برنامه نویسی

7 چالش پیش روی مبتدیان در ابر – با راه حل

امروزه، کسب‌وکارها و افراد بیشتری محاسبات خود را به فضای ابری منتقل می‌کنند و مبتدیان ممکن است با چالش‌های متعددی در مسیر این سفر جدید روبرو شوند. من تقریباً مطمئن هستم که شما به عنوان یک مبتدی باید با چالش های بیشتری روبرو شوید. امروز قصد دارم به هفت چالشی که مبتدیان در هنگام ورود به فضای ابری با آن مواجه می شوند و راه حل هایی برای آن چالش ها بپردازم.

1. آشنا به مفاهیم ابر

وقتی هر مبتدی وارد این سفر ابری می شود و بر مفاهیم ابری تسلط پیدا می کند، مانند چیستی ابر، چرا مهم است و برای چه کاری می توانم از آن استفاده کنم. اینها مشکلاتی است که هر مبتدی با آن مواجه است. می توانید آموزش رایگان را در YouTube و همچنین AWS Skill Builder، AWS Documentation و همچنین ارائه دهندگان شخص ثالث مانند ACloudGuru، Udemy بیابید.

2. نحوه رسیدگی به امنیت و انطباق

دومین چالش رایج برای مبتدیان در فضای ابری نحوه مدیریت امنیت و انطباق در زیرساخت های ابری است. در آن زمان، باید در مورد حریم خصوصی داده ها، امنیت داده ها، هویت ها، مدیریت دسترسی و رمزگذاری اطلاعات کسب کنید.

3. مدیریت هزینه

وقتی این سفر را شروع می کنید، ایده ای در مورد مدیریت هزینه داشته باشید. بنابراین باید یاد بگیرید که چگونه از ماشین حساب های قیمت گذاری و ابزارهای نموداری برای تخمین هزینه های معماری خود استفاده کنید. علاوه بر این، شما باید ابزارهای بودجه‌بندی، هشدار و نظارت را که برای پشته فناوری انتخابی شما اعمال می‌شود، درک کنید.

4. برداشتن توسعه بومی Cloud

چهارمین چالشی که من می بینم که مبتدیان با آن مبارزه می کنند، توسعه بومی Cloud است. بنابراین هنگامی که مهارت‌های توسعه را دارید، می‌توانید از پروژه‌های خودگردان برای انتخاب ابزارهای منبع باز بومی Cloud مانند Kubernetes، Prometheus، Linkerd و Rook استفاده کنید تا تجربه ابری خود را عمیق‌تر کنید.

5. زیرساخت به عنوان کد

مورد پنجم زیرساخت به عنوان کد است. ابزارهای مختلف زیادی وجود دارد که به شما امکان می دهد زیرساخت ها را به عنوان کد انجام دهید. مانند CloudFormation، Terraform و Cloud Development Kit (CDK). اما هر ابزاری را که انتخاب می‌کنید، با ایجاد الگوهای تکرارپذیر که می‌توانید بین پروژه‌ها دوباره استفاده کنید، آشنا باشید. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود.

6. شبکه سازی

چالش شماره شش که می بینم مبتدیان واقعاً با آن دست و پنجه نرم می کنند، شبکه سازی است. پس از همه، به آن خدمات وب آمازون می گویند، مطمئن شوید که با HTTP و همچنین مدل OSI و همچنین بلوک ها و زیرشبکه های CIDR و همچنین HTTPS و TLS آشنایی دارید. این مفاهیم شما را به فضای ابری می برد.

7. بازیابی فاجعه

هفت چالشی که من می بینم مبتدیان Cloud بیشتر با آن دست و پنجه نرم می کنند، بازیابی فاجعه است. بنابراین کاغذهای سفید را بخوانید، با استراتژی‌های بازیابی فاجعه آشنا شوید و وقتی انتخاب کردید: «نور آزمایشی، فعال-فعال، فعال-غیرفعال»، سپس می‌توانید با پی بردن به نحوه اجرای آن استراتژی به جلو بروید. فناوری های انتخاب شده

همه افراد در یک مقطع زمانی در فضای ابری مبتدی هستند.

بنابراین فکر می کنم این پست برای غلبه بر این چالش ها به عنوان یک مبتدی برای شما مفید خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا