برنامه نویسی

معرفی نمودارهای شعله: اینجا در حال گرم شدن است

نمودارهای شعله به توسعه‌دهندگان کمک می‌کنند تا گلوگاه‌های کد را شناسایی کنند و الگوهای اجرای کد را درک کنند، بنابراین ما مشتاقیم اعلام کنیم که اکنون در برنامه افزودنی AppMap برای ویرایشگرهای VS Code و JetBrains مانند IntelliJ در دسترس هستند.

نمودارهای شعله تجسم داده‌های سلسله مراتبی هستند که برای تجسم ردپای پشته‌ای از نرم‌افزار نمایه‌شده ایجاد می‌شوند تا متداول‌ترین مسیرهای کد به سرعت و با دقت شناسایی شوند.

در این مقاله، نحوه کار آنها و نحوه تولید و استفاده از آنها با AppMap را بررسی می کنم.

نحوه خواندن نمودار شعله

نمودارهای شعله از پایین به بالا، از چپ به راست خوانده می شوند و یک نمای کلی از اجرای عملکرد ارائه می دهند. در این ویدیو می توانید ببینید که چگونه توابع وقت گیر را شناسایی کرده و توالی عملیات را تجسم می کنم.


برای درک نمودارهای شعله، ابتدا باید طرح رنگ را درک کنیم.

  • بنفش نشان می دهد SQL queries
  • آبی نشان می دهد classes، methods، یا functions که در جریان اجرا دنبال می شوند
  • زرد نشان می دهد external service calls (در این ویدیو وجود ندارد)
  • Teal نام AppMap است

آنچه با نمودارهای شعله به دست می آورید

نمودارهای شعله، بینش های مهمی را در مورد عملکرد برنامه نشان می دهد. هر تابع در نمودار با زمان اجرای متناظر آن بر حسب میلی ثانیه یا میکروثانیه برچسب گذاری می شود. این تفکیک دقیق به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا پرس و جوها و عملکردهای طولانی مدت را مشخص کنند و کارایی کد را بهینه کنند.

بزرگنمایی بر روی نمودار یا انتخاب یک تابع خاص، درک عمیق تری از پشته تماس و دنباله اجرا را فراهم می کند. به عنوان مثال، نمایش وقوع یک انتخابگر را قبل از تماس پشتیبانی فعال نشان می‌دهد که جریان اجرا را روشن می‌کند. این سطح از جزئیات به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که به طور مستقیم با مسائل پیچیده عملکرد مقابله کنند.

فاش کردن مشکلات عملکرد

با بررسی نمودار، توسعه‌دهندگان می‌توانند مسائل رایجی مانند پرس‌وجوهای N+1 را که یک مشکل بدنام در توسعه برنامه‌ها است، شناسایی کنند. توانایی تجسم مدت زمان هر پرس و جو یا تابع، بینش های عملی را ارائه می دهد و زمینه های بهبود را برجسته می کند.

برجسته تجزیه و تحلیل نمودار شعله

نمودارهای شعله همچنین تأثیر عملکردهای طولانی مدت بر عملکرد کلی را نشان می دهد. در حالی که برخی از عملکردها، مانند رندرها به بدنه، برای اجرای طولانی‌تر در نظر گرفته شده‌اند، برخی دیگر مانند خدمات پشتیبانی و تماس‌های تلفنی باید برای کارایی بهینه شوند. آمار زمان اجرا نمودار یک نمای کلی جامع ارائه می دهد و اطمینان حاصل می کند که توسعه دهندگان می توانند تلاش های خود را در جایی که بیشترین اهمیت را دارند متمرکز کنند.

AppMap نمودارهای شعله را با برجسته کردن نقص های برنامه شما بهبود می بخشد و تأثیر مستقیم یک نقص خاص را بر برنامه شما نشان می دهد. دیگر نیازی به جستجو برای فهمیدن اینکه یک پرس و جو N+1 کجا اتفاق افتاده یا چند بار اجرا شده نیست!

نمودارهای شعله، نمودارهای توالی و موارد دیگر

امروز AppMap را امتحان کنید تا به شما کمک کند مشکلات کد خود را شناسایی کنید یا یک پایه کد موجود را اصلاح کنید. از نمودار شعله جدید و نماهای نمودار توالی ما استفاده کنید. ما همچنین وابستگی سنتی و دیدگاه های ردیابی داریم.

پیوندها

⬇️ دانلود AppMap برای VSCode و JetBrains: https://appmap.io/download

⭐ ستاره AppMap در GitHub: https://github.com/getappmap

🐦 در توییتر دنبال کنید: https://twitter.com/getappmap

💬 به AppMap Slack بپیوندید: https://appmap.io/slack

ℹ️ اسناد AppMap را بخوانید: https://appmap.io/docs

📺 آموزش های AppMap را تماشا کنید: https://www.youtube.com/@appmap

یک تصویر ساخته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا