شبکه های اجتماعی

چرا TikTok برای برخی از کارمندان دولت ممنوع شده است؟

ایالات متحده نگرانی های امنیت ملی خود را افزایش می دهد TikTok، همه کارمندان فدرال را ملزم می کند که برنامه رسانه اجتماعی متعلق به چین را از تلفن های همراه دولتی حذف کنند. سایر دولت های غربی به دلیل ترس از جاسوسی، ممنوعیت های مشابهی را دنبال می کنند.

بنابراین تهدید چقدر جدی است؟ و آیا کاربران TikTok که برای دولت کار نمی کنند نیز باید نگران این برنامه باشند؟

پاسخ‌ها تا حدودی به این بستگی دارد که از چه کسی سؤال می‌کنید، و به طور کلی چقدر نگران شرکت‌های فناوری جمع‌آوری و به اشتراک‌گذاری داده‌های شخصی هستید.

در اینجا چیزی است که باید بدانید:

چگونه ایالات متحده و سایر دولت ها TikTok را مسدود می کنند
کاخ سفید اعلام کرد که به آژانس های فدرال ایالات متحده 30 روز فرصت می دهد تا TikTok را از تمام دستگاه های تلفن همراه صادر شده توسط دولت حذف کنند.

کنگره، کاخ سفید، نیروهای مسلح ایالات متحده و بیش از نیمی از ایالت های ایالات متحده قبلاً TikTok را به دلیل نگرانی از اینکه شرکت مادر آن، ByteDance، داده های کاربران – مانند تاریخچه مرور و موقعیت مکانی – را در اختیار دولت چین قرار می دهد، ممنوع کرده بودند، یا به تبلیغات و تبلیغات دامن می زند. اطلاعات غلط از طرف آن

شعبه اجرایی اتحادیه اروپا به طور موقت تیک تاک را از تلفن های کارمندان ممنوع کرده است و دانمارک و کانادا نیز تلاش هایی را برای مسدود کردن تیک تاک در تلفن های دولتی اعلام کرده اند.

چین می گوید این ممنوعیت ها ناامنی های ایالات متحده را آشکار می کند و سوء استفاده از قدرت دولتی است. اما آنها در زمانی اتفاق می‌افتند که شرکت‌های فناوری غربی، از جمله Airbnb، Yahoo و LinkedIn، چین را ترک می‌کنند یا فعالیت‌های خود را در آنجا کاهش می‌دهند، زیرا قانون سخت‌گیرانه حریم خصوصی پکن که مشخص می‌کند شرکت‌ها چگونه می‌توانند داده‌ها را جمع‌آوری و ذخیره کنند.

چه نگرانی هایی در مورد TikTok وجود دارد
هم FBI و هم کمیسیون ارتباطات فدرال هشدار داده اند که ByteDance می تواند داده های کاربران TikTok را با دولت مستبد چین به اشتراک بگذارد.

قانونی که چین در سال 2017 اجرا کرد، شرکت‌ها را ملزم می‌کند هر گونه اطلاعات شخصی مرتبط با امنیت ملی کشور را به دولت ارائه دهند. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه TikTok چنین داده‌هایی را تحویل داده است وجود ندارد، اما به دلیل حجم گسترده داده‌های کاربر که جمع‌آوری می‌کند، نگرانی‌ها زیاد است.

نگرانی‌ها در دسامبر افزایش یافت، زمانی که ByteDance اعلام کرد چهار کارمند را اخراج کرده است که به داده‌های دو روزنامه‌نگار Buzzfeed News و The Financial Times دسترسی داشتند، در حالی که تلاش می‌کردند منبع گزارش فاش شده درباره شرکت را ردیابی کنند. بروک اوبروتر، سخنگوی TikTok گفت که این نقض یک “سوء استفاده فاحش” از اختیارات کارکنان است.

همچنین بخوانید

کاخ سفید مهلتی برای پاکسازی TikTok از دستگاه های فدرال تعیین می کند

همچنین در مورد محتوای TikTok و اینکه آیا به سلامت روان نوجوانان آسیب می رساند، نگرانی وجود دارد. محققان مرکز غیرانتفاعی مقابله با نفرت دیجیتال در گزارشی که در ماه دسامبر منتشر شد، اعلام کردند که محتوای اختلال خوردن در این پلتفرم 13.2 میلیارد بازدید جمع آوری کرده است. به گفته مرکز تحقیقاتی پیو، تقریباً دو سوم نوجوانان آمریکایی از TikTok استفاده می کنند.

چه کسی برای محدودیت های TikTok فشار آورده است
در سال 2020، رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ و دولت او به دنبال وادار کردن ByteDance به فروش دارایی های خود در ایالات متحده و ممنوعیت TikTok از فروشگاه های برنامه بود. دادگاه ها تلاش های ترامپ و رئیس جمهور را مسدود کردند جو بایدن دستورات ترامپ را پس از روی کار آمدن لغو کرد اما دستور بررسی عمیق این موضوع را داد. فروش برنامه ریزی شده دارایی های TikTok در ایالات متحده متوقف شد.

در کنگره، نگرانی در مورد این برنامه دو حزبی بوده است. کنگره “قانون عدم استفاده از TikTok در دستگاه های دولتی” را در ماه دسامبر به عنوان بخشی از یک بسته بودجه گسترده دولتی تصویب کرد. این قانون اجازه استفاده از TikTok را در موارد خاص، از جمله برای اهداف امنیت ملی، اجرای قانون و تحقیقات می دهد.

انتظار می‌رود جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان روز سه‌شنبه لایحه‌ای را پیش ببرند که به بایدن این اختیار را می‌دهد تا TikTok را در سراسر کشور ممنوع کند. قانون پیشنهادی توسط نماینده مایک مک کال، به دنبال دور زدن چالش هایی است که دولت در صورت ادامه تحریم ها علیه این شرکت در دادگاه با آن مواجه خواهد شد.

این لایحه از سوی سازمان های آزادی مدنی مخالفت کرده است. در نامه ای که دوشنبه به مک کال و ریپ. گریگوری میکس، DN.Y، عضو رتبه بندی کمیته روابط خارجی، اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا، گفت که ممنوعیت TikTok در سراسر کشور خلاف قانون اساسی است و “احتمالاً منجر به ممنوعیت بسیاری از مشاغل و برنامه های کاربردی دیگر نیز خواهد شد.”

Tiktok چقدر خطرناک است
بستگی داره از کی بپرسی

معاون دادستان کل آمریکا لیزا موناکو ابراز نگرانی کرده است که دولت چین می تواند به داده های کاربران دسترسی پیدا کند.

موناکو در اوایل این ماه در موسسه سیاستگذاری Chatham House در لندن گفت: «من از TikTok استفاده نمی‌کنم و به کسی توصیه نمی‌کنم این کار را انجام دهد.

TikTok در یک پست وبلاگی در ماه ژوئن گفت که تمام داده‌های کاربران آمریکایی را به سرورهای تحت کنترل اوراکل، شرکت سیلیکون ولی که در سال 2020 به عنوان شریک فناوری ایالات متحده انتخاب کرده است، هدایت می‌کند تا از ممنوعیت سراسری جلوگیری کند. اما پشتیبان گیری از داده ها را در سرورهای خود در ایالات متحده و سنگاپور ذخیره می کند. این شرکت گفت که انتظار دارد داده های کاربران ایالات متحده را از سرورهای خود حذف کند، اما جدول زمانی برای زمان وقوع آن ارائه نکرد.

همچنین بخوانید

TikTok ابزار کنترل والدین را برای مسدود کردن برخی ویدیوها توسعه می دهد

اما به گفته کارشناسان، مقدار اطلاعاتی که TikTok جمع آوری می کند ممکن است تفاوت چندانی با سایر سایت های رسانه اجتماعی محبوب نداشته باشد.

در تحلیلی که در سال 2021 منتشر شد، آزمایشگاه شهروند غیرانتفاعی دانشگاه تورنتو گفت TikTok و Facebook مقادیر مشابهی از داده‌های کاربر را جمع‌آوری می‌کنند، از جمله شناسه‌های دستگاهی که می‌توانند برای ردیابی کاربر استفاده شوند و سایر اطلاعاتی که می‌تواند رفتار کاربر را در پلتفرم‌های مختلف جمع‌آوری کند. این اطلاعات ارزشمند برای تبلیغ کنندگان است.

گزارش Citizen Lab می‌گوید: «اگر با آن سطح از جمع‌آوری و اشتراک‌گذاری داده‌ها راحت نیستید، باید از استفاده از برنامه خودداری کنید.

آنچه دیگر کارشناسان باید بگویند
در حالی که سوء استفاده بالقوه از حریم خصوصی توسط دولت چین نگران کننده است، “به همان اندازه نگران کننده است که دولت ایالات متحده و بسیاری از دولت های دیگر از داده های جمع آوری شده توسط هر شرکت فناوری مستقر در ایالات متحده با همان شیوه های تجاری جمع آوری داده ها سوء استفاده و سوء استفاده می کنند. “گفت ایوان گریر، مدیر گروه حمایت غیرانتفاعی مبارزه برای آینده.

«اگر سیاستگذاران می‌خواهند از آمریکایی‌ها در برابر نظارت محافظت کنند، باید از قانون اساسی حریم خصوصی دفاع کنند که همه شرکت‌ها را از جمع‌آوری داده‌های حساس درباره ما در وهله اول منع می‌کند، نه اینکه درگیر قایق‌های نمایشی بیگانه‌هراسی شود که دقیقاً هیچ کاری به آن نمی‌کند. گریر گفت از هر کسی محافظت کنید.

دیگران می گویند دلیل موجهی برای نگرانی وجود دارد.

آنتون داهبورا، مدیر اجرایی مؤسسه امنیت اطلاعات دانشگاه جانز هاپکینز، گفت: افرادی که از TikTok استفاده می کنند ممکن است فکر کنند که کاری انجام نمی دهند که مورد علاقه یک دولت خارجی باشد، اما همیشه اینطور نیست. اطلاعات مهم در مورد ایالات متحده به شدت محدود به نیروگاه های هسته ای یا تاسیسات نظامی نیست. دهبورا گفت که این امر به بخش های دیگر مانند فرآوری مواد غذایی، صنعت مالی و دانشگاه ها نیز گسترش می یابد.

واکنش Tiktok به وضعیت
مشخص نیست که ممنوعیت دولتی TikTok چقدر ممکن است بر این شرکت تأثیر بگذارد. Oberwetter، سخنگوی TikTok، گفت که “هیچ راهی” برای دانستن اینکه آیا کاربران آن کارمندان دولتی هستند یا خیر، ندارد.

با این حال، این شرکت این ممنوعیت ها را زیر سوال برده و گفته است که فرصتی برای پاسخگویی به سؤالات داده نشده است و دولت ها راه خود را از پلتفرمی که میلیون ها نفر دوست دارند قطع می کنند.

اوبروتر گفت: «این ممنوعیت ها چیزی بیشتر از تئاتر سیاسی نیست.

مدیر عامل TikTok شو زی جویدن قرار است ماه آینده در مقابل کنگره شهادت دهد. کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان درباره حریم خصوصی و شیوه‌های امنیت داده‌های این شرکت و همچنین روابط آن با دولت چین سؤال خواهد کرد.

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا