که هستند، قبلاً آن را حساب می کنند. نه تنها این، این نوع از افراد می توانند کمی از افرادی که بیش از حد هیاهو شده اند و نقایص آشکار را ببینند، باز دارد. اساساً مشابه توصیه های نوشته شده “کشتن عزیزان خود”.

جزئیات پیاده سازی

هر چیز دیگری و اساساً هر چیزی که برنامه نویسان دوست دارند صحبت کنند و بحث کنند… همه چیز فقط جزئیات است.

وقتی می شنوید که شخصی از Google Sheets به عنوان پایگاه داده برای MVP چیزی استفاده می کند … جزئیات. کار کرد تا اینکه نتونست از پسش بر بیاد و بعد عوض شدند.

در آنجا، شما هنوز هم کسی را خواهید یافت که از این رویکرد استفاده می‌کند و سپس فکر می‌کنید «آنها به چه فکر می‌کردند؟» در حالی که نسل‌ها را نفرین می‌کنید. خوب، آنها احتمالاً فکر می کردند: کار می کند، این کاری است که فعلاً می توانم انجام دهم…

جزئیات جزئیات

چگونه آنها اجرا کردند بحث دیگری است.

اگر آنها یک سرآشپز پاستا را تجسم کردند و یک کاسه بزرگ اسپاگتی سرو کردند، پس بروید و آنها را نفرین کنید!

از این گذشته، هنگامی که قوانین کسب و کار را روشن کردید، همچنان به هر چیز دیگری برای حمایت از آنها نیاز دارید. در حالی که یک پایگاه ضعیف می‌تواند، بهترین ایده‌ها را دارد، دارد و می‌آورد، بهترین پشتیبانی باعث نمی‌شود که یک ایده بد ناگهان خوب شود.

همه چیز به هم می رسد

زمانی که یک ایده خوب و محکم با قوانین تجاری واضح داشته باشید، در واقع یک نوار پایین برای پاک کردن است. اگر تا آنجا که می توانید آن را به چالش نکشید… می توانید با چیزی براق اما شکننده مانند شیشه پایان دهید، آن کسی خواهد شکست.

پس از آن، شما فقط به چیزی نیاز دارید که به اندازه کافی از آن پشتیبانی کند و برای بیشتر چیزها، این معنای زیادی ندارد. همچنین به این معنی است که شما می توانید از هر زبان، هر چارچوب و هر پایگاه داده ای استفاده کنید.

ممکن است زمانی یا مقیاسی فرا برسد که “هر” به اندازه کافی خوب نباشد، اما تا زمانی که به یاد داشته باشید که “جزئیات” پیاده سازی هستند، پس می دانید که آنها باید “قابل تعویض” باشند (که به معنای کد پاک، شیوه های خوب… ).

با کمال تعجب، این برای همه برنامه نویسان واضح نیست!

به مثال A تا E برگردیم، برخی از برنامه نویسان به چیزهای بیهوده ای مانند جزئیات فکر می کنند و فراموش می کنند که به این جمله واضح اشاره کنند “اما بین آن چیست؟” گاهی اوقات آنها آن را نمی بینند، چیزی را رمزگذاری می کنند که اهداف واضح را از دست می دهد، “مشتری” راضی نخواهد بود و آنها باید چیزها را دوباره انجام دهند.

این ممکن است به این معنا باشد که باید قوانین کسب و کار بیشتری را متناسب با جزئیات پشتیبانی که برای چیز کوچک‌تری در نظر گرفته شده‌اند… و از آنجایی که هیچ‌کس نمی‌خواهد همه چیز را دوباره انجام دهد، به خوبی با راه‌حل‌هایی شروع می‌کنند… احتمالاً می‌دانید که این کار به کجا می‌رود؟

شخصی که دقیقاً دریافته است که قوانین A، B، C.1، C.2، D.1، D.2، D.3، E هستند و در صفحه Google Sheets شروع کرده و نگرانی‌های مربوط به قانون کسب و کار را از هم جدا کرده است. و جزئیات پیاده‌سازی به چیزی بهتر، سریع‌تر و بدون دردسرتر از کسی که روی “A تا E” هیپ زده و با کمی شانس “3” را در وسط اضافه کرده است، می‌رود، زیرا برای آنها منطقی است.

از مزاحم بودن نترسید!

ممکن است مردم از شما متنفر باشند. اما این بهتر از هدر دادن وقت همه برای چیزی است که ارزش چندانی به همراه نخواهد داشت و/یا مجبور به انجام مجدد یا هک کردن چیزی برای کارکرد آن پس از آن است.

اخیرا مجبور شدم پایم را بگذارم. نقطه تماس من برای چیزی که روی آن کار می کنم چیزی برای آنها می خواست، اما انجام آن به این معنی است که زمان زیادی برای چیزی استفاده می شود که می توانید در ابتدا مردم را به مشکل برسانید، این یک مشکل بود، اما دفعه بعد استفاده می شود. فقط بعد از چند ماه باشد

بنابراین، به جای آن، کارهایی وجود داشت که قبل از آن باید انجام می شد که در غیر این صورت انجام نمی شد و ارزش بیشتری را برای کل به ارمغان می آورد، هرچند به قیمت نداشتن آن چیزی که یک نفر می خواهد.

این درس سختی است زیرا مانند دیگران، من در گذشته بدون داشتن تصویر روشنی از همه قوانین، شروع به کدنویسی می کردم. نمی دانستم چه چیزی مهم تر است یا چه چیزی ارزش بیشتری به همراه خواهد داشت.

البته، مواقعی وجود دارد که به تازگی به شما تحویل داده می شود چی انجام دادن. اما اگر می توانید، همیشه آن را بخواهید چرا و سپس بارها و بارها تا زمانی که دید واضحی از قوانین اساسی کسب و کار که وجود دارد داشته باشید.

و بعد از آن، می دانید … فقط جزئیات …

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا