بازی

تفاوت بین Xbox و PC Valheim چیست؟

Valheim زمانی که برای اولین بار بر روی رایانه شخصی منتشر شد، موج ایجاد کرد. از آن زمان، گیمرها در پلتفرم های مختلف منتظر بودند تا بازی به دستگاه های دیگر برسد. در مارس 2023، این آرزو محقق شد، زیرا Valheim اکنون می تواند در Xbox بازی شود. بسیاری از بازی‌ها تفاوت‌هایی بین نسخه‌هایشان دارند، اما آیا این موضوع برای Valheim صادق است؟


مطالب مرتبط: Valheim: هر زیست بومی بر اساس میزان خطرناک بودن آن رتبه بندی می شود

قبل از اینکه مستقیماً وارد این نسخه کنسولی Valheim شویم، اجازه دهید به برخی از تفاوت‌های بین هر دو نسخه بازی بپردازیم. به طور کلی، تعداد زیادی وجود ندارد، اما اگر برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا نسخه کنسول را می خواهید یا نه، مشکل دارید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

6 تفاوت های محتوا

تفاوت های محتوا در بین نسخه های مختلف بازی ها غیر معمول نیست. به عنوان مثال Minecraft را با Java و Bedrock در نظر بگیرید. خوشبختانه این مورد برای والهایم صادق نیست. صرف نظر از اینکه روی رایانه شخصی یا ایکس باکس بازی می کنید، هیچ تفاوتی در محتوای واقعی بازی وجود ندارد.

این بدان معنی است که اطلاعات مربوط به بازی آنلاین برای هر دو نسخه اعمال می شود. شما مجبور نخواهید بود به دنبال اطلاعات یا دستور العمل های مخصوص کنسول باشید. علاوه بر این، پچ‌ها و به‌روزرسانی‌های بازی به طور همزمان برای رایانه شخصی و کنسول ارائه می‌شوند. لازم نیست کمی منتظر بمانید تا بروزرسانی در ایکس باکس منتشر شود.

از آنجایی که Valheim هنوز در دسترس است، این بدان معنی است که وقتی بیوم‌های جدید اضافه می‌شوند، گیمرهای کنسول می‌توانند بلافاصله به سرگرمی شیرجه بزنند!

5 کارایی

Valheim chacter اصلی ساختمان خانه طولانی، راه رفتن به سمت منطقه درب

اگرچه محتوا یکسان است، اما نمی توان این را برای عملکرد گفت. قلب Valheim توانایی بازی کردن به صورت Co-op است. به بازی با دوستان تشویق می شود، و بسیاری از محتوا را می توان سریعتر با بیش از یک نفر تکمیل کرد.

مطالب مرتبط: بهترین بازی های جهان باز در استیم

متاسفانه، عملکرد در ایکس باکس می تواند بسیار کند باشد، به خصوص اگر با گروهی از بازیکنان بازی می کنید. این تاخیر و افت نرخ فریم می تواند مانعی در هنگام مبارزه با دشمنان باشد یا اگر در هر موقعیت خطرناکی قرار دارید. در حالی که این ممکن است بازی شکستن نباشد، اما گاهی اوقات می تواند کمی آزاردهنده باشد.

4 گرافیک

بازیکنی که بر فراز دریاچه ای در والهایم نگاه می کند

به طور کلی، Valheim واقعی ترین گرافیک را ندارد. بازی دارای گرافیک ساده ای است که هنوز هم تجربه وایکینگ ها را به تصویر می کشد. در ایکس باکس، ممکن است هر از گاهی شاهد کاهش کیفیت گرافیک باشید. ممکن است دنیا آنقدرها تمیز نباشد، به خصوص اگر تنظیمات را برای دستیابی به عملکرد بهتر تغییر دهید.

باز هم، این یک بازی شکستن نیست، اما اگر Xbox قدیمی‌تری دارید که ممکن است به سرعت Xbox Series X|S کار کند، مهم است که به خاطر داشته باشید. مدت کوتاهی پس از ورود Valheim به کنسول، یک پچ منتشر شد و اکنون می‌توانید «حالت متعادل» را از منوی تنظیمات انتخاب کنید. این حالت از 40 FPS و 1440p در سری X و 900p در سری S پشتیبانی می کند.

3 پاس بازی

صفحه دانلود valheim gamepass

در رایانه شخصی، می توانید Valheim را در Steam خریداری کنید. با انجام این کار، مالک بازی خواهید شد و هر گونه به روز رسانی رایگان را در صورت وقوع دریافت خواهید کرد. در کنسول، در حال حاضر می توانید بازی را مستقیماً خریداری کنید، یا آن را از طریق Game Pass بازی کنید. این یک سرویس Xbox (مایکروسافت) است که به اشتراک نیاز دارد اما به شما امکان می دهد هر بازی را در Game Pass انجام دهید.

اگر می دانید که می خواهید Valheim بخرید، این اطلاعات ممکن است مفیدترین نباشد. از سوی دیگر، اگر در مورد Valheim کاملا مطمئن نیستید، Game Pass مکان خوبی برای امتحان کردن آن است. شما می توانید کمی از Valheim بازی کنید و تصمیم بگیرید که آیا واقعا آن را دوست دارید یا نه. خوشبختانه، اگر معلوم شد که Valheim برای شما مناسب نیست، هنوز تعداد زیادی بازی در Game Pass وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید.

در Game Pass، Valheim به عنوان “پیش نمایش بازی” فهرست شده است. اجازه ندهید این شما را نگران کند. پیش نمایش بازی در Game Pass اساساً فقط دسترسی اولیه است. بازی هنوز در Steam در دسترس است، اما اصطلاح “دسترسی زودهنگام” استفاده نمی شود.

2 مدهای سرور

والهایم همه چیز را در باغ اصلاح شده با انواع محصولات در حال رشد بکارید

Valheim’s Plant Everything Mod

سوال بزرگ بسیاری از بازیکنان Valheim مربوط به مدها است. بنابراین، آیا Valheim برای کنسول از مدها پشتیبانی می کند؟ جواب آره یا نه است. شما نمی توانید مدهای یک سرور ساخته شده روی کنسول را دانلود کنید، اما همچنان می توانید روی یک سرور مود شده ایجاد شده در رایانه شخصی بازی کنید. در رایانه شخصی، مودها از طریق Nexus Mods دانلود می‌شوند تا کارگاه Steam.

مطالب مرتبط: والهایم: هر آنچه باید درباره ماهیگیری بدانید

بدون هیچ مکان رسمی مودها برای Valheim، نمی‌توانید یک سرور مود شده و کنسول Valheim ایجاد کنید. با این حال اجازه ندهید این شما را منصرف کند! Valheim صدها ساعت لذت وانیل را فراهم می کند. بدون نیاز به مد

1 بازی متقاطع

بازیکن در حال تاب دادن تبر به سمت بازیکن دیگری در والهایم

در آخر، بیایید نگاهی به بازی متقاطع بیندازیم. Valheim برای کنسول در کنار ویژگی crossplay منتشر شد. این به این معنی است که اگر Valheim را روی Xbox بازی می‌کنید، همچنان می‌توانید با دوستانی که در رایانه شخصی بازی می‌کنند به سروری بپیوندید.

Crossplay ذاتاً در رایانه شخصی فعال نمی شود. اگر به صفحه ایجاد سرور بروید، “Crossplay” را خواهید دید. با کلیک بر روی آن، این عملکرد فعال می شود و به گیمرها در رایانه شخصی و کنسول اجازه می دهد تا به آن بپیوندند. اگر در حال ایجاد سرور از کنسول خود هستید، لازم نیست این کار را انجام دهید! Crossplay از قبل برای هر سرور ساخته شده کنسول فعال خواهد بود، بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که تنظیمات سرور خود را انتخاب کرده و بازی را شروع کنید.

بعدی: Valheim: فرمان کنسول و راهنمای کد تقلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا