شبکه های اجتماعی

فرودگر خصوصی ژاپنی در مسیر ماه

توکیو، شرکت ژاپنی اکتشاف ماه ispace با موفقیت یک فرودگر را در مدار ماه پرتاب کرد.

کاوشگر Mission 1 اولین مانور قرار دادن مدار ماه خود را مطابق با برنامه عملیاتی ماموریت در ساعت 10:24 JST (6:54 صبح به وقت IST) روز سه شنبه در مرکز کنترل ماموریت HAKUTO-R در نیهونباشی، توکیو انجام داد.

کاوشگر HAKUTO-R Mission 1 Lunar Lander اکنون با خیال راحت در مدار زمین می چرخد ماه این شرکت در بیانیه‌ای گفت: پس از یک مانور درج مدار ماه.

این فرودگر قصد دارد در اواخر ماه آینده ماه را لمس کند.

پس از سوختگی کنترل شده از سیستم محرکه اصلی فرودگر که چندین دقیقه به طول انجامید، مانور با موفقیت به پایان رسید.

در بیانیه آمده است: «این دستاورد توانایی فضای فضایی را برای رساندن موفقیت آمیز فضاپیماها و محموله ها به مدار ثابت ماه نشان می دهد.

این شرکت خاطرنشان کرد که در حال مذاکره با چندین شرکت جهانی برای ماموریت های بعدی ماه است.

ماموریت های فضایی آینده شامل استقرار ماهواره ها در مدار ماه خواهد بود.

تاکنون هیچ فضاپیمای خصوصی که به طور نرم افزاری روی ماه فرود نیامده است، به جز فضاپیماهایی که توسط ناسا، روسیه و چین. اگر Hakuto-R بتواند به این شاهکار دست یابد، مریخ نورد کوچکی به نام A را مستقر خواهد کرد رشید Space.com برای آژانس فضایی امارات متحده عربی گزارش داد.

علاوه بر این، این شرکت خاطرنشان کرد که ماموریت 1 به صورت متوالی با دو پرواز روباتیک دیگر به سطح ماه دنبال خواهد شد.

ماموریت 2 و ماموریت 3 به ترتیب در سال 2024 و 2025 پرتاب خواهند شد و همچنین به ناسا کمک خواهند کرد. برنامه آرتمیس.

به گفته ispace، فرودگر ماموریت 3 محموله هایی را به سطح زمین حمل می کند و همچنین دو ماهواره ارتباطی را در مدار ماه مستقر می کند.

یکی دیگر از فضاپیماهای خصوصی که به دور ماه می چرخد ​​این است کپستون، یک مکعب کوچک که توسط شرکت Advanced Space مستقر در کلرادو برای ناسا کار می کند. کپستون به مدار هاله ای نزدیک به یک خط رسید (نه) دور ماه در نوامبر سال گذشته.

اهداف مأموریت آن شامل نشان دادن خدمات ناوبری فضاپیما به فضاپیما است که به فضاپیماهای آینده امکان می دهد مکان خود را نسبت به ماه بدون تکیه انحصاری به ردیابی از زمین تعیین کنند. پایه ای برای پشتیبانی تجاری از عملیات ماه آینده ایجاد کنید. و با پرتاب‌های اختصاصی کوچک CubeSats فراتر از مدار پایین زمین، به ماه و فراتر از آن، تجربه کسب کنید.

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا