برنامه نویسی

چرا داکر؟ – انجمن DEV

سلام!

من این وبلاگ کوتاه را نوشته ام تا Docker را به برخی از توسعه دهندگان در جامعه کوچک توسعه دهندگان خود معرفی کنم.

داکر چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

اگر شما یک توسعه دهنده نرم افزار هستید، ممکن است قبلاً نام Docker را شنیده باشید (من کاملاً مطمئن هستم که قبلاً شنیده اید!). اما داکر دقیقاً چیست و چرا یادگیری آن چنین فناوری مهمی است؟

در این وبلاگ، ما اصول اولیه Docker را بررسی خواهیم کرد و به شما نشان خواهیم داد که چگونه از آن استفاده کنید. (بدیهی است که تعداد زیادی یوتیوب / وبلاگ موجود است که به چیستی / چرا / چگونه داکر می پردازد، اما خوشحالم که به طور تصادفی با این پست برخورد کردید و به نوعی به شما کمک کرد تا با Docker شروع کنید)

در هسته خود، داکر ابزاری است برای برنامه های کاربردی کانتینری سازی. این ممکن است کمی فنی به نظر برسد، اما فقط به این معنی است که Docker به شما اجازه می دهد بسته‌بندی **همه کدها، وابستگی‌ها و پیکربندی مورد نیاز برای اجرای یک برنامه در یک **تک ظرف. این کانتینر می‌تواند بر روی هر دستگاهی که Docker را نصب کرده باشد، بدون در نظر گرفتن سیستم عامل یا سخت‌افزار زیربنایی، اجرا شود.

چرا داکر؟

محیط های سازگار:

با Docker، می توانید مطمئن باشید که محیطی که برنامه شما در آن اجرا می شود، بدون توجه به اینکه در کجا مستقر شده است، سازگار است. این امر مدیریت و عیب‌یابی برنامه‌ها را بسیار آسان‌تر می‌کند، زیرا لازم نیست نگران تفاوت‌های موجود در زیرساخت‌ها / سیستم‌عامل باشید. (بله، این مشکل “اما روی دستگاه من کار می کند” را حل می کند)

قابلیت حمل:

از آنجایی که کانتینرهای داکر را می توان بر روی هر ماشینی با نصب داکر اجرا کرد، می توان آنها را به راحتی بین محیط های توسعه، آزمایش و تولید جابه جا کرد. این امر توسعه و آزمایش برنامه های کاربردی را به صورت محلی قبل از استقرار آنها در تولید آسان تر می کند.

مقیاس پذیری:

Docker با اجرای چندین کانتینر به صورت موازی، مقیاس بندی برنامه ها را به صورت افقی آسان می کند. این به شما امکان می دهد بدون نیاز به سرمایه گذاری در سخت افزار یا زیرساخت گران قیمت، ترافیک یا حجم کاری بیشتری را مدیریت کنید.

چگونه با Docker شروع به کار کنیم

اگر در Docker تازه کار هستید، شروع به کار می تواند کمی دلهره آور به نظر برسد. اما نگران نباشید – داکر یک راهنمای عالی برای شروع دارد که شما را قدم به قدم در این فرآیند راهنمایی می کند.

در اینجا مراحل اساسی وجود دارد که باید دنبال کنید:

Docker را نصب کنید:

اولین قدم این است که Docker را روی دستگاه خود نصب کنید. Docker دستورالعمل نصب همه سیستم عامل های اصلی را در وب سایت خود دارد. اینجا را ببین

اولین تصویر خود را بسازید:

هنگامی که Docker را نصب کردید، می توانید اولین تصویر Docker خود را بسازید. یک تصویر اساساً یک عکس فوری از برنامه شما و وابستگی های آن در یک نقطه خاص از زمان است. برای ساخت یک تصویر، باید یک Dockerfile ایجاد کنید، که اسکریپتی است که به داکر می‌گوید چگونه تصویر را بسازد. هنگامی که یک Dockerfile دارید، می توانید دستور ساخت docker را برای ساخت تصویر اجرا کنید.

کانتینر خود را اجرا کنید:

هنگامی که یک تصویر دارید، می توانید آن را در یک ظرف اجرا کنید. یک کانتینر اساساً نمونه‌ای از تصویری است که روی دستگاه شما اجرا می‌شود. برای اجرای یک کانتینر، از دستور docker run استفاده می‌کنید که به داکر می‌گوید یک کانتینر جدید را از تصویر مشخص‌شده راه‌اندازی کند.

و بس! البته، Docker خیلی بیشتر از این مراحل اولیه است، اما آنها باید برای شروع شما کافی باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا