شبکه های اجتماعی

سناتورهای دموکرات ایالات متحده، ایلان ماسک را به تضعیف توییتر متهم می کنند و از FTC خواستار تحقیق می شوند

هفت سناتور دموکرات نامه ای به این شورا ارسال کردند کمیسیون تجارت فدرال، هشدار می دهد که توییتر، اکنون متعلق به الون ماسک، در جهت بی اعتنایی به کاربران عمل می کرد و از آژانس می خواست که هرگونه نقض حکم رضایت را که FTC با توییتر مرکب شده است.

قانونگذاران از جمله سناتورها ریچارد بلومنتال و الیزابت وارن، از آژانس خواست تا در صورت لزوم اقدامات اجرایی علیه شرکت و علیه مدیران فردی را در نظر بگیرد.

«در هفته‌های اخیر، مدیر اجرایی جدید توییتر، ایلان ماسک، اقدامات هشداردهنده‌ای را انجام داده است که یکپارچگی و ایمنی این پلتفرم را تضعیف کرده است و علیرغم هشدارهای واضح، ویژگی‌های جدیدی را اعلام کرده است که از این تغییرات برای تقلب، کلاهبرداری و جعل هویت خطرناک سوء استفاده می‌شود. “قانونگذاران در نامه ای به رئیس FTC گفتند لینا خان.

همچنین بخوانید

مقامات سابق می گویند مدیران توییتر ممکن است با جریمه های بزرگ FTC روبرو شوند
در بحبوحه آشفتگی توییتر، ایلان ماسک در آزمایش پرداختی 56 میلیارد تسلا ایستادگی می کند

نه توییتر و نه FTC بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

دو هفته اول این میلیاردر به عنوان مالک توییتر با تغییرات سریع و هرج و مرج همراه بوده است. او به سرعت مدیرعامل قبلی توییتر و دیگر رهبران ارشد را برکنار کرد و سپس نیمی از کارکنان آن را در اوایل این ماه اخراج کرد.

نگرانی‌هایی وجود دارد که این تحولات منجر به عدم پایبندی توییتر به توافق‌نامه ماه مه 2022 با تنظیم‌کننده ایالات متحده شود که در آن توییتر موافقت کرد تا شیوه‌های حفظ حریم خصوصی خود را بهبود بخشد و مسئولیت را بر عهده افرادی بگذارد که دارای موقعیت‌های خاصی هستند.

FTC هفته گذشته گفت که “تحولات اخیر در توییتر را با نگرانی عمیق دنبال می کند. هیچ مدیر عامل یا شرکتی فراتر از قانون نیست و شرکت ها باید از دستورات رضایت ما پیروی کنند.”

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا