شبکه های اجتماعی

آمازون قصد دارد فناوری مشابه ChatGPT را به Alexa: Report بیاورد

آمازون سود سه ماهه خود را در هفته گذشته و طی تماس سرمایه گذاران مدیرعامل، اعلام کرد اندی جاسی گفت که این شرکت می خواهد بسازد الکسا “بهترین دستیار شخصی جهان”. او گفت که غول تجارت الکترونیک در حال توسعه مدل های زبان بزرگ (LLM) بزرگتر و بسیار توانمندتر برای این منظور است. گزارش جدیدی بر همین ادعا که آمازون به دنبال افزودن فناوری چت ربات هوش مصنوعی مانند ChatGPT به الکسا است، روشن‌تر شده است.

LLM آمازون نامیده می شود مدل معلم الکسا
با استناد به یک سند، گزارش Business Insider (از طریق The Verge) می‌گوید که آمازون بر یک LLM توسعه‌یافته بومی تکیه خواهد کرد که الکسای جدیدتر و توانمندتر را تامین می‌کند.

همچنین بخوانید

نحوه راه اندازی اسپیکر هوشمند Amazon Echo

آمازون LLM خود را الگوی معلم الکسا می نامد، اما یک سخنگوی این شرکت اظهارات Jassy را تکرار کرد و گفت که آمازون در حال ساخت LLM های بزرگتر «تعمیم یافته تر و توانمندتر» است تا الکسا را ​​«پیشگیرتر و محاوره ای» کند.

این سخنگوی همچنین گفت که الکسا چندین سال است که از مدل Teacher استفاده می کند.

درست مثل آمازون، گوگل همچنین به مدل های زبان خود برای Bard but متکی است مایکروسافت بینگ از مدل های توسعه یافته توسط OpenAI استفاده می کند، شرکتی که در آن مایکروسافت میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد.

الکسا برای گفتگو بیشتر
طبق گزارش‌ها، آمازون از الکسا می‌خواهد که به جای «واکشی از پایگاه داده» فکر کند. در بخشی از سند، با عنوان «موردهای استفاده از سرگرمی الکسا LLM»، پیشنهاد می‌شود که سیستم هوش مصنوعی جدید به الکسا کمک می‌کند تا توصیه‌های رسانه‌ای، ارائه اخبار و داستان‌گویی را بیشتر محاوره‌ای کند.

همچنین بخوانید

طبق گزارش‌ها، مایکروسافت با AMD روی تراشه‌های هوش مصنوعی برای مقابله با انویدیا کار می‌کند

نمونه‌ای در سند وجود دارد که بر اساس آن، اگر کاربر بپرسد، «الکسا، ببینید که HBO یا Netflix نشان می‌دهد که افراد ثروتمند برای تعطیلات به سیسیل یا هاوایی می‌روند»، الکسا متوجه می‌شود که نمایش «نیلوفر سفید» است. اگر کاربر بپرسد بازیگر چیست، الکسا با نام بازیگران پاسخ می دهد.

در مثالی مربوط به FireTV، هنگامی که کاربر از الکسا در مورد قیمت اشتراک HBO پس از آزمایش می‌پرسد، الکسا قیمت اشتراک را می‌گوید و حتی از کاربر می‌پرسد که آیا کاربر می‌خواهد مشترک شود (از طریق کانال‌های ویدیوی پرایم آمازون).

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا