شبکه های اجتماعی

رئیس FTC هفته گذشته با مقامات ضد انحصار انگلیس ملاقات کرد اما در مورد معاملات صحبت نکرد

کمیسیون تجارت فدرال رئیس لینا خان با سران سایرین ملاقات کرد ضد انحصار به گفته یک مجری، از جمله بریتانیا، هفته گذشته اما هیچ بحثی درباره ادغام صورت نگرفت FTC مقامی که در میان ادعاهایی صحبت کرد که FTC و بریتانیا در حال کار با یکدیگر برای مسدود کردن هستند مایکروسافتپیشنهاد برای اکتیویژن.

روز چهارشنبه، سازمان رقابت و بازار بریتانیا، معامله 69 میلیارد دلاری مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد، سازنده «ندای وظیفه» را مسدود کرد و گفت که این امر می‌تواند به رقابت در بازار نوپای بازی‌های ابری ضربه بزند.

این مقام FTC که روز پنجشنبه صحبت می کرد، در پاسخ به اظهارات بابی کوتیک، مدیر عامل بازی ساز، بود که به CNBC گفت معتقد است آژانس ایالات متحده، بریتانیا را تحت فشار قرار داده است. CMA برای توقف خرید برنامه ریزی شده

FTC شکایتی را برای جلوگیری از معامله ارائه کرده است. مایکروسافت اعلام کرده است که با هر دو تنظیم کننده مبارزه خواهد کرد.

کوتیک گفت: “من تعجب کردم وقتی فهمیدم لینا خان و رئیس CMA یک هفته و نیم پیش در واشنگتن جلسه ای داشته اند. می دانید، از نظر قانونی، قرار نیست در مورد دعوی فعال بحث کنید. من نمی دانم. بدانند که این کار را کردند.»

“من فکر می کنم این چیزی است که اکنون می بینید این است که CMA به عنوان ابزاری توسط FTC استفاده می شود تا بتواند این نوع نتایج را ایجاد کند، و این روشی نیست که آنها قرار است عمل کنند. ،” او گفت.

این مقام FTC که مجاز به صحبت در پرونده نبود اما در جلسه مجازی حضور داشت، گفت که مقامات هیچ بحثی در مورد بررسی ادغام یا سایر تحقیقات در حال انجام ندارند.

FTC قاطعانه هرگونه تخلف را رد کرد.

داگلاس فارار، سخنگوی FTC، گفت: “FTC مطلقاً با CMA یا هر تنظیم کننده بین المللی دیگری در مورد بررسی ادغام پیشنهادی تبانی نکرده است. وقتی معامله ای آشکارا ضد رقابتی به نظر می رسد، تنظیم کننده های مستقل ضد انحصار می توانند به سادگی قضاوت خود را انجام دهند.”

فارار همچنین گفت که این آژانس با دیگر مجریان ضد تراست کار می کند، “و برای چندین دهه تحت ریاست جمهوری خواهان و دموکرات ها، رویه ای که مدت ها مورد استقبال جامعه تجاری بوده است. اما ما هرگز اختیارات خود را برون سپاری نمی کنیم.”

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت نیز به تصمیم CMA واکنش تلخی نشان داد و گفت که این اقدام تنظیم کننده اعتماد به بریتانیا را به عنوان مقصدی برای کسب و کارهای فناوری متزلزل کرده است و احتمالاً تاریک ترین روز در چهار دهه ما در بریتانیا است.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا