برنامه نویسی

یک مدیر بزرگ چه کاری انجام می دهد؟

همه مدیران یکسان خلق نشده اند. یک مدیر خوب تیم خود را بالا می برد، محیطی مثبت را پرورش می دهد و با مثال رهبری می کند، در حالی که یک مدیر “عادی” صرفاً بر عملیات نظارت می کند.

در این مقاله بینش‌هایی در مورد ویژگی‌ها و اقداماتی که مدیران خوب را از بقیه جدا می‌کند، ارائه خواهم کرد، که از تجربیات مشترک متخصصان فناوری و تجربیات خودم که در 4 سال گذشته به‌عنوان مدیر کسب کرده‌ام، گردآوری شده است.

یک مدیر خوب فقط یک مشارکت کننده فردی با اختیار نیست

بهترین مدیران درک می کنند که نقش آنها به طور قابل توجهی با نقش یک مشارکت کننده فردی (IC) متفاوت است. آنها به جای اینکه نقش “IC plus اقتدار” را بر عهده بگیرند، یک موضع رهبری اتخاذ می کنند که بر حمایت و توانمندسازی تیم خود برای انجام بهترین کار متمرکز است.

اعتماد و مشارکت

مدیران خوب به تیم خود اعتماد دارند، اما آنها همچنین به اندازه کافی درگیر و آگاه می مانند تا بدانند چه زمانی باید سؤالات درست را بپرسند. آنها استقلالی را برای تیم فراهم می کنند تا کار خود را انجام دهند و در عین حال حضور حمایتی خود را حفظ کنند و در صورت لزوم برای ارائه راهنمایی وارد عمل شوند.

محافظت از تیم

یک مدیر خوب برای تیم مداخله می کند و در صورت امکان از آنها در برابر سیاست های سازمانی محافظت می کند. آنها اطمینان می‌دهند که تیمشان بر روی کارشان متمرکز است و با بوروکراسی غیرضروری یا درخواست‌های موقتی مدیریت بالاتر حواسشان پرت نمی‌شود.

تامین منابع لازم

مدیران خوب مطمئن می شوند که تیم ابزارهای لازم برای موفقیت را در اختیار دارد. اگر ابزار لازم از دست رفته باشد، آنها بی وقفه راه حلی را دنبال می کنند و تعهد خود را به موفقیت تیم نشان می دهند.

تقویت روابط

آنها روابط خوبی با سایر تیم ها و رهبران درون سازمان برقرار می کنند. این روابط برای کمک به تیم مورد استفاده قرار می گیرند، به ویژه زمانی که وابستگی به تیم های دیگر وجود دارد.

بالا بردن تیم

مدیران خوب به طور مداوم ارزش تیم و دستاوردهای آن را برجسته می کنند. آنها اعتباری برای کار تیم قائل نیستند. در عوض، آنها به ایجاد محیطی که به کار اجازه می دهد تا پیشرفت کند افتخار می کنند.

ارتباط

ارتباطات کلید مدیریت موفق است. مدیران خوب انتظارات و دلایل پشت سر آنها را به وضوح بیان می کنند. آنها همچنین زمینه کافی در مورد کسب و کار را برای تیم خود فراهم می کنند تا کارشان معنادارتر شود.

مدیریت بحران

مدیران خوب در مدیریت بحران سرآمد هستند. آن‌ها حاضرند تقصیر شکست‌ها را به‌طور علنی بپذیرند، سپس به‌طور خصوصی افراد را راهنمایی کنند. آنها از گفتن حقیقت به قدرت نمی ترسند، حتی زمانی که بر جایگاه آنها در سازمان تأثیر بگذارد. اگر اخراج یا چالش‌های مشابه در افق باشد، تیم خود را به طرز ماهرانه‌ای آماده می‌کنند و مطمئن می‌شوند که غافلگیر نمی‌شوند.

ارزش های ثابت

یک مدیر خوب ارزش های خود را به وضوح بیان می کند و به آنها پایبند است که در طول زمان باعث ایجاد اعتماد می شود. این پیش بینی پذیری باعث ایجاد حس ثبات و اعتماد در تیم می شود.

اعلام حضورهای منظم

مدیران کارآمد جلسات منظمی یک به یک با اعضای تیم خود دارند. این جلسات به عنوان بستری برای ارتباط، مربیگری و بازخورد عمل می کند. با این حال، تعداد دفعات این جلسات باید با نیازهای فعلی تیم و فرد تطبیق داده شود.

چگونه یکی از آنها شویم؟

Mitrapunk: Engineering Game خود را در تمام جنبه های توسعه نرم افزار، به استثنای کدنویسی، آموزش می دهد.

توانمندسازی اعضای تیم

مدیران خوب به اعضای تیم خود برای انجام کارشان اعتماد دارند. آنها ضرب الاجل های غیر واقعی را تحمیل نمی کنند و به نظرات تیم خود احترام می گذارند. آنها همچنین از اعضای تیم خود در برابر درخواست هایی که در غیر این صورت زمان آنها را انحصار می کند محافظت می کنند.

نتیجه

  1. شما می توانید هر یک از آنها را از مدیر خود بخواهید.
  2. شما می توانید شروع به مدیر مهندسی خوب کنید.

مدیران خوب درک می کنند که نقش آنها فراتر از نظارت بر عملیات است. آنها فعالانه برای حمایت از تیم خود، ایجاد یک محیط مثبت، برقراری ارتباط موثر و الگوبرداری کار می کنند. اقدامات و رویکرد آنها آنها را از مدیران “عادی” ارتقا می دهد و آنها را به رهبرانی تبدیل می کند که الهام بخش تیمشان برای دستیابی به چیزهای بزرگ هستند.

هدف این مقاله ارائه اطلاعات قابل اعتماد و قابل اعتماد بر اساس تجربیات دنیای واقعی است. اگر بیشتر می خواهید – من را در توییتر دنبال کنید

روز خوبی داشته باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا