ارز دیجیتال

پلیس کره جنوبی واحد مبارزه با کلاهبرداری رمزارز را تشکیل می دهد

منبع: Bong/Adobe

پلیس کره جنوبی اعلام کرده است که یک کارگروه جرایم سایبری جدید برای مقابله با کلاهبرداری رمزارز راه اندازی خواهد کرد.

KBS گزارش داد که پلیس می گوید یکی از “سه وظیفه اصلی” گروه کاری جدید، از بین بردن و مبارزه با کلاهبرداری های رمزنگاری خواهد بود. کلاهبرداری های مربوط به رمزارزها در کره جنوبی در حال افزایش است و چندین کلاهبرداری با مشخصات بالا اخیراً مردم را جذب کرده است.

اینها شامل V Global است، یک صرافی ارز دیجیتال با ظاهری واقع بینانه که با تاکتیک های بازاریابی چند لایه از نوع Ponzi، تعداد زیادی از قربانیان را فریب داد. یک «بانک کریپتو» جعلی نیز سرمایه‌گذاران را در حدود 181 میلیون دلار از جیب خود باز گذاشت. و فیشینگ صوتی در مقیاس کوچکتر، پلتفرم‌های استخراج ارزهای دیجیتال جعلی، و کلاهبرداری‌های اپلیکیشن دوستیابی، شهروندان را هدف قرار داده‌اند.

آژانس پلیس ملی (NPA) توضیح داد که این کارگروه دارای “سه کمیته فرعی” خواهد بود. یکی از این موارد به “تجزیه و تحلیل” دارایی های رمزنگاری شده اختصاص خواهد داشت. سایر کمیته های فرعی با تاریک وب و حملات انکار سرویس توزیع شده (DDoS) و سایر اشکال تروریسم سایبری مقابله خواهند کرد.

پلیس کره جنوبی برای مبارزه با کلاهبرداری های رمزنگاری و کاربران دارک وب

کمیته فرعی دارک وب نیز احتمالاً در مورد مسائل مربوط به رمزنگاری متهم خواهد شد. در ماه‌های اخیر، پلیس تلاش کرده است تا علیه فروشندگان مواد مخدر که در پورتال‌های تاریک وب تبلیغ می‌کنند، جنگ کند. به طور معمول، آنها از بیت کوین (BTC) و سایر دارایی های رمزنگاری شده به عنوان ارز در معاملات مواد مخدر استفاده می کنند.

پلیس با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل بلاک چین موفق به ردیابی و پیگرد قانونی و محکومیت فروشندگان مواد مخدر و مشتریان آنها شده است.

پلیس فاش کرد که آنها “بازرسان حرفه ای” را برای پیوستن به گروه ضربت استخدام کرده اند. آنها همچنین گفتند که موفق شده اند “کارشناسان شرکت های فناوری اطلاعات بخش خصوصی” را استخدام کنند.

افسران هشدار دادند که تعداد آدرس‌های تاریک وب که آنها شناسایی کرده‌اند در سال‌های اخیر افزایش یافته است – از 92405 در سال 2018 به 760033 در سال 2022 رسیده است.

در دسامبر 2022، پلیس و دادستان فاش کردند که هزینه‌های خود را برای راه‌حل‌های تجزیه و تحلیل رمزارز، آموزش ویژه رمزارزها و ابزارهای نظارت بر بلاک چین چهار برابر کرده‌اند و تنها در سال گذشته تقریباً 2.5 میلیون دلار پرداخت کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا