شبکه های اجتماعی

هیئت منصفه شروع به بررسی در مورد پرونده تجارت داخلی NFT مدیر سابق OpenSea می کند

هیئت منصفه در روز دوشنبه در محاکمه یک مدیر محصول سابق در دریای آزاد، بزرگترین بازار جهان برای توکن های غیرقابل تعویض (NFT)، به دلیل تصمیم گیری های تجاری بر اساس توکن هایی که در صفحه اصلی شرکت ارائه کرده است.

دادستان‌های فدرال در منهتن سال گذشته ناتانیل چستین را متهم کردند که با خرید NFT‌ها، کمی قبل از اینکه تصمیم بگیرد آنها را در وب‌سایت OpenSea به نمایش بگذارد، بیش از 50000 دلار سود غیرقانونی به دست آورده و پس از مدت کوتاهی پس از افزایش ارزش دارایی‌ها، آنها را به فروش رساند.

دادستان توماس برنت روز دوشنبه در سخنرانی پایانی خود گفت: «او می‌دانست که وقتی برنامه‌ای برای ارائه در وب‌سایت OpenSea ارائه کرد، قرار بود از آن برای شرکت استفاده کند، نه برای منافع خود». “طمع او پیروز شد.”

این اولین مورد از یک سری پرونده های پرمخاطب مربوط به دارایی های دیجیتال بود که توسط دفتر دادستان ایالات متحده در منهتن در سال گذشته راه اندازی شد و اتهامات علیه چستین را اولین اتهامات عنوان کرد. تجارت خودی مورد مربوط به دارایی های دیجیتال

کارشناسان حقوقی می گویند که این پرونده می تواند پیامدهای گسترده تری برای دارایی هایی داشته باشد که با مقررات موجود مطابقت ندارند و مشاوران سرمایه گذاری، کارگزاران و دیگران را از معامله بر روی اطلاعات غیر عمومی با اهمیت باز می دارد.

دانیل فیلور، وکیل Chastain، گفت که این پرونده در مورد این نیست که آیا هیئت منصفه معاملات چستین را “کمی ناقص” می دانند، بلکه در مورد اینکه آیا او قصد دارد از OpenSea کلاهبرداری کند یا خیر. او گفت این معاملات قوانین شرکت را زیر پا نمی گذارد.

«انتخاب‌های نیت در ذهنش در مورد آن NFT فیلور به هیئت منصفه گفت: “بازی ها توسط OpenSea محرمانه تلقی نمی شدند.”

از چستین در سپتامبر 2021، پس از اینکه OpenSea از معاملات او مطلع شد، از چستین خواسته شد استعفا دهد. او در ژوئن 2022 به یک فقره کلاهبرداری و یک فقره پولشویی متهم شد.

برنت گفت چستین از حساب‌های ناشناس برای تجارت NFT استفاده می‌کرد که نشان می‌داد او می‌دانست کاری که انجام می‌داد اشتباه است.

او گفت: “اگر متهم فکر می کرد استفاده از اطلاعات داخلی برای خرید NFT ها مشکلی ندارد، می توانست فقط از حساب های معمولی استفاده کند.” او این کار را کرد تا مردم را از بوی خود دور کند.»

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا