دیجیتال مارکتینگ

چگونه Ozempic موج بعدی بازاریابی سلامتی را آغاز کرد

هر چند سال یکبار یک مد پرهیاهوی جدید در فضای سلامتی ایجاد می شود که به رشد صنعت دامن می زند. تاکنون در سال 2023، Ozempic تاج را به دست آورده است – و این پتانسیل را دارد که بازاریابی در صنعت سلامتی را تغییر دهد.

Ozempic چیست و چگونه اینقدر محبوب شد؟

Ozempic که در سال 2018 معرفی شد، یک مارک داروی سماگلوتید است که توسط FDA برای درمان دیابت نوع 2 تایید شده است. این داروهای تزریقی باعث افزایش حساسیت به انسولین برای کاهش سطح قند خون و سرکوب اشتها می شود.

در حالی که برای کمک به مدیریت دیابت در نظر گرفته شده است، بسیاری از افرادی که از آن استفاده می کنند کاهش وزن را به عنوان یک عارضه جانبی تجربه می کنند. در سال 2022، زمانی که اخبار مربوط به کاهش وزن آن به جریان اصلی رسید، محبوبیت این دارو افزایش یافت.

تا آگوست سال گذشته، FDA کمبود دارو را به دلیل افزایش مصرف برای کاهش وزن اعلام کرد. از آنجایی که عرضه قادر به پاسخگویی به تقاضا نبود، برخی از بیماران دیابتی که ازمپیک را برای هدف مورد نظر مصرف کردند، قادر به دسترسی به داروهای مورد نیاز خود نبودند.

اگرچه Ozempic اغلب به عنوان یک اصطلاح چتر برای توصیف داروهای سماگلوتید استفاده می شود، داروهای دیگری در بازار وجود دارد که اثرات مشابهی را ارائه می دهند.

Wegovy نام تجاری دیگری برای سماگلوتید است که به طور خاص برای کاهش وزن تایید شده است و سطح دوز بالاتری نسبت به Ozempic ارائه می دهد. این دارو نیز به دلیل محبوبیت با کمبود مواجه شده است که باعث شده است سازنده دارو توزیع را محدود کند.

عواملی که در کمبود دارو نقش دارند عبارتند از:

  • استفاده از افراد مشهور: افراد مشهوری مانند ایلان ماسک و چلسی هندلر به استفاده از اشکال semaglutide اعتراف کرده اند.
  • رسانه های اجتماعی: Ozempic با بیش از 1.1 میلیارد بازدید، به موضوعی پرطرفدار در TikTok تبدیل شده است.
  • سلامت از راه دور: بیماران اکنون بدون انتظار برای ملاقات با پزشک، دسترسی آسان‌تری به نسخه‌های داروهای کاهش وزن دارند.

… صحبت از سلامت از راه دور

در اوایل سال جاری، استارت‌آپ بهداشت از راه دور Ro کمپینی متشکل از 1000 تبلیغ را برای تبلیغ برنامه بدن خود راه‌اندازی کرد که نسخه‌ای به همراه آموزش کاهش وزن به Wegovy ارائه می‌کرد. این کمپین شامل اسپات های تلویزیونی، اینفلوئنسر مارکتینگ و علائم در ایستگاه های متروی نیویورک بود.

نمونه ای از بازاریابی برای داروهای کاهش وزن تزریقی

منبع تصویر

سایر بازیگران صنعت کاهش وزن نیز اعلام کرده اند که قصد دارند اشتراک داروهای کاهش وزن را به مجموعه خدمات خود اضافه کنند.

استارت‌آپ کاهش وزن Noom اخیراً از راه‌اندازی Noom Med خبر داد، یک سرویس بهداشتی از راه دور که نسخه‌هایی را برای داروهایی مانند Wegovy ارائه می‌کند. Noom از زمان راه اندازی خود در سال 2016 عمدتاً بر کمک به کاربران برای کاهش وزن از طریق تغییرات رفتاری تمرکز کرده است. تغییر به سمت داروهای کاهش وزن مانند انحراف از ماموریت اولیه برند است.

به طور مشابه، WW (که قبلا به عنوان Weight Watchers شناخته می شد) یک سرویس بهداشتی از راه دور به نام Sequence را خریداری کرد که همچنین نسخه هایی را برای داروهای کاهش وزن تزریقی محبوب ارائه می دهد. قبل از اکتساب، WW بیشتر به خاطر تشویق رژیم‌های غذایی آگاهانه کالری و ورزش برای کاهش وزن شناخته می‌شد.

به نظر می رسد هر دو نوم و دبلیو دبلیو در حال برداشتن گام هایی برای مرتبط ماندن با پایگاه مشتریانی هستند که علاقه خود را به پشتیبانی از کاهش وزن تجویز کرده اند. همانطور که بسته شدن اخیر جنی کریگ به دلیل مسائل مالی نشان می دهد، شرکت های کاهش وزن که با سرعت سریع صنعت سلامتی پیشرفت نمی کنند، می توانند خود را در معرض خطر قرار دهند.

اگرچه تمام فروشگاه‌های شرکت جنی کریگ اکنون بسته شده‌اند، فعالیت‌های آنلاین این شرکت توسط اکالیپتوس، یک استارت‌آپ سلامت دیجیتال مستقر در استرالیا که نسخه‌های بهداشتی از راه دور را نیز ارائه می‌دهد، به … داروهای کاهش وزن تزریقی ارائه می‌دهد.

چگونه محبوبیت Ozempic باعث بازگشت “کاهش وزن” به بازاریابی شد

در دهه 2010، کاهش وزن بازاریابی جذابیت خود را از دست داده بود. با حرکاتی مانند مثبت بودن بدن و سلامتی و افزایش بخار در هر اندازه، به نظر می رسید برنامه های رژیم غذایی و محصولاتی که وعده کاهش وزن را می دهند در راه هستند.

با تاکید روزافزون بر خودمراقبتی، به نظر می‌رسید که مردم به نقطه خستگی رژیم غذایی رسیده‌اند. در رسانه های اجتماعی و فراتر از آن، گفتگوها در مورد تعصب ضد چربی گسترده تر شد و بازاریابی آشکار یا حتی بحث در مورد “کاهش وزن” شروع به تابو کرد. این منجر به یک دوره افول برای شرکت هایی مانند WW شد. در این دوره بازاریابی سلامتی شروع به تاکید بر عباراتی مانند “قوی” و “کل نگر” به جای “کاهش وزن” یا “رژیم غذایی” کرد.

پس چه چیزی تغییر کرد؟

اگرچه در چند سال گذشته گفتگوها در مورد سوگیری ضد چربی تقویت شده است، خود این سوگیری زنده و پایدار است. برای کسانی که هنوز به کاهش وزن علاقه مند هستند، اثربخشی این داروهای کاهش وزن جدید بسیار قانع کننده بوده است.

رویکردهای رفتاری برای کاهش وزن معمولاً منجر به کاهش حدود 5٪ از وزن فرد پس از شش ماه می شود که اغلب در عرض دو سال دوباره به دست می آید.

با استفاده از داروهای کاهش وزن تزریقی، افراد حدود 15 درصد از وزن بدن خود را از دست می دهند و تا زمانی که به استفاده از دارو ادامه می دهند می توانند آن را حفظ کنند (تحقیق اولیه نشان می دهد که افراد تمایل دارند با قطع مصرف آن را دوباره به دست آورند).

شوق اخیر اوزمپیک تا حدودی ناشی از ماهیت متقاعدکننده فرهنگ رژیم غذایی و شرکت های کاهش وزن است که مشتاق هستند این داروها را به امید نقدینگی پس از یک دوره کاهش به بازار عرضه کنند.

دعوت به اقدام جدید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا