شبکه های اجتماعی

سقوط سهام علی بابا در گزارش فروش سهام سافت بانک

سرمایه گذار فناوری ژاپنی سافت بانک Group Corp اقدام به فروش تقریباً تمام سهام باقی مانده خود کرده است علی بابا فایننشال تایمز گزارش داد که گروه هلدینگ با مسئولیت محدود، سهام این شرکت بزرگ تجارت الکترونیک چینی را نزول کرده است.

این فروش در حالی اتفاق می‌افتد که ارزش‌گذاری شرکت‌های بزرگ فناوری چین پس از پایان دو سال نظارت‌های نظارتی تشدید شده در سال جاری شروع به بهبودی کرده است و دریچه‌ای را برای سرمایه‌گذاران طولانی‌مدت مانند سافت‌بانک فراهم می‌کند تا از مواجهه با اقتصاد آسیب‌دیده از سیاست‌های سخت‌گیرانه همه‌گیر جلوگیری کنند. تنش چین و آمریکا

قیمت سهام سافت بانک در روز پنجشنبه تغییر چندانی نداشت و بازار گسترده تر را دنبال کرد. علی‌بابا، یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های سبد بانک، پس از این گزارش در هنگ‌کنگ 5.2 درصد سقوط کرد و این ضرر را به 2.8 درصد رساند.

پس از سقوط 5.2 درصدی روز چهارشنبه برای Tencent Holdings Ltd پس از آن که سهامدار اصلی این غول رسانه های اجتماعی، Prosus NV هلندی، گفت که ممکن است سهام خود را بیشتر بفروشد و بر فشار فروش بر نام های فناوری چین تأکید کرد.

سافت بانک به دنبال راه هایی برای کسب درآمد از سهام خود در علی بابا بوده است که شرکت ژاپنی بیش از دو دهه پیش تنها با هزینه 20 میلیون دلاری آن را خریداری کرد.

گفت: «آنها (سافت بانک) به صراحت گفته اند که … آنها باید دارایی های سودآور را کسب کنند جان ویزار، رئیس موقعیت های ویژه آسیا در مدیریت دارایی Pictet.

شاید برخی انتظار داشتند که اکنون که عرضه اولیه عمومی بازوی آنها به تکمیل نزدیک‌تر می‌شود، ممکن است سرعت فروش خود را در (علی‌بابا) کند کنند، اما در نهایت هر کاری که انجام می‌دهند در محدوده چیزی است که به بازار گفته‌اند.»

افراد آشنا به این معامله ماه گذشته به رویترز گفتند که SoftBank قصد دارد امسال نام طراح تراشه بریتانیایی Arm را در یک عرضه اولیه عمومی (IPO) قرار دهد که حداقل 8 میلیارد دلار جمع آوری می کند.

روز چهارشنبه، FT اعلام کرد که فروش آتی بر اساس پرونده‌های موجود در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نشان می‌دهد که سهام سافت‌بانک علی‌بابا در نهایت از تقریباً 15 درصد به 3.8 درصد کاهش خواهد یافت.

گروه ژاپنی به رهبری بنیانگذار میلیاردر پسر ماسایوشیبه گفته این روزنامه، در سال جاری حدود 7.2 میلیارد دلار سهام علی بابا را از طریق قراردادهای پیش پرداخت فروخته است.

به گزارش روزنامه بریتانیایی، سافت بانک گفت که این تراکنش ها نشان دهنده تغییر به “حالت دفاعی” برای رسیدگی به یک محیط تجاری نامطمئن است و جزئیاتی را در اعلام نتایج سود سه ماهه خود در ماه می ارائه خواهد کرد.

نه سافت بانک و نه علی بابا به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند. سهام علی بابا در بورس آمریکا در معاملات پس از بازار روز چهارشنبه 1.3 درصد کاهش یافت.

Shinji Moriyuki، تحلیلگر SBI Securities گفت: «محیط نظارتی چین در بخش اینترنت در سال‌های اخیر به شدت سخت‌تر شده است، و این همان چیزی است که SoftBank به سادگی به محیط در حال تغییر پاسخ می‌دهد، همانطور که قبلاً انجام می‌داد. این در محدوده انتظارات است که نسبت سهام چین در کل سرمایه‌گذاری آن بیشتر کاهش یابد.»

سافت بانک در سال گذشته با کاهش سهام علی بابا به 14.6 درصد از 23.7 درصد، به سود 34 میلیارد دلاری دست یافت، زیرا این شرکت به دنبال تقویت ذخایر نقدی در میان زیان های شدید خود بود. صندوق چشم انداز.

Vision Fund که دنیای فناوری را با شرط‌بندی‌های بزرگ روی استارت‌آپ‌ها متحول کرد، در تقویم سال 2022 زیان حیرت‌انگیز 8 تریلیون ین (60 میلیارد دلار) را ثبت کرد زیرا آشفتگی بازار ارزش‌گذاری شرکت‌های پرتفوی را کاهش داد و سافت‌بانک را وادار به افزایش نقدینگی کرد.

در آن زمان، از قراردادهای آتی پیش پرداخت نیز استفاده می کرد – نوعی قرارداد مشتقه که به سرمایه گذاران اجازه می دهد ریسک را پوشش دهند.

علی‌بابا بیش از دو سوم ارزش خود را از اوج‌هایی که در اواخر سال 2020 به دست آمد، از دست داده است، که تحت تأثیر افزایش اقدامات نظارتی در بخش فناوری قرار گرفته است که شامل جریمه سنگین علی‌بابا و بررسی دقیق مؤسس می‌شود. جک ماامپراتوری کسب و کار

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا