شبکه های اجتماعی

یادگیری مهارت های اجتماعی هدف بعدی هوش مصنوعی: مطالعه

Siri و Google Assistant ممکن است بتوانند در صورت درخواست، جلسات را برنامه ریزی کنند، اما تا کنون درک اجتماعی برای اولویت بندی مستقل قرار ملاقات ها را ندارند.

به گفته محققان مستقر در چین، هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) باهوش است، اما به دلیل فقدان مهارت های اجتماعی مانع از رشد آن می شود.

لیفنگ فن، نویسنده اول، از موسسه هوش مصنوعی عمومی پکن (BIGAI) گفت: هوش مصنوعی جامعه و زندگی روزمره ما را تغییر داده است.

“چالش مهم بعدی برای هوش مصنوعی در آینده چیست؟ ما استدلال می کنیم هوش اجتماعی مصنوعی (ولیفن گفت ) مرز بزرگ بعدی است.

در مقاله ای منتشر شده در تحقیقات هوش مصنوعی CAAIتیم توضیح داد که ASI شامل زیرشاخه‌های متعددی است، از جمله ادراک اجتماعی، نظریه ذهن – درک اینکه دیگران از دیدگاه خودشان فکر می‌کنند – و تعامل اجتماعی.

فن گفت که با استفاده از علوم شناختی و مدل‌سازی محاسباتی برای شناسایی شکاف بین سیستم‌های هوش مصنوعی و هوش اجتماعی انسان، و همچنین مسائل فعلی و جهت‌گیری‌های آینده، این حوزه برای پیشرفت بهتر مجهز خواهد شد.

فن گفت: «ASI در مقایسه با درک فیزیکی ما از کار، متمایز و چالش برانگیز است؛ به شدت وابسته به زمینه است.

“در اینجا، زمینه می تواند به بزرگی فرهنگ و عقل سلیم یا به اندازه تجربه مشترک دو دوست باشد. این چالش منحصر به فرد، الگوریتم های استاندارد را از مقابله با مشکلات ASI در محیط های واقعی که اغلب پیچیده، مبهم، پویا، تصادفی هستند، منع می کند. تا حدی قابل مشاهده و چند عاملی.”

فن گفت که ASI به توانایی تفسیر نشانه های اجتماعی نهفته، مانند خمیازه کشیدن یا خمیازه کشیدن، برای درک حالات ذهنی عوامل دیگر، مانند باور و قصد، و همکاری در یک کار مشترک نیاز دارد.

به گفته‌ی فن، بهترین رویکرد، رویکردی جامع‌تر است، و تقلید از نحوه ارتباط انسان‌ها با یکدیگر و دنیای اطرافشان است. این امر مستلزم یک محیط باز و تعاملی و همچنین در نظر گرفتن نحوه معرفی تعصبات انسانی بهتر در مدل‌های ASI است.

برای تسریع پیشرفت ASI در آینده، ما توصیه می‌کنیم مانند انسان‌ها رویکردی جامع‌تر داشته باشیم تا از روش‌های یادگیری مختلف مانند یادگیری مادام‌العمر، یادگیری چند وظیفه‌ای، یادگیری یک‌باره یا چند مرحله‌ای، فرا یادگیری و غیره استفاده کنیم. فن گفت.

ما نیاز به تعریف مشکلات جدید، ایجاد محیط‌ها و مجموعه‌های داده جدید، راه‌اندازی پروتکل‌های ارزیابی جدید، و ساخت مدل‌های محاسباتی جدید داریم. هدف نهایی تجهیز هوش مصنوعی به ASI سطح بالا و ارتقای رفاه انسان با کمک Artificial Social است. هوش.”

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا